17 Nisan 2016 Pazar

Kim zalim kim mazlum?!

Sonunda 47.bölümü de bitirmiş, Sambong vs bang won savaşlarına son veriş durumdayım. Bölümün sonunda ne olacağını biliyordum. Sambong'un bang wondan önce öldüğü yüzlerce yıldır bilinen bir gerçek. Fakat sanırım aklım bunu kendi gözleriyle görmedikçe inanmayacaktı. Ben de hızlı hızlı izleyip ağzım oval durumdan, gözlerim acınası bakışından taviz vermeyerek bölümün sonlarına geldim.



Anlatma ihtiyacımı gidermek adına ablama ikizime anneme olayları hararetle ve hılı hızlı anlattım. Maalesef ki izlemedikleri için dizi hakkında insafsız yorum yapılmasını sağlamak dışında bir işe yaramadılar. Ben de soluğu her zamanki gibi blogumda alıyım dedim.

Aşağıda da gördüğünüz gibi bir başladım bir daha da zor durdum. Hızlı yazmaktan dolayı devrik ve saçma pek çok cümle kurdum. Ama olsun. Bir sonucum olmasının yeter olduğunu düşünüyorum. O zaman Sambong vs Bang won savaşlarının kritik analizini okurken iyi eğlenceler!!
Pek eğlenmeyeceğinizi biliyorum ama neyse...


Önce ne zaman aralarının bozulduğundan başlayalım analizimize. Bildiğimiz gibi yaklaşık 35. bölümlere kadar Bang won ve Sambong'un arası mesafeli fakat gönüller birdi. İkisinin de amacı wonnara yani yeni bir ülke olan Jeoson'u kurmaktı.

Fakat ne zaman ki Sambong'un dostu Poeun kendine göre doğru olan, dar alanda da bir yere kadar haklı olan düşüncelerini saklamaya ve saman altından su yürütmeye başladı işte o zaman Bang won işkillendi. Böylelikle Sambong ile iddiaya girdi. Sambong ölene kadar Poeun'ı ikna etmeye çalışacaktı. Başarılı olursa yenmiş başarısız olursa da bang won hocasını yenecekti.
Yalnız bu durum sanki eğlencesine yapılmış gibi durabilir fakat aslında Bir ülke yıkabilecek kadar tehlikeliydi.

İddia sonucun netlik kazanıp Poeun'ın bizimkilere ihanet etmesi ile Bang won oldukça vahşi bir şekilde Poeun'ı öldürür. Aslında 45.bölümde öldürülen Yong gyu bu vahşiliği asıl adamıdır bu nedenle o bölümden beridir birkaç zalimliğini daha görünce young gyu'ya karşı içimde bir nefret duygusu kabarmıştı. Sanırım bu nedenle  Young Gyu'nun ölümüne normal bir karaktere üzüldüğü kadar üzülmedim fakat sevindim de değil. Bölüm bitince ağzımdan tek bir cümle çıktı: "Young gyu öldü..." ve uzun bir süre boşluğa daldım.

Açıkçası bu olayda vahşilik dşında her yönden bang won'un tarafındaydım. Ne yani bir vatan haini neredeyse mahvolmalarına neden olacakken öldürülmese miydi!???


Her konuda zekasına hayran kaldığım Sambong ilk defa beni hayrete düşürerek Yi Bang Won'a artık bizden değilsin gibi laflar söyledi. Delirdim!! Ne diyorsun sen be!?? O olmasa ölecektin gibi nidalarda bulundum tıpkı bang won gibi.

Buraya kadar Bang won 1-0 önde kesinlikle haklı taraf bang won. Fakat bu olaydan sonra bile ortada aralarındaki boşluğun biraz da açılması dışında aşırı büyük bir sorun yoktu. Açıkçası korktum, her bölüm her dakika sona yaklaşıyoruz diye, bang won delirecek diye... Sonradan düşmanlıkları kesinleşince de korkum sıkılma eğlimi gösterdi ona da ileride değineceğim.

İkinci büyük olay bütün düşüncelerimi alt üst etti. Bang won'un zekasından çok insanlığından şüphe ettirdi. Tıpkı Moohyul'un bakışlarındaki şüphesi gibi. O zaman insanlık öldü mü dedirten olaya gelelim:

Poeun'ın ardından gelen pek çok syungkyunkwan öğrencisi ve yüksek mertebe görevlileri işlerinden istifa eder ve dağ başına küçük bir köy kurarlar. Bunun üzerine Bang won'un kendisini babasına kanıtlamasına fırsat doğar ve böylelikle bang won bir grup askerle köye doğru yola çıkar. Ben zekasıyla onları ikna edeceğini düşünürken zalimce bir hareket daha yaparak köyü yakar.
"Ama yapmasaydı şöyle olacaktı" ve benzeri cümlelerle savunmaya çalışmayın. Ne oluyorsa olsun başarıya giden yolda her şey mübah değildir. Bir müslüman bunu savunamaz, savunmamalı. Yoksa "Zulmü alkışlayamam zalimi asla sevemem" sözüne riayet etmemiş olur zalimlerden oluruz. Allah korusun.


Sonucu her ne kadar başarıya götürmüş olsa da o yanarak ölen 5 kişi bang won'un cehennemde tekrar tekrar yanarak kül olmasına neden olacak bilesiniz. Tepkimi de böyle koyarım. Peki bu tepki kime diye soracaksınız: Her şeye rağmen hala daha Bang won'un saf masum olan aslında kendilerinin saf olduklarını anlayamayan fan girl'lere. Bu tarz insanları Sambong vs Bang won olayları çıkmaya başladığı itibari ile her bölümde görebilirsiniz. Açıkçası bu insanlara üzülüyorum ve onlara bir insan asla kusursuz olamaz. Yani en azından Son peygamberimiz dışındaki herkes kusurludur ve bu nsanlara körü körüne bağlanmak yalnızca bağnazlıktır. Lütfen duyarlı olalım.

"Krigo sebonce" demek çok istedim şu an. Anlamı "ve de 3.sü" demektir. Sambong'un prenslerdan siyasete girme yetkilerini tamamen alacak olması. Özellikle Bang won gibi hırslı biri tabi ki kudurur. En doğal hakkı. Fakat keşke daha iyi tepkiler verseydi ve gidip salak gibi moomyong'la işbirliği yapmasaydı. İki taraf da saçmaladı. Yalnız şimdi düşündüm de Bang won tesadüfen bu konuşmaları dinlemiş olmasaydı belki de bu kutuplaşmanın şiddeti çok daha az olacaktı. Mamafih bu belki de o kavme gönderilmiş bir imtihandı. Zorluydu ama birlik olarak atlatılamayacak kadar ileri değildi.


Bang won'un hırsı, Smabong'un hızlı bir şekilde insanları kalıplara sokması iki gücün karşı karşıya gelmesine neden oldu. Belki de Sambong'un hatası Bang won'u her daim küçük görüp ilk önyarglarından(kurtçuğa mı ne benzetiyordu ve bang won'a bağırıp çağırmıştı ya) kurtulamaması.

Sonuçta bu savaşı yine vahşi bir şekilde Bang won kazandı. Fakat bu seferki vahşilik o kadar ileri seviye değildi. Birkaç konuşanın ardından ölümüydü. Belki de onca ölümden sonra alışmıştım.


Savaşın kazananı gerçek kazananı belirlemeyeceği açık bir gerçektir. Adalet Allah katındadır. Dünya'da değil. Ben bu diziye başlarken diğer bütün dizilerden farklı olarak neyi beğendiğimi şimdi daha iyi anlıyorum.

Ben tüm bunlar olmadan önceki o duruşu beğenmiştim. Zulme karşı gelen ahlaklı insanları görünce ister istemez mutlu olmuş dünya adında ümitvar olmuştum. Mamafih her iyi olayın bir sonu vardır. Fitne belki de ülkelerin sonlarını, en azından hükümdarların sonlarını getiren en korkunç olay olduğuna karar verdim.

Bu dizi bana hiç bilmediğim siyaseti öğretti. Tabii ki öğrenme konusunda yalnızca bununla kalmayacağım fakat mazlumların zalim olabildiği bu dünyada zulme uğrayanlar dışındakilerin de masum olabileceğini gördüm.

Bir jeoson kurulmuş ve soyluların gücü bastırılmışsa o dönemde yaşayan insanlar arasında gerçekten ahlaklı bir kesim vardır. Bu kişinin kim olduğuna karar verirken farklı bakış açıları ile sizlere fikirlerimi beyan edebilirim fakat bu kadar yazdıktan sonra yoruldum. Yalnızca Gönlümden geçen isimle şimdilik yazıyı bitirmek istiyorum. Buraya kadar zahmet edip okuduğunuz için hepinize müteşekkirim. İnşaallah yorumda-en azından adsız larak- okuduğunu belirten bir SDF okuyucusu olursa ne kadar mutlu olurum bilemez! Hem dua da edeceğim bak! (Sen beni mutlu ettin Allah da seni mutlu etsin misali:)

Sıra gölümün kazananında:
Açıkçası onca zulmünü gördükten sonra gönlümden geçen kişinin Yi bang won olması çok zor. Öte yandan Sambongu düşündükçe aklıma gelen pek çok şeyin iyi olduğunu fark ediyorum. Bu nedenle Sambong diyorum. Fakat gönlümün tamamen onda olmadığının eminim ki hepiniz farkındasınız. Sonuçta hiç bir kul hatasız değildir. Sambong'un hatası da doğru düşünüp yanlış davranmaktı. Belki de kibirledi emin değilim. Allah hepimizi doğru yola iletsin.

Bütün bu entrika dolu anları anneme anlatmaya çalışınca bana şu tepkiyi verdi:

" Ha o zaman ölmüş ha bu zaman. Sonuçta şu an hepsi ölü."


Güncelleme:

Dün babaannemlerde dev ekranda 48. bölümü izleme keyfi yaşadım. Ama maalesef ki keyif boğazıma dizildi. Sonunda Bang won ne kadar pislik biri olduğunu gösterdi. Bol bol öl nidalarında bulundum.. Yoo ah in'in müthiş bir aktör olduğuna kesin karar verdim.
Bakalım son iki bölüm nasıl geçicek..?

Güncelleme: Hayatımda izlediğim en güzel tarihi dizi de böylelikle sona erdi. EEn güzel tarihi dizi olma hakkını 5 yıldır elinde tutan Dong yi sonunda bayrağı sdf'ye verdi. Acaba bir sonraki 1'liğe oynayacak dizi 5 yıl sonra mı gelecek...? merak konusu doğrusu.
İyi seyirler.

11 yorum:

  1. Diziyi izlemediğiim için hiç birşey anlamadım ama entrikası bol bir diziye benziyor izlediğim diziler bir bitsin izliycem ben de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle izle beğeneceğine eminim!!! O zaman tekrar konuşalım çünkü fikirlerini çok merak ediyorum!

      Sil
    2. Yani ben emperss ki nin entrikalarından ölmezsem izliycem

      Sil
    3. Empress ki'nin ilk 20 bölümüne kadar çok beğenmiş, gerisinde biraz hayal kırıklığına uğramıştım.
      Beğenmeme nedenim kimsenin doğruları görememesi, herkesin çok yanlış kararlar verilmesiydi. Ablam da ben de sinir olduk. Sonra da 5'er 10'ar bölümler atlayarak noktayı koyduk.

      Merak ediyorum beğendin mi? Herkesin yanlış düşünüyor olması konusunda haklı mıyım?

      Belki bu konu burada anlatılmayacak kadar uzundur veya blogunda zaten yorumunu yapacak ve anlatacaksındır, o zamanı beklerim sorun değil ama görüşlerini gerçekten merak ediyorum :)

      Yalnız İşin garip yanı bu dizide de ana karakterimiz çok yanlış kararlar veriyor fakat doğruyu savunan bir kesim daima var. Sanırım bu dizinin diğerleri arasından sıyrılmayı başarabilmesini bu durum sağlıyor :)

      Sil
  2. Aynen ben de deli oldum , başı çok güzeldi yuan'a gidince olan oldu. Ben sinir olunca izlemedim kardeşim izledi o bana özet geçti böyle iki-üç bölüm dışında pek ara vermedim. Bence bu dizide herkes kendi düşüncesini doğru görüyordu ve aşırı sabit fikirli idi. Beni deli eden koryo kralı ve maha 'nın başına gelenler yani böyle senaristi boğmak filan istedim. Ama kabul etmeliyim zekice bir senaryosu vardı. İnşallah bir ara yazıcam bloğa yorumu ama ne zaman blemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Holll sen==== ben ya da siz==biz çünkü her iki taraf da 2 kişi :D
      Öncelikle en sinir olduğum konu koryo kralı! Senin de benim sinir yerlere sinir olmana mutlu oldum çünkü bu dizinin gerçekten sinir olacak çok yeri var -.-
      Nadir sevdiklerimden biri de kore dünyasına ji chang wooku kazandırması. Pehaaa"kalp kalp kalp"

      Sil
    2. Sonununa kadar koryo kralı , yani adam nedakar zeki idi, bir de sürekli kendini feda etti sinir oldum

      Sil
  3. Okumaya usendim desem -tgb

    YanıtlaSil
  4. Sonunda okuyabildim.
    Harikasın, resmen o anı tekrardan yaşadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonunda bir sdf izleyicisine sesimi duyurabildim :)
      Teşekkür ederim beni kırmadığın için^^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...