30 Ocak 2016 Cumartesi

Heard It Through The Grapevine

Anket sonuçları sırasına göre izlemem gerekiyordu. Ben de kısmen öyle yaptım ve ilk önce Oh my Venus'ü, sonra Splash splash Love'ı sonra da bu diziyi izledim. Aslınd 3. olarak Cheese in the trap'e başlamalıydım ama ablama sözüm var komitesi bitince birlikte izliyeceğiz. (Bugün bitiyor!)
Konusu:

Dizinin konusu yeppudaa, koreantürk gibi sitelerde üstü kapalı bir şekilde anlatılmış. İlk önce onların anlatımını yazıyım:
Han Jung Ho(Yu Jun Sang), bir hukuk firmasında çalışıyordur.O güçlü bir adamdır ve hatta bir hükümet yetkilisi olarak atanır.O zarif ve güzel bir kadın olan Choi Yeon Hee(Yoo Ho Jeong)ile evlidir ve Han In Sang(Lee Joon)adında mükemmel bir oğlu vardır.Ancak Han Jung Ho ve Choi Yeon Hee’nin oğulları sonra çeşitli olaylardan sonra bir kızla evlenir ve hiç beklemedikleri şekilde gelinlerinden(Ko Ah Sung)dolayı zorluklarla yüz yüze gelir.
Aslında böyle olması çok daha iyi olmuş. Çünkü evlenmeden evlilik hayatı yaşamak ile ilgili her türlü şeyi çirkin bulur izlemem. Bu dizinin de böyle olduğunu bilseydim başlamazdım.


Fakat bu dizinin diğer dizilerden farkı var. Bu dizide bu duruma gerçekten pişmanlar ve gerçekten bu durumla yüzleşmek için sabredip tövbe ediyorlar. Ana karakterler de öyle klasik değil. Her ne kadar zengin kız fakir oğlan olayı bir konusu olsa da çoğu kore dizisinden daha özgün bir yapım olmuş.


Zengin çocuk dediğim de diğer dizilerden oldukça farklı bir zenginlik. Bi kere çocuğun babası ticaretle uğraşıp otteller zinciri CEO'su değil. Adam en ünlü hukuk fakültesini dereceyle bitirmiş ve kendi hukuk bürosunu kurmuş böylelikle zenginleşmiş 3. zengin neslini yaşıyan bir soy.


Fakat bu soy  kendini kral ve kraliçe ilan etmiş. Her sabah Kralımızın çıkış ve giriş saatlerinde 90 derecelik bir eğilme açısıyla bütün personeller(kralın çocukları dahi) eğilerek "Günaydın, iyi uyudunuz mu?, iyi geceler" gibi zorunlu sözcükleri kullanmalı.


Asla kral ile kraliçeye karşılık verilemez. Saygılı bir şekilde bile neden yaptıkları sorulamaz sorgulanamaz.

İşte böyle bir aileye ani olaylar sonucu gelin giden Seo Bom zekasını ve dürüstlüğünü konuşturarak ailesine karşı hiçbir şekilde saygısız bir hareket yapmayarak doğruya ulaşmasını ve çevresinin de bunu göre göre sorgulamasını konu alıyor.


Yorumlarım:

İlk önce diziyi ne kadar çok sevdiğimi anlatmalıyım. Bunları maddeler halinde yazacağım. Spoiler içerebilir ama sizi etkilemez zaten konu belli.

1. Dizi 30 bölümlük bu durum da size ne normal bir dizi izliyormuşsunuz hissi uyandırıyor ne de aile dizisi. 30 bölüm olduğundan dolayı olaylar yavaş ve temkinli bir şekilde anlatılmış. Bölüm sonları heyecanlı bitmese de sizde bir takım merak uyanıyor. 

2. Evli çift birbirine karşı o kadar dürüst ki araya kimse fitne sokamıyor. İşte böyle bir evliliğin ne kadar başarılı olduğunu bizlere gösteren bir yapım olmuş. Ne olursa olsun tam destek ve tam güven!

3. Dizinin baş rollerinin yanında evdeki personeller de beni şaşırtttı. Özellikle sekreter Lee'nin rol kabiliyeti  ve karakteri bambaşkaydı. Bom ile sekreter lee arasında yaşanan gerginlik dönemlerinde kendi kendime neden bu duruma geldiklerini sorgularken onlar kendileri çözdüler ve birbirleriyle düzgün bir şekilde konuştular. bu bölüm de beni gerçekten etkilemişti.

4. Bu dizi bana "kendimizi düzeltirsek çevremizdekiler de düzelir" kanısını kanıtladı. Gerçekten saygı duyulacak bir olay kavratışı vardı. Olaylar öyle büyük entrikalar değildi ama verilen mesajlar gayet güzeldi.

5. Bağnazlığın insanı ne durumlara getirebildiğini gördüm (Son bölüm)


Beğenmediğim birkaç kısmı vardı:

1. Olaylar 16 bölümde "bir aileye kendinizi nasıl kabul ettirebilirsiniz" başlığı altında bitirilebilirmiş. Fakat devam ettirilip "Temeli çürük ve yanlış bir aile nasıl dağılır" şeklinde bir ana fikre dönüşmüş. Bu da güzel ama bildiğiniz gibi dram'a gelemiyorum. Mutlu zamanları özlüyorum. Fakat hayat toz pembe değil. 

2. Sonu güzel bitti bitmesine de biraz havada kalmadı mı? Sanki jin young'un 5 yaş halini gösterselerdi daha bi mutlu olabilirdik!!

Bu durumu fark eden çevirmenler de diziyi destanlaştırmak adına:


Tatliş bir son yazmışlar. <3

Karakterler:

Öncelikle muhteşhem ikili! İlk resimlerini gördüğümde Joon'un daha güzel ve daha enerjik bir kızla daha iyi bir çift oluşturabileceğini düşünmüştüm. Ne var ki zıt kutuplar birbirini çeker. 
Bu dizide saf, hayatı pek sorgulamayan zengin bir çocuk ile zeki, kendisi ile barışık, saygılı ve fakir bir kızın uyumu söz konusu.

Lee Joon'u zaten beğenirdim Gap Dong'dan. Burada özellikle dikkatimi çeken kız oldu. Çok güzel bir kız değil ama yüzü dil anlatımcımızın diyişi ile: "Şiir gibi" Mutsuz ama haline şükreden bir ruh halinde.
Bu karakteri o kadar çok beğendim ki güzel huylarını edinebilmek için elimden geleni yapacağım. Fightiing!!
Başka bir blog da kızın karakter analizini yapmiş zaten: Dürüst ve harika!

Bir de birbirlerine uymadıkları halde evlenmiş olan yaşlı ama oldukça genç duran(özellikle baba) Çiftimiz var. Rollerinde gayet başarılıydılar. Başkan Han'ın başka dizilerdeki saf masum rolünü daha çok seviyordum ama bu diziyle başka rollere de açık olduğunu kanıtladı.

Bayanı da sevdim. Sekreter Lee ile süper bir ikiliydiler!

Diğer karakterlerden seo bom'un kız kardeşini tanıdım. Kendisi aynı zamanda six flying dragons'un gelecekteki kraliçesi oluyor. Açıkçası daha güzel olduğunu sanıyordum ama kadın yine de güzel.

Onun sevdiği adamı da ilginç yapmışlar. Tam bir gerçek hayat çiftiydiler. Yani gerçekçi ve emin adımda yürüyorlardı. Bu durum dizinin bir özgün tarafını daha gösteriyor. 
Bu arada sevdiği adam aşırı fazla my secret hotel'in başrol kızına benzemiyor mu??!! İnternetten araştırıp kardeş olmadıklarını öğrenmiş olmasam buraya kardeşler yazardım o kadar emindim yani.

Aa  bi de Achiara'nın pislik eczacı teyzesini burada daha bi tanıdım. Kadın iyi olsa da korkunç...


Bu kadaar!! Kısacası ÇOK beğendim. Eğer ki zamanınızın bol olduğu bir döneminiz olursa oturup uzuun uzuun izleyin derim.

HoşçaKalııın!!

13 yorum:

  1. Bu dizinin ilk konusunu okuduğum da ve birazda diziyle ilgili olumsuz yorum yapanlar olmuştu ama sen boyle anlatınca bu diziye şans vermem gerekiyor dedim çok iyi anlatmışsın dolu dizi listen daha da doldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okul döneminde değil de yazın felan kesinlikle şans vermelisin. Beğenmene sevindim!! Kimse izlemediği için kimse okumaz diye düşünüp üzülmüştüm.. Teşekkürleeer!

      Sil
  2. Çok güzel anlatmışşsın canım ben de çok merak saldığım için bir kaç tane izledim ama herkesin beğendiği bir diziyi beğenmeyince yarıda bırakıp başkasına başlamadım şuan sen bana hangilerini önerirsin öncelikli olarak izlemem için?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle bu diziyi başlangıç için önermem :D Çünkü uzun soluklu bir dizi. Fakat nerebileceğim çok dizi var.

      Açıkçası popüler olanları beğenmemen oldukça doğal. Mesela benim ilk 10 dizi listemde çoğu popüler dizi yoktu(bof, playfull kiss baya aşağılardadır mesela)

      Ben sana yakın zamanda bir arkadaşıma kore dizilerine başlaması için önerdiğim diziyi öneriyim: "Answer me 1988" Neden bu dizi diyeceksin. Bu dizideki samimiyet ve aile ilişkilerine gerçekten bayılacaksın. Hem komik hem dram. Her duyguyu bir arada yaşayacaksın ;)

      Ekstra birkaç tane daha öneriyim aralarından seç ;)

      Dream high, Cunning single lady, master'S sun, healer vb.

      Bu önerdiklerim de çıktıkları an tutmuş diziler. Fakat diğerlerinden bir farkı var. Fazla ergen değiller.

      Sil
  3. &
    Yaa çok merak ediyorum kaç tane dizi izlemiş ola bilirsin? Benimkiler 20-22-yi geçmez her halde:( Bak kötü oldumm!:( Şuan 3 güncel dizim var ve bu sayıyı korumak istiyorumm!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye kötü oldun ya ? Cok dizi izlemem benim Saçmalığımin gostergesi...

      Ben de yakinda guncel dizi listemi yayinlamayi dusunuyorum. Bakalim benzer guncelleri mi izliyoruz ;)

      Not: 3 tane yeter de artar zaten sakin yeni bi dizi izleme sjsksk mesela ben de 3 tane GUNCEL izliyorum ama eskkden kalma bitirmediklerimle beraber bu sayi biraz artiyo..

      Sil
    2. Niye kötü oldun ya ? Cok dizi izlemem benim Saçmalığımin gostergesi...

      Ben de yakinda guncel dizi listemi yayinlamayi dusunuyorum. Bakalim benzer guncelleri mi izliyoruz ;)

      Not: 3 tane yeter de artar zaten sakin yeni bi dizi izleme sjsksk mesela ben de 3 tane GUNCEL izliyorum ama eskkden kalma bitirmediklerimle beraber bu sayi biraz artiyo..

      Sil
    3. Gerçekten mi? Haklısın sanırım 3-den fazla fazla olur. Kötü olmamın sebebi aslında tanıştığım AŞIRI KORECAN. Sağolsun, kendimi cahil gibi hissetmem için her şeyini ortaya koyuyor^^

      Sil
    4. O aşırı korecan ben mi oluyorum hjkljfnvjvg Yaa öyle deme :DD Burası bir asya blogu olduğu için her daim bi şeyler izlemem ve yazmam gerekiyor. Ama eğer istersen gündelik yaşantılarıma ve okuduğum kitapları da yazabilirim çünkü şu sıralar sık sık hayatımla ilgili şeyler yazmak istiyorum ne dersin?

      Sil
  4. Hayır!hayır!hayır!hayııır! Seni kastetmedimmmm!:)) Kursda tanıştığım bir kız:)))) Yanlış anlama:)) Ve ben senin yazdığın her şeyi okurum zaten^•^ Kaşbinin götürdüğü konuyu yaz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa anladıım hjkjksjkj sağol destekçim miisaki!^^

      Sil
  5. Güzel bir anlatım olmuş. Vaktim olduğu ilk an bu diziye bir şans verip seyredicem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim vaktin olunca neden olmasın :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...