3 Temmuz 2015 Cuma

Mutfakta dehşet #1: Nikuman

Mutfakta geçirilen 3,5 saatin ardından sıra hamurlara şekil vermeye gelmişti. Hiç yardim etmeyen ikizim beni̇ şaşırtarak yanıma geldi ve sağımıza iç harcı solumuza hamuru alarak şekil verme operasyonuna başladık.

Mamafih işler yolunda gitmedi. İlk hamuru yapamadım diyerek yana koyarken şeklini iyice mahvedince bütün  şekil verme işlemlerini ikizim üstlendi. Ben vermedim mantıken beni saf dışı bırakınca geriye yalnızca kendisi kaldı. Doğruyu söylemek gerekirse o da çok başarılı olamadı.

Fakat Buhar pişirme işlemi çok daha kolaydı, başardım! Tek başarımı burası ve iç harcı hazırlamak olduğunu düşünüyorum.

Amaan neyse sonuçta tadı güzel oldu. Annem hamuru pişirme şeklimi överken babam hamurum kalınlığından yakındı. Ama genel olarak kimse beni kırmadı anladınız siz mesajı :D

Üzülerek belirtiyorum ki iftarda çağırdığım arkadaşlarımla o kadar çok ilgilendim ki o yoğunlukta fotoğraf çekmeyi unuttum! Bir sonrakinde aklıma geldiği an fotoğraf çekicem inşallah.
Görsellerden buldum ama benimkine çok benziyordu aldım geldim. Bununla yetinin.
Not: benimki çok az daha çirkindi.
Her ne kadar bi hevesle başlayıp sonu hayal kırıklığı ile bitse de gerçekten kendimi ünlü bir şef gibi hissettiğim zamanlar olmadı değil. Bu olay benim için büyük bir tecrübe oldu!

Şimdi başa alalım 

Her şey gece girişimcilik ruhumun ortaya çıkmasıyla başladı.

Ardından alışverişe gidip bütün malzemeleri aldım.
( Fakat susam yağı alamadı. acayip pahalıydı. en azından annem öyle dedi*-*)
Oldukça kolay oldu ben de nasıl bu kadar hızlı oldu anlamadım.

Vee sebze kasabı oldum. Hiç görmediğim sebzeleri bile kestim.Eğelenceliydi!

Ayrıca bundan hemen önce hamurla uğraştım ama en zor ve gıcık kısmı oydu. Çünkü hamur bi tülü ele yapışmaktan bıkmadı halbuki uğrunda ne çok unlar harcadım. insafsız hamur!

Off çok yorgunum. Zaten Bu kadardı, burada sonlandırıyım. Okuduğunuz için teşekkürler!!
Off çok güzel duruyo!!





21 yorum:

  1. Olsun,bizim yemek çabalarımızdan hiçbir şey çıkmamasına rağmen yemek yaparken eğleniyorsun.O güzel birşey.^^ Bir keresinde ablam Ramazanda tatlı yapacam deyip gaza geldi,şekerpare yaptı.Şekerparenin hayatı kaymış,ne şekil var ne tadı.Şerbetli olucak ya birde,kurabiye niyetine yemiştik.O kadar serttiki.Sonra bak yemin ediyorum,mide fesatı geçirdim,acile götürdü babam.hayatımda hiç o kadar kötü olmamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay acaba ben de mi yemek yapmasam daha böyle bir olay olmadı ama tedbiri önceden almak lazım :P Geçmişte olmuş olsa da Çok geçmiş olsun. Benim de ikizim buna benzer bi olay geçirdi hatta kar tatilinde dehşet postumdan bulabilirsin. O zaman çok korkmuştum belli etmesem de. Allah kimseyi bu tarz kısa süreli de olsa korkutan hastalıklarla imtihan etmesin.
      Eğlenmesine eğleniyorum da bi o kadar yoruluyorum :( Ama hala yılmadım. İnşallah haftaya da kimchi yapıcam :D

      Sil
    2. Yemek konusunda başarılar!^^ Uğraşmadan yapamıyorsun,birkaç denemeden sonra oluyor.^^Fighting! diyecem şimdi ama bunu dediğimde aklıma Abnormal Summit geliyor,ne alakaysa artık :D Üzüyor beni Enes Kaya aklıma geldiği zaman.

      Sil
    3. Sağoll^^, Hatırlatma ya :'(

      Sil
  2. Acıktırdın *-* Ay ben de denemek istiyoruum :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene dene! Ben yaptıysam sen de yaparsın fightingg!

      Sil
    2. Elif sen yapma,batırırsın :Dasdfg Şaka yapıyorum,yazmasam içimde kalırdı :D

      Sil
  3. Sen gene ortaya yenecek bir şey çıkarmışsın ben düşünmesi bile kötü (beceri oranım: %0)

    YanıtlaSil
  4. Yemək bişirmək əyləncə üçün olsun yalnız deyənlərdənəm , istyəndə bişirəcəyimiz hər gün yox (məndən başqa belə deyən varmı bilmirəm ;) :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istyəndə yi çeviremedim ya türkçesini söyler misin? tam manasını kavrayamayınca yapboz eksik kaldı :P

      Sil
  5. Ooo ilk icin gayet normal bu aksakliklar tadini begendiysenjz gerisini bos ver ölende olmamis ^^
    Afiyet olsun .... Mutfaga girmek zevklidir ilkinde olmazsa ikincide olir yilmak yok .. Annemin bir lafi var " sen ondan karkacagina , o senden korksun" bizi bununla motive eder :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hi! (evet anlamındaki) sensei! -asker modunda bir bağırış- :D

      Sil
  6. Hımm ben kimchiyi merakla bekliyorum, çok canımın çektiği birşeydir. Ellerine sağlık yapa yapa geliştirirsin vazgeçme.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol!, Valla ben yapacak olsam da ben de kimchiyi dört gözle bekliyorum. Acaba o nasıl olacak? *-* Daha malzemelerini almadığım için haftayaya anca yaparım.

      Sil
  7. &
    Canın sağolsun be!:) Ama yine de benim kadar beceriksiz olamazsın:D Hazırladığım ramen yenmeden çöpe gitti:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wayy ramen mi hazırladın? Ben de bi ara yapsam mı diye düşünüyorum hep hazır yaptım da :P
      Amaan önemli olan yapmış olman, bir de aslında her şeyi tam yaptığını fakat japon ağız tadının bize uymamasından dolayı kimsenin sevmediğini düşün bence o daha mantıklı :D

      Sil
    2. &
      Bak doğru diyosun:D Bu fikri çok sevdim:D

      Sil
  8. &
    Alakasız ama... İki sorum var sana^^
    1.Umarım fazla ve gereksiz yorumlarımla seni bıktırmamışımdır (bu soru gibi olmadı aslında).
    2. Koreceyi nasıl öğrene bilirim? Tavsiyelerin? Sen biliyon mu? ( bu da fazla soru oldu...)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1) yoo yo venden once blog oldukça sessidi şimdi çok daha iyi! Yazılarımı okuyan insanların olması beni çok mutlu ediyor :D
      2) Korece okuyabiliyorum ama koreceyi sadece kulaaktan dolma bilgilerle biliyorum.
      Benim de hedeflerimden biri korece öğrenmek. İyi aklıma getirdin bununla ilgili bir post yazıyım.(nereden öğrendiğim felan filan)
      Ama şimdi sana bana göre en temellerden biri olan alfabeyi nereden öğrenebileceğinin linkini atıyım. Ben burdan 10 dk de öğrenmiştim. Ama daha faydalı videolar elbet vardır.
      https://www.youtube.com/watch?v=AqFGHMxWtYk
      Bir de bunun ikinci partı var onu da izlersen ve birkaç pratik yapıp ezberlersen kore alfabesi o kadar da zor gelmeyecektir

      Sil
    2. &
      ^^
      1.Böyle düşünmene çok ama çok çok sevindim:))
      2. Videoyu çok beğendimmm:)) Ben de koreceyi http://korecedersler.blogspot.com/?m=1 bu siteden öğreniyorum ve de hiç grammar okuyamayan ben bile anlaya biliyorum))
      İyi ki hatırlatmışım o zaman ^^
      Yardımın için çoook sağol:)))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...