20 Ağustos 2015 Perşembe

Kocaman bir kore HOLL'ü daha

Dün gece makoto Watsapp'tan 1.19 saniyelik aşşırı komik bir ses kaydı gönderdi. Ses kaydının konusu biricik kralımızın gerçekteki ismiyle ilgiliydi. Eğer ki sesli bir şekilde okursanız etrafınızdakilerin kahkahaya boğulacağına eminim. Denenmiş ve onaylanmıştır!
  • King Sukjong Hyeoneui Gwangyun Yeseong Yeongryeol Yumo Yeongun Hongin Jundeok Baecheon Habdo Gyehyu Dokgyung Jeongjung Hyeopgeuk Sineui Daehun Jangmun Heonmu Gyungmyung Wonhyo the Great of Korea
  • 숙종현의광윤예성영렬유모영운홍인준덕배천합도계휴독경정중협극신의대훈장문헌무경명원효대왕

Yanlız lee soon ismi yok O.o Neyse şimdi asıl Holl olaya gelelim.

Not: Holl korelilerin daha doğrusu heirs dizisinde Lee bo na'nın şaşırınca kullandığı kelimedir. Çok sevdiğim ve bana komik geldiği için kullanıyorum :)


Buradan itibaren Jang ok jung dizisinin 10.bölümüne gelmemiş olanların okumaması önerilir!

Makoto, ses kaydının arasında Jang ok jung'ın gerçek hayatta aslında çok kötü biri olduğundan, sadece kraliçe olmak istediğinden buları yaptığını söyledi. Şaşırdım ve sorguladım. Nasıl bir ana karakteri kötü yapabilirlerdi ki!? Ama kız ne zorluklar çekti de yükseldi kötü biri olmamalı!
Sonra bütün izleme şevkim neredeyse uçup gitti. Tamam yalan söyledim çünkü hala gözlerimi ekrandan alamayarak izliyorum :D

Neyse işte makoto bunları söyledikten sonra bi ara wikipedi'ye bakmayı aklıma not edip dizimin iki bölümünü izledim. Çoook güzeldi. Jang'ın giderek bencilleşmesi dışında -.- Sonra aklıma favori tarihi dramam dong yi geldi. Acaba jang ok jung dizisinden önce midir? Evet evet öncedir, diye düşündüm.

Sonra araştırdım. Aynı dönemmiş, HOLL!

Yani iki dizinin de kralları aynıymış, Kral Sukjeong.

 Dong yi dizisinin baş karakteri kız jang ok jung dizisinin sonradan jang'a rakip olan cariyesiymiş!

Vee en önemlisi Dong yi'nın psikopat kötü karakteri Lady jang da Jung ok jung'mış, HOLL!

En son olarak Dong yi da melek, Jung ok Jung'da cadı olarak bildiğim:

Bir dönemde farklı farklı bir sürü dizi çıkabiliyormuş. Hatta Hwajung'ı izlerken yorumların birinde  "Şu Gwanghae de ne efsaneymiş be! adama yazılan milyon tane dizi var" yazan bir yorum okumuştum ve anlamamıştım. Sonradan araştırınca

Adamın 14 tane eşi olmuşş! Eee yani her dizi farklı bir eşi ana karakter yapsa zaten 14 farklı dizi çıkıyor ortaya :D

Kral sukjeong'un da dizileri böyle olmuş. Biri kraliçenin hayatını diğeri piskopat gibi kraliçeliği isteyip olan jang ok jung'ın hayatını, diğeri ise ard niyet beslemeyen choi dong yi'yı anlatıyor. Al sana 3 farklı dizi konusu :D

Fakat Hwajung dizisini izleyen bilir gwanghae'nin eşleri hakkında en ufak bilgi bile yok! Bi de böyle dışarıda geçen konular var onları da işin içine katarsak etti mi 94945665 dizi :D yaşadık walla!

İşte tarihi dizileri bu nedenle seviyorum! :)

(Ben Makoto ; 3;)

Geçen bloga bakarken Ranao'nun Jung Ok dizi postunu okudum bir daha. Dedim ki izliyim. 

Tarihi dramalarla aram çok iyi degildir. Bu benim 2. tarihi dramamdi. AMA MALESEF BAZI TARIHI GICIK KÖTÜ CADI KRALIÇE OLMA SEVDALISI KORELI cariye yüzünden 10. bölümde bu dramayi birakmaya karar verdim. 



Ben öyleyim. Jung Ok Jeong dizide o kadar acindirilmis ve melek kalpli gösterilmis ki, Wikipedia ya bakip gerçekleri ögrenmek beni yiqmadi degil. Kendimi aldatilmis hissettim. 

Kendi ne kadar zorlasam da Kim Tae Hee ye her baktigimda kötü bir kadin görmeye devam edicem gibi gozukuyor ... Ve bu yuzden dramadan zevk alamicam ...

Simdi adamlarin suçu da yok. Tarihi bir olayi baz alip ask dramasi çekmeye çalismislar. Gerçekler o kadar parlak deil ki ... 

Ok Jeong'un kötü oldugunu ogrenince hemen son bölüme gittim. Dong Yi'yi gördüm ... ve bana çok kötü birisiymis gibi geldi . Yani öyle göstermisler :( 

Ama Wiki'den ögrendim ki aslinda iyi biriymis ... 



AhHHHHHHH !! BOLLA BOLLA !! (korecede bilmiyorum dimek ~) 

Bu arada o Krallarin ismi tam bir komedi. Ezberlemek istiyorum *gunesgozlukluemoji* // 

Bu da Dong Yi'nin oglu Kral Yongjo'nun ful ismi ; 


  • King Yeongjo Jangsun Jihaeng Sundeok Yeongmo Uiryeol Jang-ui Hong-yun Gwang-in Donhui Checheon Geon-geuk Seonggong Sinhwa Daeseong Gwang-un Gaetae Giyeong Yomyeong Suncheol Geon-geon Gonyeong Baemyeong Sutong Gyeongnyeok Honghyu Junghwa Yungdo Sukjang Changhun Jeongmun Seonmu Huigyeong Hyeonhyo the Great of Korea
  • 영조장순지행순덕영모의렬장의홍윤광인돈희체천건극성공신화대성광운개태기영요명순철건건곤영배명수통경력홍휴중화융도숙장창훈정문선무희경현효대왕
Fotoyu ben yaptim *gunesgozluklumakoto" *^*

SUKJONG'U GEÇMIS . MUHAHAHAHAHAH *gunesgozlukluYeongjo*

(Yukaridaki Yeongjo'nun gerçek resmi xD)

Ilginç Bilgi ; 

● Dong Yi sayesinde Ok Jeong'un gerçek yüzünü ogrenen Kral Sukjong, Ok Jeong ve ailesini ortadan kaldirmistir. Yani kesmistir. 

Sukjong ( TEMSILI DEGIL ) 

● Ok Jeong aslinda orta sinif bir aileden gelmektedir. Yani öyle acinacak bir hali yoq. 


● Kraliçe Inhyeon aslinda melek gibi bir insandir. 

● Kral Sukjong, Dong Yi'yi Inhyeon'un mezarinda görür. O zamanlar Inhyeon'un mezarina gitmek yasak gibi bie seydir. Dong Yi hanimini çok sevdigini ve dürüstçe neden orda oldugunu anlatir. Dong Yi'nin bu cesaretini seven Kral Sukjong onu cariye yapar. Simdi burda ne olursa olsun HALA DONG YI'yi KÖTÜ BIRI OLARAK GÖRÜYORUM. UGH. 

→→→ 

Nese. Ranao'nun postuydu ama yine saçmaliklarimla doldurdum ... 

Krallarin ismini okumayi unutmayin↑

Bu arada, Jung Ok Jeong dizisindeki Kral Sukjong çok tatli ♡♥♡ 10 bölümü sirf onun için izledim diyebilirim ... 





Okudugunuz için gomawo ~ 

Drama izledikten sonraki piskolojimle çizdiklerim ; 



(Bakarak degil, kendi stilimle kafadan çizdim :D ) 

( Instagramim ; @bakaguren ) 

Daha fazla dizi hakkında bilgi için Tam liste.

16 yorum:

  1. &
    İşte gerçekten ŞAŞIRDIM! Eminim dün bunları bulunca ufkunuzun 6 kata çıktığında hissetmişsinizdir!:D Yaa ben 17. Bölümden o tarafa geçemedim:/ Ama r kaç bölüm atlayıp finali görücem!!! Şu dong yide sonda zehirle öldürülen kraliçe vardı ya ben ona öldüğünde acımıştım be:( Şu idam ne gereksiz bir şey:(
    Ve jang ok junga olan ufak tefek sempatim yok olmuş durumda. Ismi dışında hiç bir şeyi eğlenceli değil kızın:/ Ve şu kral da bayaaaa abartmış! 14 cariye nedir ya??? Hele bir de babasından :" tek bir eşiniz olmasının sırrı ne?" Diye soruyor. Salak! Kolay! Çok kolay! Bunu kanunen yasakla kendine hakim olamıyorsan! Kıl oldum şu krala da! Zaten adı da uzun!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öldüğünde üzülmüştüm :( ama jang da gerçekten kötü biriydi.
      Aynen yasaklasın! diziyi izlerken resmen kandırıldık! Ben kralın yalnızca jang ok jung'ı sevebileceğini düşünürken adamın ekstra 5-6 cariyesi olmuş O.o Yani kral sukjong da az değilmiş. Dönemde 4-5 kraliçe değişmiş. Şu saray ne entrikalı bir yer yaa ama o dönemde yaşamak isterdim. Kralın kız kardeşi olıyım yeter :D

      Sil
    2. Aaa o sukjongun babasının gerçekten tek eşi olmuş helal! Ben öylesine dediklerini sanmıştım.

      Sil
    3. Biz zaten kralın kızlarıyız;)

      Sil
  2. Senpai houngouts acsana :)

    YanıtlaSil
  3. Blogunu gezerken bu yazıyı görmüştüm ve o sırda diziye henüz yeni başlamıştım onuncu bolume gelmeden yorum yapmak istemedim jang ok jungun bu kadar kotu biri oldugunu duyunca cok sasirdim oysa jang ok jungun askini anlatan bir eser okumustum kitabin son sayfasinda bile olumu ve kralin ona olan ozleminden bahsediyordu 14 tane cariyesi olan kral bu kral mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi yapmissin^^ Okidugun kitabin adi ne cok merak ettimm ben de okumak istiyorum!
      Ben de dedigim gibi 2 farkli yapimda izledim. Ikisi tamamen zitti. Hatta basta ayni yapim oldugunu anlamamistim başta.
      14 cariyesi olanin tahttan indirilmis Gwanghae olmasi gerek.
      Bizim kralin iseÇok iyi yapmOkidugun kitabin adi ne cok merak ettimm ben de okumak istiyorum! Ben de dedigim gibi 2 farkli yapimda izledim. Ikisi tamamen zitti. Dedigim gibi anlamamistim başta. 14 cariyesi olanin tahttan indirilmis Gwanghae olmasi gerek.
      Bizim kralin (sukjong)ise 7 esi varmis yani dong yi ve ok jungdan sonra 3 cariyesi daha varmis -.-adam doymuyo mu anlamadim ki?! O kadar seviyorum diyo ok junga sonra dong yi yi seviyo... simdi de yeni cariyeleri...
      Ben bu joseonu anlayamiycam sanirim :D Her zaman dedigim gibi o dönemde kralin kiz kardesi olarak doğmak gerek :P Siyasetten uzak zengin bir yasam için gelin prenses olalim *^*(he diyince oluyordu zaten :D)
      Ben iyice konudan saptim. Ama anlamışsındir heralde ^^ yorumun icin coook tesekkurlerrr. Daha fazla yorumlarini bekliyorumm~ çünkü fikirlerin bizim icin cok degerli ^^

      Sil
    2. Eserin adı korece Hee Bin, Jang Ok Jung olmaliydi sanirim. Koreceyi çok iyi bilen bir arkadasimin elinde vardi o okuyup aktarıyordu bana. Eserin tamamini bitiremesem de güzeldi. İnternette satilsa da dili korecedir.
      Diziyi izledikçe bence kötü karakter iyi karakter olayı yok bunda herkesin belirli sebepleri vardi kendine gore. Ben hatanin kralda olduğunu düşünüyorum neden bilmiyorum ama şuan öyle hissediyorum belki fikirlerim değişir :D

      Sil
    3. Aaa çok ilginnç! hmm anladım tr bulmaya çalışırım. Bilgi için sağol!

      Kesinlikle katılıyorum. Herkesin kendince sebepleri var fakat bence bu onların kötü olmalarına neden olmasını gerektirmez. Hayır yaa kralımız saf bi çocuk. Bütün entrikayı kadınlar çeviriyor :D Tabii ben 17 de ara verdim. Sonra tekrar başlayıp dong yi kısmını halledicem :D

      Sil
    4. Kralı suçlamamın sebebi her kadına ayrı yazıyor onun babası yıllarca tek bir kisiyi sevmis olene kadar da hayatında tek bir kadın olmus. O neden yedi ayrı kadını sevdi bide beni kizdiran sey Jang Ok Jung'u surekli elinden tutacağına söz vermişti ama Dong Yi'yi görünce her sey alt ust oldu :( Diziyi bende yarım bıraktım dönsem iyi olacak :D

      Sil
    5. Bak o konuda haklısın kralimiz fazla sadık degildi. Fakat onu bu hale getiren hayat! Bütün kadinlar ayri telden caliyor ve hepsinin hedefleri aynı.Hepsi de birbirinden korkunc*'*

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...