13 Ağustos 2015 Perşembe

《 Makoto'nun Amerika Günlükleri 》Kore Restorani mi ? NO TENK YU.

Merhaba blogumuzun kültürlü ziyaretçisi.

Nasilsin ? 

Daha önce Kore restoranina gittin mi? Ne yedin? 

Bana sorarsan ilk defa Ranalarla gitmistim ve dabbokki yemistik. Degisik bir tadi vardi. 

Damak tadima pek uymasa da yedim. Her neyse. Simdi size 2 gündür hayatimi kabusa çeviren bir Kore yemegi maceramdan bahsetmek istiyorum. 



Posetleri hazirlayin. Mideniz bulanabilir. 



3 gün önce ailemle Amerikada yasadigimiz yeri kesfetmek için geziyorduk. Ve birden gözüme bir Kore Restorani takildi. 

Tabiki de çiglik atip WHOWHOOOOO HOLLEEEEY COK SANSILIYIIIM diye bagirmadim... (etrafta bir suru asya restorani var ♡) 

Ertesi gun babamla yeni okuluma gittikten sonra, babami beni o restorana goturmeye zorladim. Hayretlerim üzerine kabul etti. (Simdi ne kadar kabul ettigi için pisman olsam da ...) 

Gittik. Içerisi güzeldi. KARA'nin yeni sarkisi, Cupid çaliyodu. 



Bu fotolari ben çektim bu arada ~ 

Neyse. Ben ne istedigimi biliyodum. Sanki bir daha gelmicekmisiz gibi gittim kadindan 

KIMBOP 

YUMURTALI KORE RAMENI
 ve 
DABBOKKI
istedim. 

NEDEN BOYLE BIR SEY YAPTIM. HAYATIMIN EN BÜYÜK HATASI. 

Paket yaptirdik. 



Gördügünüz üzere baya büyük paketler ... Bekledigimin 474839 kati ...

Eve geldik. Annemden saklaya saklaya posetleri odama getirdim. Açtim baktim. Güzel gözüküyolardi.



AMA ÇOK FAZLALARDI. Bir anda istahim kesildi. Azicik dabbokiden ve kimchiden yedim sonra dedim ki aksam yerim. 

Aksam geldim baktim. Tabi üstün zekali ben ramenin içindeki sivinin makarna kismini vicik vicik ediceni unutmusum. O ramen öyle gitti. Azicik agzima aldim ve çöpe atmak zorunda kaldim.



Zaten bütün açligim da onunla birlikte çöpe gitti ... 

Dedim ki yarin yerim. O arada kimbapi, kimchiyi ve dabbokiyi buzdolabina koydum.

Ertesi gün aksami kendime sofra hazirladim. Dedim ki BU YEMEKLER BUGUN BI TE CEK. 



Dabbokkiyi mikrodalga firina vermistim. Maselef içi pismemisti ve semsertti...



Kimchi iyice sulanmis, donmus ve su gibi tadi vardi...



Kimbapdan yaklasik 20 tane vardi ve içinde ete benzer bisey vardi. Yani baliga benzemiyodu. Ben de bi daha ne zaman yicem diye bir tanesini delik desik ettim ve agzima attim... fena degildi ... 

Ama pirinc taneleri donmustu ve garip bir tat yok degildi ... 



Geri kalan 17 kimbapi kabiyla çöpe attim. Annem görmeden dabbokki tanelerini de çöpe attim. Sadece sivi kismi kaldi. 


Bu, gecenin sonunda her seyin gittigi yer ...

Yanlis anlamayin. Genellikle begenmedigim yemekleri çöpe atma gibi fantazilerim yoktur. Ama bu yemekleri Türkiyede yapabilceginiz gibi sokak kedi köpeklerine verme gibi bir sansim da yok Amerikada ...

Içim aciya aciya hepsini atmis oldum. Böylelikle kore yemek ve restoranlarina olan bakis açim 63838291 derece degisti.


Kore yemekleri benden özür dilerken ↑
Ben; *gunesgozlukluemoji* 

Babamin yanina gittim. Utana utana ' Baba, eger senden yaklasik 1 ay boyunca kore restoranina goturmeni istersem, aglasam da zirlasam da HAYIR de. Asla. Izin verme. Belki ramen ymeye gidebiliriz. Ama onun disinda KESINLIKLE HAYIR. '



Babacim, burdan sana özürlerimi yolluyorum ... Babamin parasina da yazik. 

Öyle ucuz da degil ki. Her biri yaklasik 10 dolar. Yani toplamda yaklasik 90 TL. 

Iffiiiit. Sizi bu kahredici hikayemle bogdugum için mihane ... 

Bu olaydan ne çikariyoruz; tadina alisik olmadiginiz yemeklerden 47483991 tane almiyoruuz. Israf yapmiyoruuuuz. ; 3; 



Okudugunuz için tisikkürler ♡ 

- Makoto Senpai 

16 yorum:

  1. &
    Bir keresinde bir sınıf arkadaşım dans dersine baya baya fazla ramen getirdi. (evet anım yine dans dersinden zaten hemen hemen her hanım dans dersinden benim:/). Bizim öğretmenimiz tatlıyı çok sever. Gün boyu yemek yemez ama mutlaka pasta yer. Tada bileceği tatlıdan kaçınmaz. Yemesi mümkünse o saniye yer. Bizimle bir iddiaya girmişti. Iddia şöyleydi: onu normal yemekleri sevdiricez. Sandiğımız kadar kolay değilmiş. Hemen hemen bula bildiğimiz tüm dünya mutfaklarından bir şeyler tatdırdık. Biz dans ederken hoca ağzında bir şey çiğniyordu:D Neyse, arkadaşımın ramen getirdiği gün canımdan bizmiştim artık. Şansıma çok çabuk gelmiştik ve çıkıp pudra şekeri alıp geldim. Ambalajının üzerindeki yazıları görmedin diye bir kap bulup ona dökdük. Hoca geldiğinde hepimizin yüzünde koca bir gülümseme ve şunu savunuyoruz: "bu yemek bir harika hocam. Muhteşem! Biz 10 gün durmadan çalışsak bu yemeyi yediğinizde tadacağınız mutluluğa erişemeyiz! Korelilerin bir de güzel bir toz şeklinde sosu varmış. Onu bulduk sizin için. 2 hafta önce Kore'den sipariş ettik. Muhteşem bir şey..." Hocanın bir şey söylemeye daha fırsatı olmadı bu arada:D Ben chopstickşeri kaptığım gibi rameni doladım ve pudra şekerinin içine resmen gömdüm. Gidip hocanın ağzını zorla açtım-bu işlem için arkadaşlarım çok yardım etti (hoca korkudan çenesini açmıyordu)- rameni ağzına koydum "güneşgözlüklüemoji". Tabi biz bekliyoruz ki çok fena tat olacak, öğünecek, suratı mismar olacak falan. Nerdeee? Hocanın yüzündeki tatmin olmuştuk ifadesi, pudra şekerini alıp ağzına dökmesi ve yutmadan ramene dalması bizimiçin gerçek bir şoktu. Ramenlerin hepsini bitirdi ve sonunda kalkıp sadece şunu söyledi: "çok yedim ve bu yüzden bu enerjiyi atmam gerekiyor. Hadi başlayalım". Bu sözlerden sonra köşede bir birinin omuzlarına umutsuzlukla yaslanmış 4 kız ve 2 oğlan resmen bitmişti... Yani, hoca için yeter ki tatlı olsun. Ramenle pudra şekerine bile razı. Demem o ki, sanırım damak tadını değiştirmek zor. Senin suçun değil atman:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Omaygad xD Nasil hoca o yaa //

      Denesem mi acaba ? *gunesgozlukluemoji*

      (Gec yanit için sorry, Turkiye Amerikadan 7 saat önde oldugu için daha yeni kalktim ve daha yeni posta bakma firsatim oldu ~)

      Sil
    2. Misaki bence sen "Dans dersindeki anılarım" adlı bir blog aç çok tutar ;P

      Sil
    3. Ben daha denemeye cesaret edemedim Mokoto:D Ve de o hoca sanırım uzaylıların haberleşme motoru. Bize çok çektirdiiii! Ve de geç yanıt sorun değil:) Zaten geç olmadı merak etme senpai^^
      Ve de Ranaoo gerçekten dans dersiyle alakadar o kadar eğlenceli anım var ki:D En iyisi de hepsini tamamen hatırlamam^^

      Sil
  2. Bu yazıdan sonra Türk yemeğinden başka birşey yiyeceğimi sanmıyorum.Bilgilendirdiğin için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha :D Ara sira degisik tatlar iyi oluyor, ama benim durmumda that's no-no xD

      Bilgilendigine sevindim ^^

      (Geç yanit için gomennasai , Amerika ve Turkiye saat farkindan dolayi posta daha yeni bakabildim ~ )

      Sil
    2. Merak etme dostum biliyorum bende Amerika'da yaşadım İllinois,Springfield'da :) 8 saat fark vardı.Ama Washington'da daha fazla galiba.Gerçi ben şu an İngiltere'deyim ve azda olsa gene bir 2 saatlik farkı var...Yinede zamanında olabiliyorum buralarda :D

      Sil
    3. Oooo iyimiss ~ Ben tam bir Amerika insaniyimdir, Avrupa bana uzak :D

      Zaman farki ezdi geçti beni, ilk bir hafta uyku düzeni denen sey kayboluyor // Ama Amerikaya deger *gunesgozlukluemoji*

      Sil
  3. Bari sadece bir çeşit alıp paketletseydin. Sanırsın sınırlı üretim yapan bi yerdesin de arkandan kovalıyorlar . Bi de buralar çok sıcak yemekler hiç dayanmıyor bozuluyor. Iyi ki burada değilsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyecandan galiba, birden istedim her seyi valla ; 3;

      Burda da aksama dogru sogudu :(

      (Gec yanit icin ozur dilerim, Amerika Turkiye'den 7 saat arkada oldugu için postu daha yeni açabildim. Bide yeni uyandim ~)

      Sil
  4. yazar adını nasıl yukarı aldın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım yerleşimden sayfa düzeninden yukarıya kaydırmıştık

      Sil
    2. Daha detaylı anlatmamı istersen yukarıdaki chat kutusundan sorabilirsin ^^

      Sil
  5. Yazık olmuş cidden :/ İnsanın içine oturuyor bir de o kadar para veripte yiyememek değil mi?Neyse artık olan olmuş diye bak çok üzme kendini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ; 3; Uzun bir sure bana kore yemegi yok //

      Cok sagol ^^ Yorumunu okuyunca aa ne kadar tatli bir insan diye dusundum :D Yorumun icin tesekkurler ~

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...