10 Temmuz 2015 Cuma

Katili kim yakalar?

Pek çok kore dedektiflik dizisi izleyen biri olarak yakın zamanlarda çıkan polisiye kore dizilerini birbirlerinin evirilip çevirilip yeniden sunulması şeklinde bir döngüye girdiğini belirtmek istiyorum.

Şimdi hep birlikte neden bu durumda oldukları sorununu çözmek için kafa kafaya verelim.İlk olarak dizilerdeki meslek seçimini eleştireceğim.


Polisiye dizilerde genelde başroller, işin içinde silahın, kavganın dövüşün hatta cinayetin olduğu mesleklerde insanlar olurlar. Her zaman suçlunun peşindedirler ve sonunda suçluyu yakalarlar. 

Tamam buraya kadar ok. Fakat bi sorun var. Neden bu insanlar yakalayabiliyorken diğer meslekten insanlar işe yaramaz oluyor?

Daha net açıklamam gerekirse ana karakterlerin mesleği ne olursa olsun o kişi olayları çözer, Çünkü geriye kalan kuvvetler(mesela:polisse geriye kalanlar dedektifler ve savcılar) işlerinde başarısız ya da kötülerin tarafında olan insanlar olurlar. Ve bu kurgu artık beni BAY-DIR-DI-!
Somut örnekler vererek pekiştirelim.

Who are you = polis



Aslında türü tam polisiye değil biraz da  olağan üstü şeyler vardı. Hayaletler felan filan.

You are all surrounded = dedektif



Güzel bir diziydi. Polisiyeyi komedi ile harmanlamış ve özgün bir dizi yapmışlardı. Severim. Fakat burada da savcılar işini beceremeyen burnu büyük insanlardı.

Pride and prejudice = savcı

Hala isminin neden pride and prejudice olduğunu anlamadım. Hiç ama hiç benzemiyorlar...

City hunter = savcı


Ehehe Lmh koymasam olmazdı sonuçta en sevdiğim dizilerden birinin başrolü hem de çok cool'du.
Ya da tanımlamak için bu fotoğrafı mı koysaydım :D

Peki ben buraya nereden geldim?

Yeni dizilerden Hello monster adındaki Seo in guk'un başrollüğünü üstlendiği çok beklenilen dizi. Maalesef pek beklemedim çünkü ablam ile fark ettik ki kore polisiyelerinin güzellerini tüketmişiz devamı hep onunkinden bununkinden alınanı kopyalama. Ama tabii ki bu benim önyargılarım ve o anki dizi izlemek istemeyişimden de kaynaklanabiliyor olabilir.
Fakat Hello monster'ın ilk 4-5 dakikasından ve treaser'ından anladığım kadarıyla Prıde and prejudice'ın polis versyonu olmaya kafa tutmuş bir dizi. Fakat eminim izleme isteğim gelecektir. hatta çok büyük ihtimalle insanlar diziyi beğenecek bu nedenle de bu diziye de şans vereceğim. O zaman benim yanlışımı düzeltecek mi ben de merak ediyorum bakalım kazanan benim görüşüm mü olacak yoksa yeni çaylak dizi Hello monster mı olacak???

5 yorum:

  1. &
    Ben sevdim:) Ama ilk polisli dedektifli dizim:) (en büyük çaylak olduğum için muhtemelen doğal olanı yapıyorsun önyargılı olarak).
    Bir de şey Pride and predujice'ı izlemedim ama belki konusu Jane Austenin aynı adlı romanına benzediği için ola bilir. Salak adam, kötü görünen ama aslında iyi olan kendini beğenmiş adam, düşünceli kadın ve s. gibi konusu varsa ordan alınmıştır bence...
    Bir de ("bir de"lerim bitmiyor) polisiye dizisinde başrolde polis olması normal bence:D

    YanıtlaSil
  2. &
    Bir de Le Min Hoyu hiç sevmiyorum ya ben. Bir dizide o varsa soğuyorum resmen. (Heirsi yarım bırakmamda payı çoktur)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Romanı da okudum diziyi de yarısına kadar da olsa izledim. Ve gerçekten hiç benzemiyorlardı.
      Lmh konusuna gelirsek, ben de lmh dan hiç haz etmem normalde fakat boys over flowers dizisindeki rolü ve city hunter dizisi benim için istisnadır. Heirs ise herkesin dediği gibi tam bir Hayal kırıklığıydı. Fakat dizideki oyuncular sağolsun herkes bayılmıştı :(
      City hunter'ı da kesinlikle IZLE!

      Sil
    2. &
      Sen söylersin de izlemem mi? Mutlaka:D

      Sil
    3. Meiiiii bloga eklediğim sohbet kutusunu gördün müüüüğ???? :D heyecanımı anlamışsındır.
      Hiç aklımda böyle bir widget eklemek yoktu ama dünkü konuşmadan sonra birden aklıma geldi. Artık o kutudan rahatça normal konuları da konuşabilcez!

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...