10 Nisan 2016 Pazar

Keep Calm and Don't watch K-Dramas!

Merhaba.
Sevgili blog takipçilerim,
Bugün sizlere bir anımı anlatacağım.
Sonra da güncel durum analizi yapacağım.
O zaman size hayret dolu okumalar.

Bundan yaklaşık 2 sene evvel, önce facebook sonra da watsapp üzerinden bir arkadaş edinmiştim.

Başta tanışmamızdaki ana etken kore dizileriydi. Sonradan ortak arkadaştan yürümüş, ardından da yaklaşık 1 1,5 sene boyunca kore dizilerimizi yarıştımış, taviye etmiş ve çokça eğlenmiştik. Güzel zamanlardı.

Aslında internetten tanışmış sayılmazdık çünkü bu olaylardan çok önce biz birbirimizi 2 defa yüzyüze görmüştük fakat işte o zamalar iki yabancı insandık. Kim bilebilirdi bu kadar yakın olacağımızı.

Günler böyle geçti gitti. İkimizin de korkulu Teog dönemi sona erdi, liseli olduk. Lisede de tıpkı geçmişte olduğumuz gibiydik.

Fakat bir gün Miss S(arkadaşlarıma baş harfleriyle hitap ediyorum biliyorsunuz. Özel hayata saygı sjsksj) mesaj attı. Hatırlarım Ocağın 9'u gibi bir şeydi. O zamanlar ikimiz de bayıla bayıla Healer izliyor, ben ona Ji chang wook'lu telefon duvar kağıtları atıyordum :D

Mesajın içeriği:

Rana, ben kore dizilerini bıraktım. Çok boşa vakit harcıyoruz. Artık yararlı bir birey olacağım vb. Sana da öneririm 9 gündür izlemiyorum bi yerime bi şey olmadı :DD

Tepkim, öndeki dışa yansıttığım arkadaki ikizler de içtekiler.



Tabi ben bi süre gerçekliğine inanamadım ve onu bu kararından geri döndürmeye çalıştım
(ay cidden fenaymışım resmen vesvese gibiyim :D).

Ama inanmamakta da haklıydım çünkü Miss S onu tanıdığımdan beri benden çok daha üst level bir izleyiciydi. Neredeyse izlediğim bütün dizileri izlemiş üstüne daha pek çok dizi eritmişti. (dedim ya dizi yarıştırıyoruz diye :) Dolayısıyla hayatında benimkinde olduğundan daha yeri vardı. Hayatından bu kadar hızlı söküp atabilmesi şaşılacak şeydi doğrusu.

Ve dediği gibi bir daha hiç kore dizisi izlemedi...

Başta bu kadar erken bırakmış olmasına anlam veremedim. Sonuçta gelecekte bir gün ben de bırakacaktım şimdiden ne gerek vardı. Ergenlik dönemlerimizdeydik ve vaktimizi geçirebilecek bir hobiye(!) ihtiyacımız vardı. Amerikan dizilerindense koreyi tercih etmemden doğal ne vardı ki!

Mamafih zaman geçtikçe anladım ki kore dizilerini artık bir ödev gibi görmeye başlamıştım.(Gerçi hangi ödev bu kadar mutlu edici ki!)

Aslında bunları siz de fark etmişsinizdir. Bir süredir mimlerde gelecekte k-drama izlemeyeceğimden daha yararlı olacağımdan bahsediyorum. İşte o düşüncelerin temelinde bu yatıyor.

Şimdi gelelim benim durumuma:

1 AYDIR 1 BÖLÜMCÜK BİE İZLEMEDİM!

Her şey iki hafta sonu boyunca dizi izleyememle başladı. Hafta içileri zaten dizi izleyemiyordum bir de haftasonu eklenince tam 2 haftadır dizi izlememiş duruma gelmiştim ve işin garip yanı bir eksiklik hissetmiyordum.

Ayrıca yazılı haftasındaydık istesem de en fazla 1-2 bölüm izleyebilirdim ve bu bana yetmezdi.

Böylelikle bir karar verdim: Bir ay boyunca dizi izlememeyi başarabilir, Miss S'ye ve özellikle anneme benim de başarabileceğimi gösterebilirdim.

Haftalar geçti. Geçerken küçük çaplı sıkıntı krizlerine girdim ama kendimi yeni uğraşlarımla(twitter, 1K vb) oyaladım.

Hem aldığım kitaplar ne güne duruyordu! Dizi izlermişçesine kitap okuyayım aynı şey! dedim.  Fakat sonradan anladım ki değilmiş...Neden değil olduğuna sonra değineceğim. Belki de üşenirim bna çok güvenmeyin...

Haftalar ilerledikçe uzun süredir dizi izlemiyor olmamı gözlerine soka soka anlatmaya başlamıştım. Başlamıştım başlamasına da son bulmuyordu. Günde bir defa söyleme gereksinimi duyuyordum.
Sonradan fark ettim ki bunları izlemek istediğim için yapıyormuşum...

Sonuç olarak dizi izlemeyeli 1 ayı geçti.

Kendimle savaştığım bu süre zarfında anladım ki facebooktan takip ettiğim korezin sayfaları, instagramda rast geldiğim güzel dizi paylaşımları beni yoldan çıkarmaya yetiyormuş da artıyormuş. Özellikle descent of the sun dizisini görmem yüzümü buruşturmaya yetiyordu.

Demek ki bir gün temelli bu kararı alırsam aynı sigarayı bırakmak gibi bir anda bırakıcam.
Ama bu sefer gözümün önünden sigara paketlerini çekmeyi unutmayacağım!! (yani korezin ve her türlü kore etkileşimine neden olacak şeyleri takipten çıkacağım.)

Bir sonraki sefere de kore dizileri olmadan sağlam kalabileceğini düşündüğüm hayatıma nasıl bir etkileri olduğunu anlatırım artık...

.
.
.

Şöyle bir düşündüm Miss S'ye çok şey borçluyum.  Bir kere  de blogu açmamda büyük katkıları var. Nasıl mı?

Yorumlarken biz B)

Mesela ilk dizi yorumlarımı ona yapıyordum. Dolayısıyla o zamanlardan kalma bu hararetli tanıtımlarım :)

NOT: Bu yazı cumartesi günü yazılmış olup yazılmasının hemen ardından 4-5 bölüm birden izlenmiştir. Pazar günü yani bugün yazıyı editleyene kadar canım çıkmış ama sizler için başarmış bulunmaktayım. Umarım okurken eğlenmişsinizdir. Sizin de yorumlarınızı bekliyoruum!!

28 yorum:

  1. Okurken cok eglendim canim. Ben de tipki senin gibiydim. Insan kore furyasina kapilinca bi anda bir suru dizi takip edip bir de deli gibi eskileri izliyor. Once ben de biraz kendimi kitaplara verdim sonra bi baktim aylardir dizi izlememisim. Ama dedigin gibi dizilere dair paylasimlar cok fazla izlemeyi istememi sagliyordu. Cok da bagimlisi degilmisim yani e sen de degilmissin demek ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bayağıdır rayına oturtmuştum şu dizileri ama bir anda bırakmaya çalışınca ters tepti... Yorum için çok sağool içimi rahatlattın :D

      Kitaplar iyidir! Fakat anneme göre notlarımın düşme nedeni ;( Neymiş bir ayda o kadar çok kitap okunmazmış.. Her neyse inşaallah bunu da bir başka yazımda yazacağım .Görüşlerini merak ediyorum yayınladığımda kesinlikle yorum yazmalısın! ne de olsa değerli bir booker sunbea'msin :DD

      Sil
  2. Hmm dedim bir an Kore fanı olduğumu bilmiyor okuldaki kimse ,
    Ortaokuldayken herkes biliyordu :))
    Liseye gelince Kore fanlığım azaldı bazen aylardır Kore dizi izlemedigim olur fanlığın bir sınırı olmalı diye düşündüm hep bazen bırakmak istedim
    Ancak fanlığım bağımlılık yapacak derece değildi hiçbir zaman ...
    Bu arada az az izler isen
    Hayat daha rahat geçer , kaçan rahatlar :)
    Yaptigin hiçbir şeyden pişman olmaman dileğiyle Ranao chan :)


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer ki bu sene liseye yeni başlamış olsaydım büyük ihtimalle benim de kore fanı olduğumu kimse bilmeyecekti fakat işte beni tanıysn geçen seneden tanıyor...
      Benim de aynısı animelerde oldu. Bağımlılık hissetmeden istediğim gibi izler oldum ama işte... koreyi de böyle alıştıra alıştıra bırakmaya çalışıyoruz inşallah :)

      Sil
    2. Ben 10. Sınıfa gidiyorum 2. Yılım ve arkadaşlarım bilmiyor :)
      Gerek duymuyorum anlatmaya ne biliyim içimden gelmiyor :)

      Sil
    3. Şey zaten ben de sen 9. Sınıfsın dememiştim :DD eğer ki 9. Sınıf olsaydım demiştim biraz yanlış izah etmişim sanki :)

      Arkadaşlarımla genelde çoook şey konuştuğum için koreye de değiniyom arada o kadar :)

      Sil
    4. Yalnız yaşıtmışız!! Bayadır bloggerda yaşıtıma rastlamamıştım mutlu oldum :) bi ara sohbete(hangouts ya da blogumun sohbet alanı olur fark etmez) gel konuşalım ya ^^

      Sil
  3. Ben ne arkadaşın gibi tamamen bıraktım ne de senin gibi korezinler takip ettim. Her önüme geleni izlemek yerine, kalite sınırı koydum kendime. Biraz alıcı gözle bakmak gerekiyor diziye. Konusu sıradan bir şey ise bir de üstüne oyuncuların performanslarını beğenmiyorsam eliyorum hemen. Hoş, ben orijinal karakterler görmek için izlerim, o yüzden klişeleri ata ata geriye çok bir şey kalmıyor. Böyle daha iyi.. Bir de bu biraz heves işi biliyor musun.. hevesini alınca zaten kendi kendine bırakıyorsun. tabi hevesi dinginlemek de önemli. Öyle işte.
    Acı gerçek, Kore'yle bağlantılı herhangi bir şeyim sadece "hobi" olmakla kalıyor ve hobilerimden feragat etmek hem de beni çok da mutlu etmeyen şeyler için.. üzücü. there are two ways: having another hobby which should be benefical or making your hobies benefical for your life.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben de her diziyi izliyor gibi değilim. Bırakacaksam bırakıyorum fakat şu son bir yıldır ne hikmetse hep güzel diziler çıkıyor karşıma hayır diyemiyorum... Gerçi son zamanlarda dizginleri elime alıp baya baya iyi yürütmüştüm kontrolü fakat bu 1 aylık süre ağır kaçtı.. Yorumun ve tavsiyelerin için sağol. Artık bakıcaz Rana vs Kore dizilerinin galibi kim olacak!!? :)

      Sil
  4. hahha çok tatlı bir yazı yazmışsın^^ valla ben liseli yaşlardan çook çok ileride bi yaştayım ama en fazla 1 hafta izlemeden durabiliyorum. yazın tatilde 1 ay izleyemeyip eve dönünce maraton yapmıştım^^ eğer farklı şeylere de düzenli vakit ayrılırsa aslında vakit kaybı değil farklı dünyaları keşfetme fırsatı gibi geliyor bana. dozunu kaçırmamak lazım zira dozunu kaçırdığım yıllar da olmuştu, o hoş değil ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler^^ Asya yapımları iyi hoş da çok bağımlılık yapıyorlar resmen başka insanlara "Ya benim gibi olurlarsa" diye önermekten korkuyorum.
      Dozunu ayarlamak için çok uğraşıyorum ve elhamdülillah son zamanlar başarmıştım. Şimdi o zamanlara dönme zamanım :)

      Olayın büyüklüğünü bana takipçilerim kavrattığı için onlara müteşekkirim iyi ki varsınız :)
      Bu arada siz sanırım yenisiniz galiba :) Bloguma hoş geldininiiiz!

      Sil
  5. İki yıl kadar önce ben de aynen bu şekilde bıraktım. Çok zor olmuştu gerçekten, ama ne kadar vaktini aldığını fark ettiğinde kendiliğinden soğuyorsun zaten. Mesela ben bir oturuşta 5-6 bölüm izlerdim, hem gözlerime yazık hem beyime. :) Sonra tabi aile arkadaş baskıları falan derken izlememeye başladım. Arada ufak kaçamaklar yapıyorum ama bir dizi 1 ayda falan bitiyor. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo idolümmm! Bir sonraki hedefim tamamlanmış bir diziyi 1 ayda bitirmek olsun ama ben dayanamam Kii!!! Neyse dayanıcaz artık! Büyü Rana!!! Örnek al :D

      Sil
    2. Yaparsın sen, güveniyorum. :D

      Sil
  6. Seeen? Sen 1 ay boyunca dizi izlemedin? Bildiğimiz Ranao? :-O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveeet beeen! Bildiğimiz Ranao :DDD valla en kısa ve öz yorumu sen attın moka! Artık 1 ay bunun havasını atarım blogger girlste B)

      Sil
  7. İlk başladığım zamanlar bir diziyi üç günde bitirdiğim olmuştu, gündüzleri hatta sabahları bile izlediğimi bilirim. Ama bu böylece bir üç-dört ay sürdü sonra kendiliğinden azaldı o bağımlı halimden kurtuldum diyebilirim. Genel olarak asya yapımları amerikan yapımlarından bir tık daha masum ve sevimli bence hani kötünün iyisi. Bir gün olurda bırakırsam sadece "kore" dizilerini değil her türlü diziyi bırakmak hedefim. Allah onun yerine iyi alışkanlıklar nasip etsin inşaallah. Çok uzun oldu, başını şişirdim affola.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de öyleydim fakat sonradan bir şeylerin farkına vardık :)
      Eskiden kore dizileri amerikanlardan 2-3 tık daha masumdu fakat zaman geçtikçe bu masumiyetleri bozuldu. ne bekliyordum ki! (gereksiz bir yakınma içerisinde takma :)
      Kore dizilerinden başka sadece baba candır izlediğim için koreyi bırakırsam %90'ını bırakmış oluyorum :D
      Amiiin inşallah güzel hobiler edinen bireyler oluruz.
      Ne şişirmesi! Ben sizi böyle seviyorum ;) zaten bir sonraki yazımda neden uzun yorumları sevdiğimden bahsettim :D

      Sil
  8. Biliyor musun bana da bir süre sonra oldu aynısı, yani biraz farklıydı benimki zorla babam interneti kapatınca 7 ay hiç dizi izlememiştim başta dedim ben delircem sonra geçti. Şimdi de izliyorum ama nerdeyse hiçbir dizinin sonunu göremedim sıkıldım -birkaç tanesi hariç- daha çok film izliyorum yada varyete şovları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi ara babam da interneti kapatıcam diye tehdit etmişti ama bizim evde internetsiz anca 1 hafta yaşanıyor :D
      Baya işe yaramış o zaman O.o
      Ben filmlere tutunamadım ya. O da başka bir ergenlik dönemime kalsın diyorum ;DD
      Varyeye şovları?

      Sil
    2. Babam yapıcam diyince yapar o, yüzden halen tedbirli davranıyorum, kore filmlerinin de hepsi güzel olmuyor , denk gelince izliyorum. Varyete şovlarını da nerden sardım bilmiyorum ama baya komik şeyler oluyor

      Sil
    3. Aslında varyete şovlarının ne olduğunu sormuştum... :D

      Sil
    4. Pardon anlamamışım, yani kore de varyeteler pek kelime masası ile alakalı değil fakat genel olarak idol yada oyuncuların katıldığı eğlence programları denebilir, bu ünlü kardeşler bir araya gelip ilginç şeyler yapıyorlar

      Sil
    5. Aa anladıım makoto (blogdaki diğer yazar arkadaşım )da izliyordu şimdi hatırladım! Bilgi için sağol :)

      Sil
  9. Yazıyı okumayı bitirince çok büyük bir içtenlikle "Nani????!!!"diye bağırdım.Ya sen Kore dizisi izlemeyi bıraktın?Neden bilmiyorum ama sanki kendim anime izlemeyi bırakmış gibi üzüldüm,hatta şuan İbrahim Tatlıses filan dinliyorum depresyona soktun beni...Ranao ya,bırakmasan olmuyor mu? .-. (Şuan neden böyle tepki verdiğimide bilmiyorum,ama böğrüme bir öküz oturdu,çok ciddiyim.)
    Not:Herkesin yorumları bu kararını destekler nitelikte görünüşe bakılırsa,ama ben.Konuşamayacağım gerçekten bak :D Moka en samimi yorumun sahibi şuanda şüphesiz sdfghjklş -Kinu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah merak etme maalesef daha bırakamadım ama çağ atladım diyebiliriz ;) zaten moka teşhisi koydu bile

      Sil
  10. Vay canina! Miss S kadar iyi bir koreseverle karilasman sanli oldugunu gosterir.. Gerci sonradan birakmis ama... Olsun yani.. Bu arada Merhaba^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben de tesadüfen tanıştığımızda baya şaşırmıştım. nasıl bulduk birbirimizi dedik :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...