30 Temmuz 2015 Perşembe

Aile dizileri #2 {Günlük hayattan}

Bir önceki postumda zenginlerin ve fakirlerin olduğu klasik taht kavgalarından bahsettim. fakat eminim artık bunlardan sıkıldınız, hiç normal bir insan başrol olamaz mı diyorsunuz. Evet olabilir, bu iki harika aile dizisi bunu kanıtlıyor.

İlk olarak 2013 yılının reyting rekoru kıran dizisi: Unexpected you!
Diğer ismiyle ki ben bu ismini daha çok seviyorum: 
My husband got a family!

29 Temmuz 2015 Çarşamba

Aile dizileri #1 {Klişe taht kavgaları, zengin-fakir}

Büyük ihtimalle daha önce siz de hiç aile dizisi izlemediniz.
Ya bölümlerin fazlalığından korktunuz,
ya da izleme fırsatıyla hiç karşılaşmadınız.
O zaman size anlatacağım bu dizilere dikkatli bakın!
Çünkü bu diziler ile kore dizilerine olan bakış açınızı  değiştirecek,
artık modern ya da okul dizi sizi kesmemeye başlayacak.

Evet doğru! Bugünkü başlığımız pek çok kore fanının fazla bölüm olmasından dolayı izlemeye yanaşmadığı fakat ne cevherler barındıran aile dizileri!

Türklerde Kore'de hep gençlik dizileri ünlendiğini sanan bir kesim var ki ben de bir zamanlar böle sanıyordum. Amma velakin böyle değil. Kore'nin bütün reyting rekorlarını kıran diziler aile dizileri oluyor, Türkiye'nin tam aksine.

Bunun nedenini ise tamamen kore'nin Ahjumma'larına bağlıyorum. Olaylara gerçekçi yaklaşan bu ahjummalar entrika'dan zevk alıyor olacak ki bu aile dizileri içerisinde her türlü gizemi barındırıyor.

O zaman hafiften dizi tanıtımlarına başlayalım.

27 Temmuz 2015 Pazartesi

Tatile çıkıyorum! {Haplarımla birlikte}

Çook uzun zamandır planladığımız tatil sonunda gerçekleşecek! (İnşallah)
Geçen hafta bir gün eniştemin hastalanması, bir gün anneannemin evinin yanması sonucu gidemediğimiz tatile anca şimdi toparlanıp gideceğiz yani okuyucularım Sayanora~

Deermişim! Hepsi doğru olsa da Sayanora kısmı yalan çünkü emin olabilirsiniz ki saatbaşı (yani tahminimce) blogta olacağım, beni özleyemeyeceksiniz muhahaha!

Peki ne hazırlık yaptım? Yani yanıma hangi haplarımı aldım?

Dozlar: 7 güne yayılmış bir şekilde alınması gerekiyor. Başarabilir miyim emin değilim.

26 Temmuz 2015 Pazar

Neler oluyor #2

Yaklaşık 5 gündür yayın yazmıyorum ve kendimi paslanmış gibi hissediyorum. Eski yayınlarımı da yayınlayınca hazırda yayın kalmadı ve benim yeni şeyler yazabilmem için yeni şeyler izlemem, okumam ya da yaşamam lazım. Fakat şimdilik belirgin bir konum yok.
Bir süre ne yapacağımı düşündükten sonra aklıma çook uzun zaman önceki başlattığım "Neler oluyor?" adlı konu başlığı geldi ve şu sıralar nelerle uğraştığımı, neler izlediğimi,okuduğumu anlatmaya karar verdim.


İlk olarak yaklaşık 4 gün önce imzaladığım fermandan söz edeyim:

Daha yaşım küçükken bu asya bağımlılığına başladığım için çok uzun zamandır ablamla antlaşmalar yaparız ve bunlar genelde ipin ucunu kaçırdığımızda olur.(günde 2 diziyi bitirmek gibi-ben de nasıl yapıyordu anlamıyordum. . .-)

Hatta liseye geçiş sınavından önceki 3-4 ay için şöyle bir plan uygulamıştık:

25 Temmuz 2015 Cumartesi

When Marnie was there!

Misaki'nin tavsiyesi üzerine ablamla birlikte oturduk, olayları yorumlaya yorumlaya izledik. Ve ben gerçekten beğendim! Hayao Miyazaki'nin şirketinin son yapımı olan "Marnie was there" filmini izlemeniz şiddetle önerilir.

Şimdi konusu:

Anna, çevresiyle uyuşamayan, sessiz, 12 yaşında bir kızdır. Astım hastalığı nedeniyle tanımadığı bir  yakınının evine kalmaya gider. Bu kasaba gibi yerde gizemli bir şato vardır. Anna bir gün şato'da Marnie adında bir kızla tanışır. Marnie çok güzel, prenses gibi bir kızdır ve Annayla hemen dost olurlar. Fakat Marnie'de bir gariplik vardır ve bu gizemi filmin sonuna kadar çözemeyeceksiniz! tıpkı ablamla benim teorilerimizin tek tek çürümesi gibi sizinki de tutmayacak ve sizi şaşırtan bir son ile finale varacaksınız. Sanırım bu şaşırtıcı sonlar anime filmlerinin genel özelliği.
Bu filmeleri izleye izleye ablamla fark ettik ki japon filmleri olay değil de durum filmleri. Yani sen izlerken olaya değil de yere, karakterlere ve zamana bakarak gözlemliyorsun. Mesela film boyunca, "abla bak şu kadın o trenden inendi" yada "acaba bu çocuk mu o?" vesaire vesaire diye saçmaladım. Her yerden bir sonuca çıkma çabasına giriştik, olmayacak varsayımlar sürdük ve eğlendik.

23 Temmuz 2015 Perşembe

Korelilerin İngilizceyle imtihanı!

Bu yayın tam tamına 3 aylıktır. Nedense bi türlü yayınlamak nasip olmamıştı tadilat gününü fırsat bilip yayınladım.

Ayrıca tadilat zamanını erteledim. Bugün akşam saat 6 gibi blogumuz girişe kapatılacaktır. Yarın öğlen 2'ye kadar da açık olacağını sanmıyorum.

Bilinen bir gerçektir ki koreliler ve japonlar genel olarak asya, ırksal olarak çok iyi ingilizce konuşamaz. Biz de makotoyla eğlenmek amaçlı dizilerdeki komik ingilizce telafuzları bulduk ve paylaşalım dedik!

1-Cheon song yi "Oops sawry!"

Ahaha bu kadına bayılıyorummm!! SAWRY!

Not: ilk defa gif birleştirmesi yaptim Şakşakşakşak!

Nedense bu dramayi bir turlu izleyemedim... (bem makoto bu arada B)

22 Temmuz 2015 Çarşamba

《 English Corner + Korean TV 》 : SHOW ME THE MONEY

Helllooo , kawaii visitor of our blog ! 




How are you ? How is life ? 

Well, I'm good. If you realized (you probably didn't), this is my first English post ever since I announced that I would also be writing in my second language ~ 


So, today I will be writing about a hip hop show that's a really hot topic in Korea. 

Lets get started ~ 

→→→

21 Temmuz 2015 Salı

《 `2D'den 3D'ye ! 》 : ↑↓↑ Anime (Japonlar) vs Gerçekler (Türkler) ↓↑↓

Merhaba blogumuzun kawaii ziyarerçisi..

Tatilin nasiiil ? Ne kadar kaldi bitmesine ? 

Okula baslicagimiz o kutsal zamanlar geliyor. Yavas yavas ... Sen gözünü açip kapayincaya kadar o sirada oturuyor olacaksin.

Peki. O günleri biraz daha erteleyelim. 

Benimle anime dünyasina bir dalis yapmaya ne dersin ? Bakalim Japonlarda olup biz de olmayan ne var ~ (okul hayati bazinda)

→→→→


20 Temmuz 2015 Pazartesi

Horitarubi no mori e

The girl who leapt through time yayınını yazarken fark ettim ki aslında Japon animasyon filmlerindan oldukça zevk alıyormuşum. Animeden de fazla. Çünkü animelerden çok daha kısa ve özler.
Ama daha öz bir film izlemek isterseniz bu filmi izleyin! 45 dakikada hatta gidip baktım 44.59 dakikada sizi derinden etkileyecek etkili bir film.
Not: Piskopata bağlayacaksınız, hayalkırıklığını derinden yaşayıp şimdi bu kız ne yapacak diyeceksiniz ama iş işten geçmiş olacak.
Arkadaki bir gulyabani *-*

19 Temmuz 2015 Pazar

The girl who leapt through time

Merhabalarrr! Bugünün postunda en sevdiğim japon animasyonunu tanıtacağım. Aslında şu ana kadar saysam 5 tane japon ani̇masyonu izlememişimdir fakat bu filmi 2 defa izledim ve hala her hatırladığımda yeniden izliyorum. Sebep? sonu için. Eğer filmi izlerseniz ne demek istediğimi anlarsınız.
İzleyenler diğer afişi görmek için üzerine gelsin.
Ayrıca buraya belirtmek isterim ki film 12 tane ödül kazanmıştır ve ben bu animasyonu Hayao miyazaki'nin filmlerinden daha çok severim!
Not: Tanıtımımı tamamen trailer'dan kopya çekerek hazırladım yani direk videoyu izlemeniz önerilir. Video aşağıda.

18 Temmuz 2015 Cumartesi

《 Eski Köye Yeni Adet 》 : ←← Ingilizceye Geçis →→

Merhaba blogumuzun kawaii ziyaretçisi. 



( if you are a non-Turkish reading person please skip until you see some english words ^^ )

How are you ? ( Nasilsin ? ) 

Bu aralar Rana da ben de dil konusunda degisimler yasiyoruz. 


Biliyor musunuz mu bilmem ama ben yakin zamanda Amerikaya gidiyorum ~
Ve dogal olarak orda Ingilizce konusmak zorundayim. 

Çok endiselenmeme gerek yok. Daha once de Amerikada yasadigim için Ingilizcemde pek sorun yok. (Burda hava atmiom. Valla.)

Aammmmaaaaa Ingilzce yazma yetenegimi gelistirmem lazim. Turkiyede kaldigim zamanlar içerisinde Ingilizce özet tarzi seyler yazmis olsam da daha fazlasini yapabilcegimi dusunuyorum ~ 

VEEEE bu nedenle bloga bir ENGLISH CORNER açiyoruum. Bunun blogumuzun globallesmesi adina iyi bir rol oynayacagini da dusunuyorum ^V^ //

17 Temmuz 2015 Cuma

Türkçem elden gidiyor!

Not: Ramazan bitmeden yayınlamalıydım ama biraz arada kaynadı gibi oldu. Ayrıntılara takılmadan bir hafta öncesindeymiş gibi hissederek okuyun. Biliyorum başarabilirsiniz :D halsuisso!

Yeni sohbet widgetini eklemiş bulunuyorum! şakşakşakşak. Şimdi yazıyla ne alakası var? Şöyle ki bana yine saçma yerlerden gelen ilhamlarımdan biri geldi. Sevgili türkçem diye başlayacağım türden...

Habire kelimesini bilirsiniz. Süreklinin yaklaşık olarak eş anlamlısıdır. Geçen gün kuzenim beni durdurdu ve Habire habire dememden bıktığını, habire yerine sürekli demem gerektiğini söyledi, Tabii ki gıcıklığına daha fazla habire dedim :D

Fakat gün içerisinde herhalde ramazan olduğu için yorgunluğum ağır basmış ve cümlelerimde bozukluklar ortaya çıkmıştı. Hem de oldukça fazla... Bazen cümleyi toparlayamıyor yarım yamalak korecem ve japoncamla devam ettiriyordum.

Tabii ki kuzenim benimle dalga gemeye devam etti "o çekikçe dizileri izlemeye devam edersen bütün türkçeyi unutursun! Hahaha!" Arada bir ise cidden bırakmam gerektiğini vurguladı.

16 Temmuz 2015 Perşembe

Harika senaryolar ve Senaristler

Benim için dizi seçimlerinde en önemli şeylerden birisi de konusudur. Amaçsız bir dizi bir süre sonra sıkar ve bitiminde hiçbir şey katmamış olur.

Ve senaryo denilince de akla ilk senaristler gelir(uzun bir süre gelmez sonradan işin içine girince farkedilir) Sonuç olarak size bu muhteşem yapıtları yapan şahane insanları tanıtmak için burdayım!


1-)Hong sisters


  • Adı: 홍정은 / Hong Jung Eun (Hong Jeong Eun)
  • Uzmanlaştığı alan: Senarist
  • Doğum yılı: 1974
  • Able: Küçük kız kardeşi/senarist Hong Mi Ran

  • Adı: 미란/ Hong Mi Ran
  • Uzmanlaştığı alan: Senarist
  • Doğum yılı: 1977
  • Able: Büyük kız kardeşi/senarist Hong Jeong Eun

Bu iki kız kardeş o kadar fazla güzel dizi yazmışlar ki en başa onları koydum. Şimdi hep birlikte baş yapıtlarına bir bakalım.

14 Temmuz 2015 Salı

《 Soru - Cevap 》 : Koreden ne istenir ? (daha dogrusu ' istedim')

Merhaba blogumuzun kawaii ziyaretçisi. 


Ben de yeni anneannemlerden döndüm. Evime, internetime kavustum ~ 

Gelirken de 364739229 yildir bekledigim gizli paketimi aldim.


Istedigim çogu sey gelmemis olsa da olsun, en azindan en önemli ve çook istediklerim geldi ♡



Bu soru-cevap postunda Kore'den ne istedigim ve gelen esyalari göstericeem ^ V ^ 

** Bu postun amaci hiçbir sekilde hava atmak, kiskandirmak, gicik etmek gibi itici davranislar degildir. Lütfen yanlis anlamayin. Sadece paylasmak istedim. **

→→→→

13 Temmuz 2015 Pazartesi

Kuroko no basket FİNAL!

Ağlamak istiyorummmm!!!! Neler oluyor yazımdan beri tam 3 ay geçmiş ve tamamlanan serim kuroko no basketi izleme şevkim sonunda gelmişti. Ben de ne mi yaptım? Bir oturuşta 12 bölüm izleyip, finaliyse gecenin 1.30'una bıraktım. Ve anca şimdi bitti. KEŞKE BİTMESEYDİİİ!

Hayatımda bu kadar düşünülmüş bir anime görmedim! Death note'u felan çok zekice hazırlanmış diye överdim fakat o bile bunun yanında sıfır kalıyor.

Normalde basketbolu yalnızca milli maçlarda seven ben anime basketine aşık oldum. Ya da kurokonun basketine mi demeliyim :D

Aslında pek fazla spor animesi izlemem. Fakat prince of tennis adlı animenin çoğunu izlediğim için biliyorum ki animedeki heyecanı hiçbir zaman azaltmadan bir başka konuya geçmek, sıkılmadan izlemenizi sağlamak spor animeleri için olağanüstü bir şey! ve Adamlar bunu başardı!!!

12 Temmuz 2015 Pazar

84 yılın gizemi [kadir gecesi]

Blogumda hiç manevi bir paylaşım yapmamamın üzüntüsünü yaşarken Kadir gecesi ne güne duruyor dedim ve buradayım!

Kadir gecesine kalan son günlerdeyiz yada o gündeyiz!

Çünkü rivayet olunduğuna göre kadir gecesini son 10 günün tek gecelerinde aramalıymışız sadece 27.günde değil.

Ama büyük ihtimalle 27.günde diyor alimler.

 Ee ramazan nasıl geçiyor?

Maşallah benim bu Ramazanım bol tefsirli ve güzel oldu. Nice hayırlı Ramazanlara!

Bu arada ben size başlıktaki gizemi anlatayım.

Doğruyu söylemek gerekirse hiçbir zaman insanların;

"Kadir gecesinde yapılan amellerin 84 yıl o ameli yapmışçasına daha değerlidir"

sözündeki 84'ün anlamını merak etmedim.

Fakat geçen gün ablam buradaki 84'ün Kadr suresindeki 3. Ayet:

"Kadir gecesi bin aydan daha hayırlıdır." sözündeki 1000 ay'ın aslında 84 yıl gibi zamana tekabül olduğunu öğrendim.

Şaşırdım ve Sizinle paylaşmak istedim.

Ve şimdi ise bu paylaşımı yapmanın zevkini yaşıyorum.

Bol dua'lı bir kadir gecesi geçirmeniz dileğiyle!

11 Temmuz 2015 Cumartesi

《 Hadi Resim Çizeliim ! 》 ( Senpai oyun buldu senin için ♡ )


Merhaba blogumuzun kawaii ziyaretçisi. 

How is your tatil ? Benimki good.

EEEVEEEEEEEEEEEEEET !!!

Bu 3 aylik, uzun tatilde resim çizme yetenegini gelistirmek ve ayni anda eglenmeye ne dersin ?  
( ben bir reklam ajansinda çalismaliymisim ... )

Öyle ise senin için bir oyunum var ! Tek gereken sey kalem, kagit ve silgi. Istersen bir arkadas da. ( Öyle daha güzel ~ )

10 Temmuz 2015 Cuma

Katili kim yakalar?

Pek çok kore dedektiflik dizisi izleyen biri olarak yakın zamanlarda çıkan polisiye kore dizilerini birbirlerinin evirilip çevirilip yeniden sunulması şeklinde bir döngüye girdiğini belirtmek istiyorum.

Şimdi hep birlikte neden bu durumda oldukları sorununu çözmek için kafa kafaya verelim.İlk olarak dizilerdeki meslek seçimini eleştireceğim.


Polisiye dizilerde genelde başroller, işin içinde silahın, kavganın dövüşün hatta cinayetin olduğu mesleklerde insanlar olurlar. Her zaman suçlunun peşindedirler ve sonunda suçluyu yakalarlar. 

Tamam buraya kadar ok. Fakat bi sorun var. Neden bu insanlar yakalayabiliyorken diğer meslekten insanlar işe yaramaz oluyor?

Daha net açıklamam gerekirse ana karakterlerin mesleği ne olursa olsun o kişi olayları çözer, Çünkü geriye kalan kuvvetler(mesela:polisse geriye kalanlar dedektifler ve savcılar) işlerinde başarısız ya da kötülerin tarafında olan insanlar olurlar. Ve bu kurgu artık beni BAY-DIR-DI-!

8 Temmuz 2015 Çarşamba

《 Soru-Cevap 》: Odamdan Çıkmalı mıyım ?

Merhaba blogumuzun güzel ziyaretçisi. 



Yaz tatilin nasil geçiyor? Ne yapacagini bilmedigin, disaridaki sicak havanin seni daha çok odanda kalmaya ittigi o guzel mi guzel zamanlar geldiii çattii ~ 

Peki sen tatilide ne yapiyorsun ? 

Yapacak bir seyin yoksa, bir seyler izlemeye ne dersin ? 

----

7 Temmuz 2015 Salı

The time we were not in love

Yeni dizime merhaba!

Konusu: 

Oh ha na 34 yaşına kadar kimseyle evlenememiş bir evde kalmıştır. Son sevgilisi de onu terkedince choi won yani liseden beri en yakın arkadaşı olan kapı komşusu ile iddiaya girerler. Kim ilk evlenirse diğeri ona 5000 dolar verecektir. Bu sırada birbirlerini sevdiklerini-ya da sadece ha na sevdiğini çünkü won biraz her şeyin farkında :P- anlamalarını konu edinen bir modern ahjumma dizisidir.

6 Temmuz 2015 Pazartesi

Ne mi yapiyorum ? HIÇBIR SEY .

Merhaba Agashi blogunun guzel ziyaretçisi. Ben bu blogun bir yazariyim.

EVET. YANLIS DUYMADIN. Peki nerde miydim ? 

HAYATIMIN EN BORING GUNLERININ DIBINDE. 

----

5 Temmuz 2015 Pazar

Gekkan shojo nozaki-kun!

Favori animelerimden birinin tanıtımına daha merhaba! Sanırım Gintama'dan sonra en çok güldüğüm anime! Keyifle izleyeceğiniz harika bir anime. İzleyin, izlettirin!

Konusu: 

Sakura Chiyo klasik bir shojo karakteridir. Liseye başladığı ilk günden beri Nozaki'den hoşlanıyordur. Ve bir gün hislerini itiraf etmeye karar verir.Nozakinin yanına gider ve tam seni seviyorum diyecekken yanlışlıkla "Fan deşta" yani senin fanınım der. Peki nozaki napar?
Anladım! diyerek çantasından çıkardığı kağıda imzasını atar!
Sakura bu duruma anlam veremez  ve nozakinin davetini kabul ederek evine geldiğinde 3 saat boyunca çok bir şey konuşmayarak manga benzerimsi resimlerin gölgelendirmelerini yapar ve evine geri döner. Eve dönüş yolunda fark eder ki imza kağıdındaki Yumeno sakiko aslında her hafta düzenli olarak takip ettiği aylık shojo mangasının yazarının ismidir!!!

3 Temmuz 2015 Cuma

Mutfakta dehşet #1: Nikuman

Mutfakta geçirilen 3,5 saatin ardından sıra hamurlara şekil vermeye gelmişti. Hiç yardim etmeyen ikizim beni̇ şaşırtarak yanıma geldi ve sağımıza iç harcı solumuza hamuru alarak şekil verme operasyonuna başladık.

Mamafih işler yolunda gitmedi. İlk hamuru yapamadım diyerek yana koyarken şeklini iyice mahvedince bütün  şekil verme işlemlerini ikizim üstlendi. Ben vermedim mantıken beni saf dışı bırakınca geriye yalnızca kendisi kaldı. Doğruyu söylemek gerekirse o da çok başarılı olamadı.

Fakat Buhar pişirme işlemi çok daha kolaydı, başardım! Tek başarımı burası ve iç harcı hazırlamak olduğunu düşünüyorum.

Amaan neyse sonuçta tadı güzel oldu. Annem hamuru pişirme şeklimi överken babam hamurum kalınlığından yakındı. Ama genel olarak kimse beni kırmadı anladınız siz mesajı :D

2 Temmuz 2015 Perşembe

Liar game JP

Hanhan'a yaklaşık 1,5 ay ay önce yazıcam diyip uzun bir süre üşendiğim, artık sözümü tutmam gerektiği yazıma başlıyorum.
En favori dizim LİAR GAME'e!
Tanıtımımda spoiler neredeyse yoktur gönül rahatlığıyla okuyunuz.

Konusu: İlk defa videolu tanıtım yapacağım. Geçen yıl liar game'in 1.bölümünden kesitler alarak hazırladığım ve bir sürü kişiye izlettiğim videoyu sizlere sunuyorum. Kesinlikle izleyin!

Konu ilk olaydan sonra pek çok etaba katılıp zorlanarak ilerleme maceraları.

Bence video konuyu özetliyor yani anlamışsınızdır ne kadar güzel bir senaryoya sahip olduğunu!

Aslında Gods gift'in senaristinden sonra en tebrik ettiğim senarist kendisi. Shinobu kaitani.

1 Temmuz 2015 Çarşamba

Dikkat dikkat kore mutfağı bölümü açıyorum!

Dün youtube'da gezerken maangchi adında koreli bir ahjummanın kore yemek videolarına rastladım.Vee kendime en güzelinden ayrıca en zahmetlisinden bir yemek seçtim. Adı nikuman! belki duymamışsınzıdır ama eminim daha önceden gördünüz.Bakınız:

Sonracığıma bugün alışverişe gittim ve gerekli olan her şeyi aldım!(susam yağı hariç)
Daha demin de ikizimle şu ahjumma başka neler yapmış diye diğer videolara bakarken kimchiye rastladım ve tamamen karar verdim!

KORE MUTFAĞI BÖLÜMÜ AÇIYORUM!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...