16 Temmuz 2015 Perşembe

Harika senaryolar ve Senaristler

Benim için dizi seçimlerinde en önemli şeylerden birisi de konusudur. Amaçsız bir dizi bir süre sonra sıkar ve bitiminde hiçbir şey katmamış olur.

Ve senaryo denilince de akla ilk senaristler gelir(uzun bir süre gelmez sonradan işin içine girince farkedilir) Sonuç olarak size bu muhteşem yapıtları yapan şahane insanları tanıtmak için burdayım!


1-)Hong sisters


  • Adı: 홍정은 / Hong Jung Eun (Hong Jeong Eun)
  • Uzmanlaştığı alan: Senarist
  • Doğum yılı: 1974
  • Able: Küçük kız kardeşi/senarist Hong Mi Ran

  • Adı: 미란/ Hong Mi Ran
  • Uzmanlaştığı alan: Senarist
  • Doğum yılı: 1977
  • Able: Büyük kız kardeşi/senarist Hong Jeong Eun

Bu iki kız kardeş o kadar fazla güzel dizi yazmışlar ki en başa onları koydum. Şimdi hep birlikte baş yapıtlarına bir bakalım.


  1. İlk ünlenen dizileri 2005 yapım MY GİRL! ben kısaca kdramaların atası diyorum.
  2. Aşırı ünlü bir tarihi dizi olan: HONG GİL DONG! Annemin favori dizisidir kendisi.
  3. PSH'nin yolunu açan dizi: YOU ARE BEAUTİFUL! 
  4. Bir efsane olan gumihonun tatlı versyonu: MY GİRLFRİEND İS A GUMİO!
  5. Resting rekorları kıran dizi:THE GREATEST LOVE
  6. Üzülerek belirtiyorum ki izlediklerim arasındaki en kötü senaryolu dizi: BİG
  7. Ve son olarak bomba dizi: MASTER'S SUN 2013'ün best dizi. 

Ekstra yorum yapmam gerekirse, hepsi ayrı ayrı çok sevdiğim dizilerdi. Sadece Big dizisini batırsalar da devamı müthiş sonla buluşan yılların dizileridir. Hepsini izlemeniz önerilir. Son olarak bu ikilinin masters sun ve greatest love dizilerinin başrol karakterini aynı tarz yapmaları da biraz amatörce kalmış olsa da sevdiğim bir karakter sitili olunca yadırgamadım.


2-)Choi Ran


  • Adı: 최란 / Choi Ran
  • Uzmanlaştığı alan: Senarist

En sevdiğim senaristtir kendisi. Neden mi? Çünkü GOD'S GİFT'in o müthiş senaryosunu yazan kadın. Valla tebrik ederim. Beni diziye bağladı ve iliklerime kadar o heyecanı hissetmemi sağladı. Dizinin her anında halime şükrettim. Bu kadar tanıttım bari konusunu yazmadan gitmeyeyim.

Konusu: Kim soo hyun hayatından oldukça mutlu, evli ve 9 yaşında bir kız annesidir. Her şeyin normal geçtiği bir gün kızı kaybolur ve heryeri arar en sonunda bulduğunda kızının üstünü temizlemek için gittikleri kafede resim çektirirler ve eve giderler. Ertesi gün ise kızı kaçırılır. Soo hyun kızını kurtarmak adına her yolu dener fakat 15 günün sonunda kızın cesedi bulunur.
Soo hyun dayanamayarak denize atladığı sırada olaylarla bağlantılı 2 kişi daha hayatlarını kurtarmaları için bir şans yakalarlar. Geçmişe döner fakat çektirdikleri resimde kızı kaybolmuştur.Soo hyun kendisine verilern 15 günde kızının hayatını kurtarabilecek ve resmi eski haline döndürebilecek midir?

Dizinin konusu hiç ilgi çekici durmasa da 2.bölümünden itibaren diziyle sürükleniyorsunuz. Bana da Makoto önermişti ve gerçekten izlediğime pişman olmadım. İzleyin!

Son olarak Choi Ran iljimae'nin de senaristliğini yapmış. O diziyi de severim fakat biraz fazla hong gil dong'a benziyordu.

3-)Lee ha na

  • Adı: 이하나/Lee Ha-Na
  • Uzmanlaştığı alan: Senarist

Yeni ünlenen bir senarist olacak ki ne Dramawiki'de ne de Asianwiki'de hakkında pek bir şey bulamadım. Fakat kesinlikle ünlenecek gibi duruyor çünkü hem Cunning single lady'i hem de yeni dizim The time we were not in love dizisinin senaristi. Yayınlarımı takip edenler biliyordur ki Cunning single lady benim favori dizimdir. Çok severim ayrıca her hatırladığımda çok da gülerim :D izlemenizi kesinlikle öneririm. Konusunu şimdilik yazmayacağım çünkü yakında yayınını yazmayı planlıyorum ;)


4-)Kim eun sook


  • Adı: 김은숙 / Kim Eun Sook (Kim Eun Suk)
  • Uzmanlaştığı alan: Screenwriter
  • Doğum yılı: 1973

Dizileri:
  1. Gerçekten sonu ile beni tamamen fetheden dizi: SECRET GARDEN 
  2. Ana konusu sapık insanlar olmasa eğlenerek izleyebileceğim kimseye önermediğim dizi: GENTLEMAN'S DİGNİTY
  3. Tamamen bir hayalkırıklığı olan dizi: HEİRS
Hatırlıyorum, 2013'ün yazında "Heirs'ta pek çok ünlü oynayacak ayrıca secret garden'ın senaristi yazacak! Süper bir dizi bizi bekliyor!" dendi. Ancak beklentilerimizi karşılamayarak klişe bir senaryo ile bizi çıldırtmıştı. Bu nedenle senaristi fazla sevmem.
Fakat Secret garden'ı da unutmamak gerek.


5-)Park Hye Ryun


  • Name: 박혜련 / Park Hye Ryun (Bak Hye Ryeon)
  • Uzmanlaştığı alan: Screenwriter
Dizileri:

  1. En sevdiğim müzikal lise dizisi: Dream high
  2. Yaş farkına rağmen sevdiğim dizi: I hear your voice
  3. Psh & Lgs'un dizisi: Pinocchio 

Bu kadar sevdiğim dizi arasında sadece 1 dizinin tanıtımını yapmış olmam beni üzdü ve daha fazla tanıtım yazmak için gaza geldim! Takipte kalın!

Daha fazla dizi hakkında bilgi için Tam liste.

6 yorum:

  1. Çoooook bilgilendiriciiiiiiii!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle düşünmene sevindimm ^^ olabildiğince özgün konu bulmaya çalışıyoruz çünkü sadece dizi tanıtımı yapsak biraz sıkıcı olurdu :)

      Sil
    2. &
      (Eklemeyi unutmuştum:D)

      Sil
    3. sorun değil anlamıştım :))

      Sil
    4. Gerçek?!?! Çok sevindimmmm^^ Ne kadar tatlışmışım kiii anlamışsın:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...