6 Ağustos 2015 Perşembe

Mutfakta dehşet #2: Kimchi

Önceden uyarı:  "Yemeğe malzemesiz başlamayın, benim yaptığım hataya düşmeyin!"

Birevkızı'na verdiğim sözün ardından yemeği yapmak için 12 gibi evden çıkıp elimde 10 malzemenin anca 3 tanesini tam olarak bulabilmiş şekilde geri döndüm. Bulamadıklarımı altarnatif şeyler katarak işleri yoluna koymayı düşünürken ne sanıyordum ki!

İçindekiler:

  • Kore göbek salatası( yaklaşık 8 inç oluyorlar nereden bulabilirim ki! ben de normal göbek kullandım)
  • Tatlı prinç keki ( bulamadığım için prinç keki koydum)
  • Balık sosu( tabii ki bulamadım)
  • Havuç 
  • Sarımsak
  • SoğaYeşil soğan
  • Beyaz turp ( 4 market dolaştım yine de bulamadım bu nedenle nereden aklıma esti bilmiyorum ama çok az mor lahana ekledim)
  • Kalamar ( tabii ki almadım zaten annem izin vermedi :)
  • Zencefil ( normal top top olmalıydı ama bizde toz halinde vardı onu kullandım)
  • Kore acı biberi ( Bunu daha sonra anlatacağım* )
İçindekiler bölümü bu kadar. Çok kolay bulunabilecek malzemelermiş değil mi (!)

Yapılışı:

İlk önce bir adet göbek salatamızı (ben az yapıyım dedim) büyük kareler halinde doğruyoruz. Ardından üzerine bolca tuz atıp beklemeye alıyoruz. Her yarım saatte bir döndürmeniz gerektiğini unutmayın!
Sonra lapası için tatlı 3 kaşık prinç ununu küçük bir cezvede su ile kaynatıyoruz muhallebi kıvamına gelince kısık ateşe alıp 2 kaşık şeker ekliyoruz. Sonra soğuk bi su içine cezveyi koyarak soğutuyoruz.
Yaklaşık6-7 diş sarımsağı ve yarım soğanı bir de zencefili(ben sonradan koydum nasılsa toz halindeydi benimki) rondo makinesinde su gibi olana kadar çalıştırıyoruz.Ardından soğuyan lapaya katıyoruz ve 1 kase kore acı biberi ekleyip karıştırıyoruz.*
Şimdi de içine katılacak sebzeleri uzunlamasına doğruyoruz. Bunlar yeşil soğan, beyaz turp ve havuç.
Kesme işi sona erdiğinde lapa ile karıştırıyoruz ve tadaa! Kimchi sosumuz hazırlandı geriye kalan tek şey marula yedirmek!
Eldivenlerinizi takıp marulları 3 defa yıkıyorsunuz. Ardından kimchi sosunu bütün marula yedire yedire sürüyorsunuz. Kimchiyi 26 saat bekletiyorsunuz ve afiyet olsun kimchi yaptınız!

Şimdi bütün *'larımın nedenini anlatıyorum. 

Aslında ben acı seven bir insan değilimdir. Çiğ köftenin acısızı bile bazen acılı gelir bana. Kimchi ise acısı ile ün yapmış bir yiyecektir. Hatta makotolarla taksimdeki kore restorantındaki kimchi o kadar acı gelmişti ki yiyememiştik. Zeki ben, neredeyse hayatımda ilk defa bugün bir markette gördüğüm tatlı acı biberi almaya karar verdim. Aslında görünüş açısından tam istediğim gibiydi: toz halinde, tatlı, birazcık da acı. Özellikle korenin acı biberinden çok daha iyi bir karardı(ki öyle bir seçeneğim yoktu, bulamazdım hiçbir yerden)
Fakat her şey istediğim gibi gitmedi ve kimchinin rengi kırmızı değil de turuncumsu bir renk oldu. Sanırım hiçbir zaman kore yemeklerinin dış görünüşlerini benzetemeyeceğim (örnek: Nikuman)
Bu seferki de böyle oldu ve ben bi şey öğrendim. Bir daha tanımadığım tatları yapmaya çalışırken büyük yemeklerden değil de küçüklerden başlamalıyım. Tıpkı onigiri ya da tamagoyaki gibi!

Bu yemeğimin de müthiş olmamasından dolayı sizlerden özür diliyor ve kendimi affettirmek adına 2 gün sonra tamagoyaki ile sahalara dönüyorum.(inşallah) Onu daha önce yaptığım için sorun çıkacağını sanmıyorum hem yapımı da oldukça basit :)

Daha 26 saatim dolmadığı için hala yemedim fakat eğer yediğimde tadı güzel gelirse bilin ki ben kimchi değil de başka bir şey keşfetmişimdir.
Şimdiden dünyaya katacaklarım için heyecanlanıyorum. . .

Diğer kore yemeklerimiz için: TIk Tık!

15 yorum:

  1. Tamagoyaki denedim ben ^^ hemde turknusul sucuklu hahaha gyoza dikkatimi ceken bir yemek turu denersen eger onuda yap annemi kandirsam yapacam ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha sucuklu! o da iyiymiş :P sen söyleyince hemen google amcaya başvurdum ve görüntüsü çok güzel görünüyooo! Ama artık sözüm var! Güzel görünen bir yemek değil yapabileceğim bir yemek seçicem. Yi̇ne de öneri̇ i̇çi̇n sağoll!

      Sil
  2. O evkızı benim dimiii Ranaaaaa !!! :)) ay canım benim ya sözünü tutcam diye ne hallere giriftar oldun sen öyle. Olmuştur olmuştur korelilerinkinden bile güzel olmuştur 26 saat dolunca tadı hakkındaki yorumlarını bekliyorum (^_^) .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveeet! :) kesinlikle yemeği yaparken şekilden şekile girdim ve gerçek kichiye benzetmek için her şeyi yaptım ama malzeme olmayınca olmuyo. . . Tat konusunu açmasak :D daha dolmadı ama belki yazarım(güzel olursa)

      Sil
  3. &
    Vaaaay aferin Ranao!^^
    Yalnız annen iyi ki kalamara izin vermemiş. Bir keresinde denemiştim ve tadı yumurtamsı patatesimsi lahanavari be de et kıvamında bir şeydi. Et sadece kıvamı yani! Hiç güzel değil. Ama karides güzeldir^^ Ve aklıma yaptığım ramen geldi yine:'(( Ablamın onu çöpe atışı... Koskoca kazanda kupkuru makarnanın fokurdayışı... Yerken hiss ettiğim berbatımsı tat... :'(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karidesi daha önce yemistim hala da yerim ama cook sevmem. Cooook seven bi arkadasim var ona veririm :))) yine de tadında degisik bir guzellik var.
      Ayy yazik olmuş neyse bir dahaki sefere yaprsin :)
      Ramen yapmayi hiç denemedim denesim mi... Ama sozum var kolaylardan başlayacağım! ^^ Ramen simdilik dursun

      Sil
    2. Bence de... Ramende hayır gelmezzzz

      Sil
    3. Haha tmm. Zaten bir sonraki hedefim tomogoyaki!

      Sil
    4. Eee? Nasıl oldu?:)

      Sil
  4. Ben de bir çok kez kore yemeklerini deneyip başarısız olsam da yılmak yok! Son denemem ddukbokki olmuştu ancak kesinlikle tavsiye etmem , babam yerken ki yüzü hala aklımda :) Her neyse uzun süre bu işlere girişmeyi düşünmüyorum ama senin kimchin nasıl oldu ? Sevdiniz mi ? Doğrusu onu yapmaya cesaret edemedim edemem de herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo dabbokii! Taksimdeki kore restoraninda yemistik ve tadı gerçekten cok ilgincti. Seninki nasil olmustu merak ettim :)
      Daha yemedik, ben de pek yemek istemiyorum cunku koydugum tatli acı biberden nefret etmeye basladim,kokusu ve tadı midemi bulandiriyo :'((
      Keske ben de cesaret edemeseydim ama ettim... :)

      Sil
    2. Blogum da da yazısını yazdım bakmak istersen görüntüsünü görebilirsin :)

      Sil
    3. Tamam hemen bakıyoruum~^^

      Sil
  5. "Siz beceriksizliklerinizi yazdıkça benim yemek yapasım gelmiyor!"derdi şimdi Kinu burda olsa :D Denemeye devam!
    Bu arada ilk ben mi keşfettim bilmiyorum ama aşağıdaki emojiler ne işe yarıyor :D ?-Kinu'nun arkadaşı olduğum her halimden anlaşılıyor mu?-:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beceriksizlik demiyelim de simdilik başarısızlik. sonucta ilk defa kore yemegi yapiyorum :)
      Evet ilk kesfedensin tebrikler :D
      Aslinda o emojilerin calismasi gerekiyordu ama sanirim bir yerlerde hata yaoiyorum yani daha yapim asamasinda :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...