12 Nisan 2016 Salı

Arşivden #1 [Yorum]

Bir süredir blog yazılarımın girişlerini de içeriklerini de toparlayamıyorum. Bu kelimeler bulmacasında neler anlatmak istediğimi anlayan birileri olursa eğer gelin beni avutun :D


Yorum okumayı genelde severim. Bundaki büyük etken ev internetimizin yavaşlığı. Ne alaka diyeceksiniz.
Şöyle ki, izlediğim bölüm yüklenmediğinde genelde sinirden kudurmak yerine spoilerlı yorum okumayı göze alırım. Tabii ki bunu yaparken virüs (spoiler) taramasını göz ucuyla yapmayı unutmam. Allah korusun bi spoiler bile dizinin geleceğini karartabiliyor.

Ama öyle her yorumu da beğenmem. Genelde kriterlerim vardır. Mesela uzun yorumların yüzde seksenini beğenirim. Benim düşündüğüm gibi düşünüyor olması gerekmez. Sonuçta düşünüyordur ve bu bana yeter.

Beğenmemin asıl nedeni kısa yorumlar gibi birbirini tekrar eden içi boş cümlelerden oluşmazlar. Bazıları öyle başlar ama birkaç klişe cümleden sonra özgün cümleler yazmak zorunda kalırlar. Ve ben o cümlelerden yorumun değerini kafamda oylar, gerekirse ekran görüntüsü alırım. Biliyorum biraz fazla gereksiz işler müdüresiyim ama eğlenceli.


Değerlendir ve ekran görüntüsü al!
Beğenmediğim yüzde onluk kısmı neden beğenmediğimi sorarsanız:

Onlar kendi cümlelerini tekrarlarlar. Destan kadar yorumu tek cümlede toparlayabilirsiniz çünkü aslında koca paragrafta hiçbir şey anlatmamıştır. Yani ne yapın ne edin o tarz yorum yazarlarından olmamaya bakın.
(Ne yani şimdi ben bütün paragrafı bunun için mi okudum!!! konulu gifim)
Şimdi
sorucaksınız bana "Peki sen yorum yapıyor musun?" diye. Ben de üzülerek, yapmaya çalışsam günde en fazla 1 bölüm izlerim diye cevap vericem. Maalesef ergenliğin getirdiği bu çok düşünüp çok konuşma hastalığının ileri safhalarını yaşıyorum. Blogdan da gördüğünüz gibi. Yorum gibi blog yazıyorum yetmez mi :D

Bu çok konuşma ve düşünme hastalığımla ilgili İlaç alıyor muyum peki... hmm... sayılır. Daha çok işkence yöntemi ile düşüncelerimi zapt etmeye çalışıyorum. Anahtar kelimeler: twitter ve 140 karakter.

Anlamadınız mı? O zaman yazdığım bir twitle anlatayım:
Haliyle sevdiğim yorumları blogumla paylaşmasam dayanamıyorum. Ben de yeni bir uygulama başlatıyorum. Yorum arşivi uygulaması!!!

Diyeceksiniz ki bu kız da dakka başı yeni icatlar çıkarıyor. Haklısınız... bi şey diyemeyeceğim. Dua edelim de bu seferkinin #20'sini görebilelim...

İlk yorum yorumlamamı yapıyım da öyle gidiyim. Malum yazının asıl amacı yorumdan etkilenip bloga yeni yazı girmekti fakat yine çenemi tutamadım.

*BURADAN İTİBAREN YAZININ DEVAMI SİX FLYİNG DRAGONS DİZİSİ İLE İLGİLİDİR.*

*****45. BÖLÜMÜ GEÇMİŞ İZLEYİCİLERİN OKUMASI ÖNEMLE RİCA OLUNUR.*****

Bundan 2 ay önce dizide daha ilk defa Ha ryun adında bir karakter ortaya çıkmışken yeppudaa.com'da yorumları okuyordum. Bu sırada şöyle bir yoruma denk geldim ve ilk cümlesinden itibaren gözlerimi sımsıkı yumdum.

ilk cümlesi:

Kore internetinde şu sıralar popüler olan bir söz var : 

"Jung Mong-Joo gibi ıslahat yap, Jung Do-Jeon gibi devrim yap, Ha Ryun gibi yaşa ve Gil Tae-Mi gibi makyaj yap!" 
Hahaahha

Six flying dragons dizisi gibilerde olay örgüsü her şeydir. Spoiler almaya gelmez. Ben de hemen yorumu kopyaladım ve kendime hakim olarak gelecekte bir gün okumak için notlarıma arşivledim.

Ve sonunda bugün okuma şerefine nail oldum. MUHAHAHHAH!

Tarih dolu bir yorum sizleri bekliyor. İyi okumalar!!

Neden Ha Ryun gibi yaşa deniyor? Yaklaşık 70 yıl boyunca, iki hanedanlık altında 9 krala hizmet etmiş biri. Çalkantılı dönemler olmasına rağmen, hayatı boyunca başarılı olmuş ve yıllarca yaşayıp, onurlu bir şekilde ölmüştür.

Başkalarıyla uyum içinde yaşamak başkaları gibi yaşamaktan iyidir. Dahi alimlerin iki temsilcisi olan, Jung Mong-Joo ve Jung Do-Jeon Yi Bang-Won tarafından sırayla öldürülmüş. Aslında Yi Bang-Won mutlak otoritesine tehdit oluşturacak herkesi - karısını, kardeşlerini ve oğullarını- öldürmüştür. Ancak, Ha Ryun bilge kişiliği ve barışçıllığından dolayı Yi Bang-Won'un korkunç tasfiyelerine rağmen yaşamıştır. Asla gücünü göstermemiş, başından sonuna kadar komutan muavini görevine yapışmıştır. Yaşam sanatında usta olmuştur.

Her neyse, Ha Ryun bir süre için ejderlerimizin düşmanı olarak gösterilecektir, fakat Joseon kurulduktan sonra ejderlerimiz iki takıma ayrılacak - Jung Do-Jeon vs. Yi Bang-Won -. Ha Ryun, Yi Bang Won'nun sağ kolu olarak önemli bir rol oynayacaktır.

Jung Do-Jeon, Jung Mong-Joo, Ha Ryun, (ve belki Hong In-Bang?) aynı hocadan eğitim almış. Hocaları Yi Saek, Komutan Jo Min-Soo'ya yardım ederek tahta Veliaht Prens Chang'ı çıkartıyor 22. Bölümde.
.
Ha Ryun, Jung Mong-Joo'dan 10 yaş, Jung Do-Jeon'dan ise 5 yaş daha küçük. Fakat Yi Bang-Won'dan 20 yaş büyük. Kariyerinin başlarında çok talihsizdi. Başvekil Shin Don'un gözünden düşerek istifa etmeye zorlandı. Shin Don'un idamından sonra hükümete döndü ve Lee In Gyeom'un akrabası oldu. (Lee In Gyeom'un yeğeniyle evlendi.) Ancak, Lee In Gyeom devrildi ve Ha Ryun Liadong seferine karşı çıktığı için Choi Young tarafından sürgüne gönderildi. Sürgünden döndükten sonra, Jung Do Jeon'un devrimci takımına saldırmak için ilk önce hocası Yi Saek daha sonra da Jung Mong-Joo ile birlik oldu. 

Jung Do-Jeon ondan hoşlanmıyordu bir sahtekarın sözlerine güvenemem diyordu. Bu sözü Ha Ryun'un Jung Do-Jeon'a kin beslemesine neden oldu. Çünkü o zamanlar "sahtekar" kelimesi bir Konfüçyüs alimi için en aşağılayıcı sözlerden biriydi. Ve ikisi azılı düşman oldu.

Joseon kurulduktan sonra Jung Do-Jeon sarayın gücünü ele geçirip yeni ülkenin ideolojik ve politik temellerini inşa etti. Ha Ryun ise önemsiz bir göreve verildi.
Jung Do-Jeon, Kral Taejo'ya (Yi Seong-Gye) halefi olarak 8. oğlu Yi Bang-Seok'u seçmesini tavsiye etti. O andan itibaren 6 yıl boyunca, Yi Bang-Won Joseon'un kurulması için büyük katkılarda bulunmuş olmasına rağmen babası ve Jung Do-Jeon tarafından bir kenara atılıp görmezden gelindi.

Ha Ryun Yi Bang-Won'a yaklaştı. El ile gelen düğün bayram.

Jung Do-Jeon onları ayırmaya çalıştı bu sebeple Ha Ryun'u yerel yönetim dairesine atadı.
Veda gecesinde Ha Ryun kasten Bang-Won'un kıyafetine içki döktü ve leke çıkarmaya çalışıyormuş gibi yapıp gizli bir görüşme yaptı.

Bang-Won onun tavsiyesine uyarak veda gecesinden yaklaşık 20 gün sonra Jung Do-Jeon'a sürpriz bir saldırı yaptı. Buna Prenslerin yumruk kavgası denmektedir. (1398). 
Kısacası Ha Ryun, Jung Do-Jeon ve üvey kardeşlerini öldürmesi için Yi Bang Won'a yardım eden adamdır.
Üstelik Bang-Won'un hayatını defalarca kez kurtarmıştır.

O, Bang-Won'un kalbindeki kurtçuğu harekete geçiren kötü bir adam mı? Bekleyip göreceğiz. İleride SFD'de onun nasıl anlatılacağını henüz bilmiyoruz.


Dizi bitiminde gelip yeni bir yazıda yorumlama yapacak olma ihtimaliden dolayı şimdilik burada kesiyorum. Biliyorsunuz başlarsam duramam.

9 yorum:

  1. Şu yorum okuma işinde sende kendimi gördüm bildiğin :D
    Ben de dizi-film dolana kadar yorum okuyanlardanım sdfghjkl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın internet fakirliği!!! Tek olmadığıma sevindim sjsj

      Sil
  2. Yorum dediģin nedir ki yaparız be sbhshsh -bir tost

    YanıtlaSil
  3. evet bende severim yorum okumayı ve bazı yorumlar insanı çileden çıkartırken (dediğin gibi bir spoiler virüsü mesela) bazıları da kahkahalarla gülmeme neden oluyor :) bu arada şu kırmızı tokalı kızın olduğu animenin ismini sorabilir miyim :D ilginç bir şeye benziyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Animenin ismi: Gekkan shojo nozaki-kun!!!! Müthiş eğlenceli bir animedir ;) bu anime ile ilgili yazdığım bir yazı vardı bakıyım bi spoiler var mı diye yoksa o yazımı okumanı öneririm :)

      Sil
    2. Yazıyı buldum, http://littleagashisdiary.blogspot.com/2015/07/gekkan-shojo-nozaki-kun.html?m=1
      fakat ilk 2-3 bölümle ilgili spoiler içeriyor gibi. Yani sen izle sonra da gel yazıma güzel yorumlar yap. Bakalım beğenicek misin :)

      Sil
    3. çok sağol kardeşim tamam izleyince bakacağım yazına, ben animelerin kısa ve öz olmasını sevdiğim için izliyorum, hatta şu sıralar flim ya da dizi niyeti aldığımda izlediğim tek tür anime, fakat hoşuma giden animeyi de zor buluyorum, ama bu ilgimi çekti güzele benziyor :) izledikten sonra fikrimi söylerim ;)

      Sil
  4. Ben de bloglar da tanıtım gibi dizi yorumlarını sevmeyenlerdenim uzun uzun yazılsın yine okurum keyfi öyle çıkıyor sonuçta

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de hiç zevk alamıyorum. Tek iyi yanları spoilersız olmaları :D

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...