10 Ağustos 2015 Pazartesi

Sebzeli Tamagoyaki!

Artık büyük yemekler yerine daha tadımlık yemekler yapmaya karar verdiğimi söylemiştim.Sözümün ardından ilk tadımlık yemeğimiz tamgoyaki ile buradayım.

Not: Tamago japonca yumurta demektir. Yokinin ne olduğu hakkında hiçbir fikrim yok.


Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • Bir çorba kaşığı süt
  • Bir çorba kaşığı küçük parçalar halinde kesilmiş soğan
  • Bir çorba kaşığı küçük parçalar halinde kesilmiş yeşil soğan
  • Bir çorba kaşığı küçük parçalar halinde kesilmiş havuç
  • 2 çay kaşığı tuz 
  • 1 çay kaşığı karabiber
Hazırlanışı:

Önce 3 yumurtayı kırıp sütümüzü koyarak iyice çırpıyoruz. Ardından oluşan köpükleri̇ bi̇r elekten geçi̇rerek ana karışımdan ayırıyoruz.(Neden yaptığımızı ben de tam olarak bilmiyorum ama sanırım yararlı bir şey-fakat ablam israf olucak dedi diye son anda elekten geçirilenleri geri koymak zorunda kaldım -.-) 
Sonra geriye kalan bütün malzemeleri ekliyoruz. Artık karışımımız hazırlandı! Sıra en zor aşama, pi̇şi̇rme aşamasında!
Pişirme:

Ön uyarı: Kısık ateşe almayı unutmayın! 

Omlet yaparmış karışımdan 1 kaşık alıyoruz ve tavaya dökerek her tarafa yayıyoruz. Pişmeye başladığını hissedince kenarları içe doğru katlıyoruz ardından da alttakini üste doğru katlayarak bir bütün Tamagoyakiyi katlıyoruz. Sonuna kadar katlayınca geriye çekip önüne yenide karışımdan koyuyoruz. O da pişince kenarları içe katlayıp yukarı doğru üst üste getirerek tamagoyakimizi büyütüyoruz. Bu işlemi karışımımız bitene kadar devam ettiriyoruz. Daha iyi anlamak için yazının en altındaki videoya bi bakın derim :)
Eğer başarmışsanız tabağa koyup soğumaya alıyoruz. Çünkü sıkacakken kesilirse parçalanabilirmiş.
Soğumaya yakın yani en azından ateş gibi değilken keskin bir bıçak ile parçalamamaya dikkat ederek kesiyoruz. Tadaaa tamagoyakiniz hazır!

Oluşan görüntünün kat kat omletler olması gerek. Benimkinin enine uzunluğu biraz fazla olduğu için kısa oldu. Yine de oldu :)
Aslında ilk yapışımda o kadar fazla sebze doğramışım ki bir kısmını daha sonra yapmak üzere buzdolabına koydum. İlk denememi  aileme sunduğumda tadının güzel olduğunu yalnızca içindeki sebzelerin kavurulmuş olsa daha güzel olacağını söylediler. Ben de onları kırmayıp ikinci denememde japon usulünden biraz daha Türk usulüne çevirerek tamagoyakide ufak değişiklikler yaptım!

Şimdi ne farkı var onu anlatayım.
  • Sebzeler yetiyordu ama yumurtamız az kaldığı için aynı omletteki gibi un koymanın çok mantıklı olcağına karar verdik ve 1 çorba kaşığı un koyduk.
  • Sebzeleri yağda kavurduk ve yumurtaları pişirmeyecek soğukluğa gelince harca kattık.
 Zaten devamı aynı.
İkinci denememde daha fazla beğenildi, tavsiye ederim :)
Yalnızca 1.5 dilim yiyebildim kapış kapış gitti bunu da söyleyerek aileme olan sitemimi belirtiyim...
Hoşçakalıın!

Not: Gece tamamlamıştım ama yayınlamayı unuttuğum için anca yayınladım-saat 13:14-)
Not 2: Videodan çok daha iyi anlarsınız:

15 yorum:

  1. &
    Resmen ağzımın suyu aktıııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııı!!! Süper görünüyooooooo*~*

    YanıtlaSil
  2. Sonunda tutturmussun ama ellerine saglik :) benim ilk denemede husrandi rulo oomadi un konusu banada mantikli geldi bende koymayi dusunuyordum hatta sutde koymak gelmisti aklima ama denemedim bir daha kuzenlerim bende onlarla deneyebilirim bak aklima geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimki de ilk parçalandı sonra toparladım :) dene dene güzel olur ^^

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Üzdün...
      Keşke araştırsa mıydım yaa :D
      Bilgi için çok sağol hala gülüyorum :P

      Sil
  4. &
    Yaptım ve aynen videodaki gibi oldu ^^ Nyam Nyam Nyam Nyam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo tebriklerrr~ tadı da güzel olmuştur şimdi :)

      Sil
  5. Bu benim ramenden sonra ilk yaptığım kore yemeği yumurta rulosu diye okumuştum bir yerde ama ben açıp da tarife bakmamıştım. Omletin kıvrılmış hali işte deyip içine sadece ek olarak yeşil soğan ekledim yaptım omletim benimde öyle durmadı onun özel bir şeyi var bence :) Bir de böyle denemeliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarife bakmadan mi O.o cesaret ister :D

      Dene dene ;) fightiiing^^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...