5 Ağustos 2015 Çarşamba

What happens to my family'den Baba Candır'a

Nasıl bir tevafuksa Hilal'le konuşmamızdan ve ona what happens to my family dizisizi izleyeceğime dair söz vermemden hemen sonra Trt'nin -tahminimce ilk- kore dizi uyarlama dizisiyle karşılaştım: Baba Candır. Pek çok kdrama cover'larını yüzümü buruşturarak izlesem de bu seferki öyle olmadı ve çok sevdim!

Konusu: Emrecan isimli 12 yaşında bir erkek çocuğu Kapadokya kıyısındaki nehirde boğulur ve kurtarmaya Ceylan isimli 12 yaşında bir kız gelir. Emrecan, Ceylan'a 11 sene sonra İstanbul'daki Ulus Parkı'nda buluşup evlenmelerine dair söz verir ve Ceylan 11 sene boyunca buluşacakları günün hayalini kurarak bekler. Sonunda İstanbula Emrecan ile evlenmeye gider. Peki aile bu durumu nasıl karşılayacaktır?

Benim için başroller bir dizi için en önemli unsurdur. Tabii aynı şekilde senaryo da. What happens to my family'i bırakma nedenlerim de bu iki maddede bazı sorunlar olmasıydı.

1-) Ana karakter kıza biraz sinir olmuştum. Busan aksanı, korenin genel köyden inme saç sitili, davranışları bana çok itici gelmişti. Zaten konunun oluşması için bu evreler gerekir diyerek gerilere atmıştım ama içimde sevemeyeceğime dair bir his oluşmuştu.
2-) Senaryo çok güzel bunu hiçbir şekilde inkar edemem fakat bazı sahneler var ki gereksiz ve 
gerçekten ahlaken uygun değildi. Bu nedenle ayıp sahne dedektörüm ablam, bu durumu görüp izlememi engellemişti. 

Fakat öneren Hilal olunca iş değişiyor. Güvendiğim arkadaşlarımın önerilerini göz ardı etmediğim için izleme sözü verdim.. Fakat şimdi şöyle bir durum oluştu, Hangisini izlemeliyim???

"Türk versyonununu mu Kore versyonunu mu?"

Bu sorunun cevabını sizler verceğiniz için uzatmayıp Türk versyonunda Kore'den daha çok sevdiğim yerleri anlatacağım.
Peki neden sevdim?

1-) Ana karakter kızı çok sevdim! Kore'dekinin yerine daha olgun geldi. Yani kore versiyonunun biraz daha normal haliydi. Yine de belki kore kızına haksızlık ediyorumdur diye burada susuyorum.
Çocuk da idare eder.
2-) Yapımcıları bir türk dizisi için fazla tepkili sahneler olduğunu düşünmüş olacak ki bazı yerleri değiştirmişler ve ben buna çok sevindim! Ablanın taksideki tutumundan tut metro olayına ve babanın davranışlarına kadar! İlk defa düşündüklerimin yürürlüğe geçti ve beni o kadar mutlu etti ki bu diziye kötü duygular besleyemiyorum. İnşallah gelecekte de kendini bozmaz -.-


Karakter tiplemeleri bir çok uyarlamaya oranla ortalamanın üstündeydi. 

Peki siz ne düşünüyorsunuz??? Ben mi yanılıyorum yoksa gerçekten güzel bir dizi mi??

Daha fazla dizi hakkında bilgi için Tam liste.

37 yorum:

  1. Konu ile alakasız ama adımda bir japon şarkıcı var bayılıcam ben *_*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa tam ismi neymiş? (googledan aratcam bakalım kimmiş :D)

      Sil
    2. &
      Merak ettim aradım^^
      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rin%27
      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rina_Aiuchi
      http://alljapan.forumfree.it/?t=10255086

      Sil
    3. İlk linkteki bir grup ismi olduğu için sanırım ondan bahsetmiyor diğerinin de ismi Rina ayrıca bir kız. Bu yüzden bence ondan da bahsetmedi :) dur bir de ben arıyım kimmiş bu şarkıcı :)
      Şuanki uğraşımız aşırı saçma değil mi :D yine de eğlenceli bakalım ilk kim bulucak rinin şarkıcısını :P

      Sil
    4. Adı Rın değil gercek adımda bir ünlü var 星波
      Bu kanji vers. Romanı olarak Sena :) Öğrendin :D

      Sil
    5. Elbette ben bulcammmmmm^^

      Sil
    6. Ahaha şu an güldüm. . . Sena isminde korece isim de var hatta bi dizinin kötü karakteriydi :'))) Hong Se Na
      Güzel bir isim severim :)

      Sil
    7. ??? Koreye fln gitsem isim sıkıntısı cekmem :D

      Sil
    8. Tuhaf olan japon olanın yüzü biraz bana benziyor ve tomboy :D

      Sil
    9. Sena olduğunu baştan söylesenizeeeee

      Sil
    10. Bi dakika ya bu kız çok garippp diğer japonlara oranla daha bir koreli

      Sil
    11. Yorum değilde chat a döndü bura :D

      Sil
    12. Iyi de ama bu erkek?

      Sil
    13. O zaman chat kutusundan devam edelim burda yayınlamam gerekiyo sorun olabilir :)

      Sil
  2. &
    Ilk defa şimdi gördüm bu diziyi:) Bence ayıp dedektörünü dinle:D Bakıcasan Türk versiyonuna bak:)^_^

    YanıtlaSil
  3. Yunus Emre'yi izlerken reklama çat diye bu kızın sesiyle "ISTANBUL SANA GELİYORUUUM" dediği için nefret ettim dnnxncmkc Kızı çok itici buldum valla :c

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha aynen o çok sinir bozucu ama sen bi de koredeki kızı gör! :) Buna sükrediceksin :D

      Sil
  4. Kore versiyonunda 23. bölüme gelmiştim ben güncel izliyodum sonra çeviriler yavaşlayınca yarım kaldı ahlaka mugayir pek sahne yoktu sanki yada ben atlamışmıydım ki acaba çok zaman oldu hatırlayamıyorum kore versiyonundaki abla çok muhteşem oynuyodu yalnız türk versiyonundaki abla bana biraz yapmacık geldi bide malesef bende kızı itici buldum belki rolüne daha ısınmadığındandır ama birebir her sahneyi uygulamaları değiştirmelerinden daha güzel olmuş hoşuna gitti artık karar senin Rana'cım (^_^) .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle bir sahne olduğunu hatırlamıyorum zaten 1-2 bölüm anca izlemiştim. ama ablam daha fazla izlediği için bana izlemememi çünkü snırım doktor olan kardeşte hiç iyi olmayan bir sahne varmış aynı amerikan tarzda. Son olarak ablalı bölümleri diğerinde fazla hatırlamıyordum o yüzden bunda hoşuma gitti ama ablam kore versyonu daha iyiydi dedi, yani aynı düşünüyorsunuz :) Peki soru: Hangisini izlemeliyim? :)

      Sil
  5. Asıl şey ben bunu izlicek miyim *-* :D (asıl şey yok burada *-*Kim meral etsin ben izlicek miyim diye.Dimi?! )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle izle kendini bozmazsa güzel olucak gibi :)

      Sil
  6. Birevkızına katılıyorum canım, ben de pek ters sahne görmemiştim kii aile dizilerinde zaten pek olmaz, yeni dönem romantik komedilerin coştuğuna bakma sen :D
    Bence koredekinin kadrosu daha sağlamdı ama tabiki sen bilirsin buna daha çok ısındıysan bunu izle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar öneriyorsan biraz daha kore versyonunu izliyim öyle karar veriyim Sağol yorumun için :))

      Sil
  7. Bak ben de orjinali hakkında aynı şeyi düşünüyordum kız çok iticiydi (T_T;) bence Türk versiyonundaki kız da itici ama en azından bizim kızımız daha olgun davranıyor (;ω;) Ayrıca kızın saç stili çok kötüüü! O ne öyle inek yalamış gibi...

    Yönetmenler gerçekten iyi iş çıkarmışlar, zaten benim görüşlerimi biliyorsun (*´▽`)ノノ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yaa ben iyice baba candır fanı olmaya başladım!
      Özellikle de son bölümdeki senaryo değişikliğinden sonra.(ketçap sahnesi)
      Kıza da alıştım^^ Baştaki saçı yine iyiydi de şimdi kötüleşti iyice. Fakat güzel bir kız ne yalan söyliyim :)

      Sil
  8. Açıkçası Kore versiyonundan daha başarılı buldum. Başrolde ki kızın hareketleride bana çok doğal geldi. Özelliklede Halukla Ece hanımın atışmaları harika oynuyorlar. İlk defa bir dizinin Türk versiyonunu Kore versiyonundan daha çk begendim

    YanıtlaSil
  9. GERÇEKTEN HARİKAA BABACANDIR FAVORİ DİZİM

    YanıtlaSil
  10. İLK DEFA BİR DİZİNİN TÜRK VERSİYONUNU KORE VERSİYONUNDAN DAHA ÇOK BEĞENDİM. ÇOK BAŞARILI OLMUŞ. AYRICA BAZI DEĞİŞİKLİKLER YAPILMIŞ. BİREBİR AYNISI OLMAMASI İYİ OLMUŞ. BAŞROL DE Kİ CEYLANIN HAREKETLERİ ÇOK HOŞUMA GİTTİ. DOĞAL BENCE. ÖZELLİKLE HALUK VE ECE HANIM'IN ATIŞMALARI AYRI BİR TATLI.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet bence de^^ pazar gunleri evde olamasamda neredeyse her hafta youtubedan severek izliyorum! #halukcandirgerisiheyecandirhdbfbrh

      Sil
  11. Ben bayılarak izliyorum baya gülüyorum. kore versiyonunuda izledim oda güzeldi dizilerden alıştığımız için tepkiler garip gelmiyo ama türklere uygun şekilde ayarlanmış türk versionunda tepkiler o iyi olmuş bizim milletimize gitmezdi korelilerin tepkileri :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet baya iyi degistirmisler mesela bu konuda en sevdigim örnek haluk'un kore versindeki adamin agzindakileri kadinin uzerine kusarken bizdekinde üzerine ketçap dokmesi. Birisi turkler icin baya baya anormal bir olay olmasina rağmen ketcap dokulmesi oldukca dogal bir olay. Senarist cevirmenini gerçekten begendm.^^ yorum icin cok tesekkurler! Fakat eger ki yorumunun sonuna -ayse, -natsuo gibi ad belirtirsen bütün Adsızlar sen olmazsın :D

      Sil
  12. koreya dramasının türk versiyası olduğu üçün biləndə sevindim. İlk dramadır ki koreya versiyasından gəlsə də çox bəyəndim. Ən çox da patronun oğlu və baş rol oğlanın bacısı ece ən sevdiyim cütlükdür/çift.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk defa uyarlamayı beğendim. Gerçi uyarlama olmasına rağmen yavaş yavaş özgünlüğe geçiş yaptı. Haluk özellikle bu konuda en aktif rolü ynadı sonra ece vb. Gerçekten güzel bir dizi!

      Sil
  13. Gıcıklığa qalanda mən də ilk baş rol qızı bir az bəyənməmişdim. Hələ teaserdə qız oğlandan yaşlı görünmüşdü. Ancaq sonra düzəldi. İndi daha çox qızın peşindəki zəngin olan oğlanı sevmirəm. Oğlan bir barbi oyuncağı vardı oğlan barbi oyuncağı onu andırır mənə :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahhahahhahaah ben de diyorum rüzgarın yüzü nerden tanıdık geliyo. Ken <3
      Rüzgarı ben de pek sevmesem de kadroda olması gereken oyunculardan :)

      Biliyor muydun Ceylan 21, Emrecan ise 28 yaşındaa!!! Ben ilk duyduğumda şok olmuştum!!

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...