25 Temmuz 2015 Cumartesi

When Marnie was there!

Misaki'nin tavsiyesi üzerine ablamla birlikte oturduk, olayları yorumlaya yorumlaya izledik. Ve ben gerçekten beğendim! Hayao Miyazaki'nin şirketinin son yapımı olan "Marnie was there" filmini izlemeniz şiddetle önerilir.

Şimdi konusu:

Anna, çevresiyle uyuşamayan, sessiz, 12 yaşında bir kızdır. Astım hastalığı nedeniyle tanımadığı bir  yakınının evine kalmaya gider. Bu kasaba gibi yerde gizemli bir şato vardır. Anna bir gün şato'da Marnie adında bir kızla tanışır. Marnie çok güzel, prenses gibi bir kızdır ve Annayla hemen dost olurlar. Fakat Marnie'de bir gariplik vardır ve bu gizemi filmin sonuna kadar çözemeyeceksiniz! tıpkı ablamla benim teorilerimizin tek tek çürümesi gibi sizinki de tutmayacak ve sizi şaşırtan bir son ile finale varacaksınız. Sanırım bu şaşırtıcı sonlar anime filmlerinin genel özelliği.
Bu filmeleri izleye izleye ablamla fark ettik ki japon filmleri olay değil de durum filmleri. Yani sen izlerken olaya değil de yere, karakterlere ve zamana bakarak gözlemliyorsun. Mesela film boyunca, "abla bak şu kadın o trenden inendi" yada "acaba bu çocuk mu o?" vesaire vesaire diye saçmaladım. Her yerden bir sonuca çıkma çabasına giriştik, olmayacak varsayımlar sürdük ve eğlendik.

Adamlar üşenmiş(ya da bilerek) başka insan çizmeye aynı oba-san'ı koymuşlar. Hem de aynı yürüyüşle.
Üstteki Anna alttaki Annanın annesi.
Bi ara bu kadını trenden inen kadın sanmmıştım. . .

Şimde gelelim yorumlarıma:(Spoiler yazan yere kadar spoiler içermemektedir)

Başta kızın karakterine aşırı sinir oldum. Onu seven bir annesi ve çok güzel bir çizim yeteneği var. Gül gibi hayat! ama hanımefendi beni sevmiyorlar diyor! Şükürsüz!(çok kızmıştım ama :)
Neyse Allahtan sonradan kendini düzeltti.
Filmdeki en ekileyici yerlerse ortam çizimleriydi. Gerçekten çok sevdim. Özellikle de Anna'nın kaldığı odayı! 
O bir kız yanlış anlamayın çünkü biz ilk reklamı izlerken şüheye düşmüştük.

Buradan sonrası fena spoiler içerir ve uzak durmanız önerilir!

Bi ara Kazuhiko'dan çok şüphelenmiş hatta sinir olmuştuk ama bizi şaşırtarak hiç konuşmadan gönülleri fetheden karakter oldu. Yine de şu sahnede çok güldüm:
Kazuhiko...Kazuhiko....Kazuhiko!
Kazuhiko is everywhere!!!
Şu teknedeki adama ne demeli!? Sizce de çok ürkütücü değil miydi? Sonlara doğru bi an bu adamın da marnie'nin bir yakını olacağını sandım...(en saçma seçeneğimse kazuhiko olmasıydı :D)
Yalnız biz ablamla Anna'yı shipledik bile! hem de gözlüklü kızın abisiyle :D zaten bence yapımcılar da bu sahneyi o yüzden yapmışlar:
Üstteki kazuhiko ve marnie alttaki Anna ve gözlüklü kızın abisi.
Ne yalan söyliyim başta kızı şizofren sanmıştım. allahtan o kadar değilmiş sadece bilinçaltıymış.

Spoiler burada sona eriyor! Yorumlarınızı bekliyoruzzzz!

Sonraki yayınımda görüşüürüüüüzzz!

not: Yuu'nun mimi ile geri dönüş yapacaktık fakat tahminimizden uzun sürdü. . .

 Son olarak bir sorum var:

Ekran görüntüsü alarak belli sahneleri söylemem daha mı iyi karakter tanıtımından???

Cevaplarınızı bekliyorum!

8 yorum:

  1. &
    Yaa trendeki kadını fark etmemiştimm:D:D:D
    Dede ve Kazuhiko olasılığını tek düşünen ben değilmişim:D Mutlu ettin beni:D
    Bir de şey aklıma geldi. Animelerin duruma odaklandığını yazdığın yerde. Bilmem biliyor musun, "Frozen"-"Karlar ülkesi" diye animasyon çıktı geçen sene. Disney yapımıydı. Esas animatörlerinin ve işçilerinin konuştuğu bir program yapılmıştı. Orada orta yaşlı bir animatör böyle söylemişti: "Disney'de önceliğimiz gerçeklik değil, inandırıcılık". Galiba bu yüzden seviliyor Disney. Uçmamamızın mümkün olmadığını söyleyen büyüklere karşın elimizde buna inandıracak Disney silahımız var:D Tabi, bir de "Studio Ghibli" :))).
    Benim fikrimi dikkate alıp izlediğin için çook mutlu oldum:) (insanlar genelde kaçık olduğumu söylerler). Bunu beklemiyordum... Tabi seveceğini de^^ Çok güzel bir hiss^^ Kamasahanamida^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Frozen'ı çok severiim!
      Vayy adam güzel söylemiş :)
      Disney diyince aklıma geçen makotolarla gittiğimiz Ters yüz(ingilizce ismini bilmiyorum) filmi geldi. Gerçekten çok güzeldi sanırım disney ve dremworks aniasyon filmlerinden asla sıkılmayacağım!

      Sil
    2. Ben de internette çıkmasını bekliyorum:D Burada rusça var ve ben elbette orijinali ingilizce olan bir şeyi pek sevmediğim rusça izlemek istemem:). Ingilizce ismi "inside out". Rusçada da "[qalavalomka]"-головоломка imiş. İlginç doğrusu... Ama kelimeyi sevdim^^

      Sil
    3. Hakkaten kelime güzelmiş ben de sevdim :) İnside out da ilginçmiş onu da sevdim.
      Bu arada söylediğin gibi yanıtla düğmesi tutukluk etmeye başlamış acaba ne sorunu var *-* Türk mantığı ile açıp kapatıyor yani sayfayı yeniliyorum düzeliyor :D

      Sil
  2. Ben özledim süper bende yazcaktım siz daha iyi yazmisiniz ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa yani izledin. O zaman tanıtım yazını bekliyorum ;)

      Sil
  3. Ranao-chan,3.resime dikkatli bakarmısın ben orda bir Luffy gördüm sanki o.o Heryerden benim One Piece manyaklığım fışkırıyor *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha haklısın luffy'nin şapkasına çok benziyor :D Fakat yine de o bir Anna ^^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...