25 Şubat 2015 Çarşamba

Hi!penpal

Hi penpal uygulamasıyla hala tanışmadınız mı?

Hı penpal nedir?

       Hi penpal, daha çok korelilerin kullandığı -Türkler de oldukça fazla kullanıyor- başka ülkelerden mektup arkadaşı edinmek için yeni insanlarla tanıştığın bir sitedir.
     İstediğin yaş aralığını, cinsiyetini, yaşadığı yeri belirleyerek istediğin kriterde mektup arkadaşı edinebilirsiniz!
Tek yapmanız gereken buraya tıklamanız!




PENPAL'IM HAYUL

Adele yaklaşık bir aydır bana mektup arkadaşlığı yapan Koreli arkadaşım. Her ne kadar bana  ingilizce adını verse de o bir Koreli ve onunla istediğim gibi kore kültürü hakkında konusabiliyoruz.

*son gelişme* penpal'ımın adı Hayul♡

Hayul hakkında:

      Hayul korede yaşayan benimle yaşıt ve benim gibi bir penpal a sahip olan bır kız. Kitap okumaktan,resim çizmekten ve roman yazmaktan hoşlanıyor vb. Ve hem ben hem hayul yaklaşık bir buçuk aydır her konuşmamızda birbirimiz hakkında yeni şeyler öğreniyoruz.

Geçmeden edemeyeceğim bir konuşmamızda kpop ve kdramalarla ilgilenmediğini söyledi ve içten içe üzüldüm ama bu beni ne kadar hayal kırıklığına uğratsa da o benim penpal'ım sonuçta onu hiç göremeyecek olmak yeterince üzücüyken bir de kırgınlık yaşayamazdım :)

Bir penapal'a sahip olmak;

      Çoğunlukla geceleri mesaj alıyorsunuz(saat farkı) penpal'ınızdan,Bir süre sonra ise gece ikiler sizin için farklı bir anlam kazanmaya başlıyor.Ne zaman bi diziye kendinizi kaptırip gece geç saatlere kadar otursanız hemen aklınıza penpal'ınız geliyor, içinizden belki mesaj atar düşünceleri geçiyor ama nafile.
        Ama tabi ki ertesi gün mesajınız elinize ulaşıyor. hemen okuyup bitiriyorsunuz Bazen de kısalığından şikayet ediyorsunuz ama hiçbir zaman bunu dile getiremiyorsunuz...

Tabiki penpalın pek çok artı yanı var.Bır kere istediğiniz her şeyi çekinmeden sorabiliyorsunuz,rezil olucam hissine kapılmadan.Ayrıca karşıdaki normal bir vatandaş olmasından dolayı koredeki günlük hayat hakkında bilgi edinebiliyorsunuz.

Mesela geçen gün Kore'de de Türkiye gibi 3 aylık yaz tatili var mı diye sordum aldığım cevap karşısında korelilere üzülmeden edemedim...Bizden 1 ay az tatil yapIyolarmış. Ne kadar acı!!

Size tavsiyem en yakın zamanda kendinize bir mektup arkadaşı edinin ve benim gibi penpal'a sahip olmanın heyecanını yaşayın.
           
Hem yeni kültürler hakkında bilgi edinin hem de eğlenin!

Böylelikle ilk postumun sonuna gelmiş bulunuyorum. Umarım zevk alarak okumuşsunuzdur.Görüşlerinizi yorumla bildirmeyi unutmayın ^-^
Sağlıcakla kalın♡♡♡

25 yorum:

  1. Siteye girdim, hatta Güney Koreli bir kız bile seçtim ama cesaret edemedim :') Sahte bir hesaptan üye olup biraz saçmalayıp biraz cesaretimi toparlıyayım 3:) Tuhaf gelebilir ama işe yarıyor :3 :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha ;P ben de bazen öyle yapıyorum ama bu sitede dediğim gibi hiç utanmadan istediğin gibi konuşabilirsin. sonuçta penpalinla eğer sen istersen konuşcaksınız.yani kendini stres yapma bi süre sonra alışıyosun :)

      Sil
    2. Ya Korelilere kıyasla kendi İngilizceme güvenemedim, o yüzden dedim. :D

      Sil
    3. mantıklı ;) ölüm gibi bir şey olsa da.

      Sil
    4. penpaland.com u tavsiye ediyorum , buradan kendinize pratik yapmak için bir dil arkadasi edinebilirsiniz.

      Sil
  2. Vay canına çok ilginç. Cesaretimi toplayabilirsem ben de böyle bir şeye atılabilirim belki. :D Yazı çok yararlı olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Bende bir deneme kararı aldım :D Hadi bakalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin^^ umarım seveceğın bir penpal a sahip olursun :)

      Sil
  4. Bir ben beceremedim şu işi. Benim mesaj attıklarım mı çok soğuk insanlar anlamadım. Bir kaç tane penpalım oldu ama sadece biraz kakaotalktan mesajlaştık ben yazmayınca hiç yazmıyorlar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hep kakaotalktan konuşmak istemiştim penpalimla ama penpalım siteden yazışalım dedi ben de kabul ettim Sitede yazisinca sanki gercekten mektup yolluyomussun gibi geliyo her güne bir mektup yani eğer tekrar denersen ve yeni bi penpalın olursa ona siteden mektuplaşmayı öner belki işe yarar da birbirinize Isınınırsınız :)

      Sil
  5. Ben bu işi interpals adinda bir siteden yaptim hem kakotalk tan konuştuk hem de mektuplastik. Zevkli oluyor.

    YanıtlaSil
  6. Aynen ben de interpals'den konuşuyordum 0.o Farkı ne acaba :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı amaçla kurulmuş farklı sitelerler. benim karşıma hipenpal çıkmıştı o yuzden onu yazdım :) ama interpalstan da konusulabilir^^

      Sil
  7. Profilimi görünür yapamıyorum. Siz de de böyle bir problem var mı ? ://

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayul beni sınavları nedeniyle ektiğinden beri ne mesaj alıyorum ne de siteyi sık ziyaret ediyorum... Yani bilemeyeceğim ama öyle bir problem yaşamamıştım.

      Sil
  8. Üye oldum ama arkadaş nasıl ekleniyor mesaj gönderemiyorum arkadaşlarıma ekleyemedigim icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yılı aşkındır penpal kullanmıyorum bu nedenle nasıl yardımcı olabileceğimi bulamadım. Birazcık araştırmayla yapabileceğinize eminim :) yorum için teşekkürler

      Sil
  9. Yani bu siteden hem mesaj göndrebiliyor hemde mektup yoluyla konuşabiliyosunuz dimi ? Aslında ben lu mektup olayını merak ettim.Bazı sitelerde mektuplaşıyotuz diye yazıyo.Doğru mu bu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! Benim hipenpalı kullandığım dönemlerde mektuplaşma olayı yoktu. Muhtemelen şu anda da yok. Öyle yazmışlardır çünkü son zamanlarda mektuplaşma trendi ilgi çekici ve gerçekten güzel bir uygulama.

      Bildiğim kadarıyla mektuplaşma yabancı arkadaşınla yakınlaştığın zaman aranızda gerçekleştirdiğiniz bir söz ile oluyor. Dediğim gibi ben çok bilmiyorum bu nedenle bu işleri iyi bilen bir blogger arkadaşıma danışabilirsiniz.

      Link:http://birpembesever.blogspot.com/2016/02/ummandan-mektup-arkadasim.html

      Herhangi bir sorununuz olursa her zaman yardımcı olmaya çalışırım. Bloguma hoşgeldiniz ^^

      Sil
  10. Merhaba
    Ben hipenpal'ı 2 gün önce kullanmaya başladım,ama nasıl tanışma başlatmalıyım bilmiyorum(kelime olarak ne söylemeliyim),cevaplarsan çok mutlu olurum^^.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Ben de hipenpal kullanmayalı 2 sene oluyor.. Bu nedenle sürekli bir kullanıcı olarak değil de dışarıdan bakan biri olarak konuşacağım. İlk önce belli kriterler belirle (yaş, millet, dil vb) sonra bu kriterlere uygun insanlara istek mesaj yolla. İlk konuşmada milletini söyleyebilir sonra da mektup arkadaşı olalım mı? Dersin. Zaten orası bunun için kurulmuş bir yer yani her türlü bulursun birini. ilk adımı atmak konusunda endişelenme👍🏻👍🏻

      Sil
    2. Bu arada bir sorum daha olacak umarım sorun olmaz.^^ Bana ismimin teleffuzunu soruyorlar ama ne yazmalıyım?
      İsmim Zahide-

      Sil
    3. Korece çok iyi bilmediğim için nasıl telaffüz edebileceklerini bilmiyorum ya☹️ Ama denersen bulabilirsin bence.. Fightingg!!!

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...