7 Ağustos 2015 Cuma

Mim #10: Japonya'ya dair

Bi ara o kadar çok mim cevapladım ki şu son 1 ayda hiç cevaplamamış olmama hayret ediyordum ki yuu bizi mimlemiş.(yaklaşık bir ay önce mimlemiş olmasına takılmadan devam edin, utanıyorum) Severek cevapladığım bir mimdi.Yalnızca biraz yorucuydu. . .


1-)İlk olarak animeye nasıl başladın, nereden öğrendin? 

Ranao: Çook uzun zaman önce ablam okulundaki bir ingilizce öğretmeninin death note'u izletmesiyle animeye başlamış. O zamanlar biz de ikizimle ablamın yanına gidip ilk animesi olan fairy tail'ı izlerdik ama ingilizce altyazı olduğu için çok anladığımızı sanmıyorum. Baya küçüktük o zamanlar. Ablam altyazıyı okur bize çevirir söylerdi. Sonradan aslında animelerin o kadar da salaş bir çizime sahip olmadığını, izlediğimiz animede sorun olduğunu anladık :D ve Black cat, Gosick, one piece(yalnızca 67 bölüm) derken gerçek anime dünyasına adımımızı attık.


Makoto: Amerikada, okulun ilk günü tanimadigim bi kizin bana 'ENEMMY !' diye bagrisi ile tanidim. ( Uzun versyon )

2-)İlk izlediğin anime ve konusu ?

İlk izlediğim fairy tail da olsa sevmediğim yani tavsiye etmediğim bir animenin konusunu anlatmak istemem bu nedenle ikinci animem gosick'in tanıtım linkini verip ilk animelerimden olduğunu hatırladığım black cat'in konusunu yazıyım:
Train Heartnett (ismini nedense çok severdim) , Chronos olarak tanınan ve kod adları sayılardan oluşan bir grup suikastçinin en güçlüsü, XIII olarak bilinen Black Cat'tir. Train, bir gün Saya ile karşılaşır ve içindeki öldürme isteğinden böylece kurtulur. Train'in ortağı Creed Diskence, Train'in Chronos'u bırakmasından faydalanarak Chronos'a karşı bir grup oluşturacaktır. Train ise bir ödül avcısı olacaktır. 
Konusunu alıntıladım çünkü konusunu hiç hatırlamıyormuşum. 


Makoto: Angel Beats. Konusu ölmemesi gereken ölmüş insanların bir dünyada tıkılıp, melek dedikleri ve kötü gördükleri bi kızla savaşıyorlar. Ama sonra bişeyler bişeyler oluyor. ANLATMICEM. AĞLARSINIZ SONRA.

2-)Çok güldüğün bir anime var mı ?

Var! Gintama, skip beat vee geeks shoo nozaki-kun. Üçü de favori animelerimdendir tabii gintamanın saçma ve gereksiz sahnelerini attığımız zaman. Skip beat'de kyokosunun saflığı, fuwa'nın egosu, gekkan shojo'da nozakinin odunluğu, gintamada ise; katsuranın zuraları, kagura'nın aru ile biten her cümlesi, sougo'nun hijikata'yla olan dialogları ve gintokinin üşengeçliği en çok güldüklerim.

Makoto: KESİNLİKLE VE KESİNLİKLE GEKKAN SHOUJO NOZAKİ-KUN. KARNIM ÇOK AĞRIMIŞTI. Hastaneye gıtmeliydim.

2-)Çok üzüldüğün bir anime var mı ?

Ben nedense çok çabuk duygulanırım. Bu nedenle her animede gözlerimin dolmuşluğu vardır. Ama şimdiki yazımda özellikle: naruto, gintama, anohana, horitarubi no more i,  bleach animelerini anlatacağım Spoiler içerir!
  • Nedense Naruto'yu Harry potter'a benzetirim. Ve Naruto'nun şu son zamanlardaki(ben hala 370'lerdeyim) tutumu bana ölüm yadigarlarındaki kurbanları hatırlatıyor. Önce Niji sonra Shikamaru'nun babası vesaire vesaire... Eminim daha ölecek çok kişi ve benim de göz yaşı akıtacağım çok sahne vardır bu nedenle yaklaşık 1 yıldır Naruto'yu pas geçiyorum. Ama izlemeliyim!
  • Gai Ve Kakashi ❤︎
  • Gintama her ne kadar yuu nun da dediği gibi komedi animesi gibi görünse de içinde her çeşit duyguyu barındıran bir anime. Ama bu durum her zaman iyi olmuyor. Dramı da iliklerinize kadar hissettirdiği zamanlar var fakat ben onları tek tek yazmak yerine sizi yuu'nun bloguna yönlendiriyorum. Oradaki Itou maddesi beni en çok üzendi ayrıca eklemek istiyorum o sahnelerde sougo da baya yara almıştı ona da üzülmüştüm o konuşmalarına felan.
  • Ano hana animesi benim aynı horitarubi no more i'deki gibi iki yıl önce gecenin bir yarısı yorumlarına bakarak(bütün yorumlar"çok ağladım,çok üzücüydü" şeklindeydi) kendime meydan okumamla başladım. Sözde animeyi izlerken hiç ağlamıycaktım fakat nasıl olduysa daha başlardayken gözüm dolmui, son 3 bölümse geceleyin ne kadar ses çıkarabilirsem o kadar volümde hıçkıra hıçkıra ağlamıştım. Fakat şimdi düşünüyorum da, konusuz bi animeymiş. Zaten ablama her ano hana dediğimde "ay sen o zaman çok salaktın" diyor haklı bir şekilde.
  • Bleach'te ne zaman ichigonun bi yeri kesilse üzüldüm. Ama bana göre mangaka baya insaflıydı ki hiçbir karakteri öldürmedi.
    Her dövüşte mi kanlar içinde kalır bir insan!
  • Horitarubi no more i'yi anlattığım yayına herhangi bir spoiler vermedim ama acısını burada çıkaracağım. muhahaha! İzlediğiniz için biliyorsunuzdur, 44.59 dakikalık animenin son 2 dakikası dışında hiçbir şey gerçekleşmemektedir fakat Gin'in çok iyi k alpli olmasından dolayı düşmesini engellemek için tuttuğu çocuk ile ölmesi bence onu kötü kalpli olmasına yetiyor. Bu animenin de sonu salya sümüktü.
Şimdilik aklıma bu kadar geliyor. Ekstra olursa yazarım.

Makoto: 
  • Ano Hana ; zaten bütün anime ağlamakla geçti ...
  • Naruto Shippuden ; genel olarak bütün karakter ölümleri beni yıktı...
  • Donten ni Warau ; BENİ KANDIRDILAR. İzlemelisiniz ...
  • Tokyo Ghoul ; AÇIKLAMA YAPMAK BİLE GÖZ YAŞLARI GETİRİYOR. ( bakmak isterseniz )
  • Kuroko no Basuke ; nedenini ne siz sorun, ne de ben soyliyim...
5-)Favori Animen nedir?
Her animenin illaki sevmediğim bir yanı olmasından dolayı, her şeyiyle sevdiğim Gosick diyorum Fakat Kuroko no baskete de bayılırım.

Makoto: Bütün izledigim animeler. Ama ilk 3'ümde Free! , Akatsuki no Yona ve Kuroko no Basuke var ♥

6-)Bu sıralar izlediğin anime nedir?

Ranao:Aslında fazla anime izlemem. Yani eskiden izlerdim ama artık ayda 1 tane seri bana yetiyor. Kuroko no basketi bitirdikten sonra japon animasyon filmlerim dışında herhangi bir anime izlemedim.

Makoto: Bu siralar Amerikaya alismaya calismaktan pek izleyemesem de ; Gintama 2015, Ore Monogatari, Aoharu x Kikanjuu, Akagami no Shirayuki Hime yi takip ediyorum ~ 

7-)Anime mi yoksa manga mı tercih edersin?

Ranao: Sanırım anime ama benim için fark etmez. Sürükleyici olsun yeter.

Makoto: Ikisinden de fazlasiyla. Ama genre olarak Shonen anime, Shoujo manga ♡ 

8-)Sevdiğin bir live action var mı?

Ranao: Fazla live action izlemem. En son ilk çıktığında kuroshitsujinin başına bakmıştım ama onda 
da ciel kız olunca sinir olup kapatmıştım.

Makoto: LD-K. Konusu tatliydu, mangasini da sevmistI'm zaten ~ Tavsiye ederim ^^

9-)En sevdiğin anime türü nedir?

Rana: Gizem gizem gizem! 

Makoto: Spor Spor Spor ~ + biraz romance ♡

9-)En sevdiğin anime OST'u nedir?

Ranao: Uzun uzun neleri yazdığıma bakmayın diye yazdıklarımı sıralıyım
  • GOSİCK: Çok sevdiğim bir OST'dir dinlemeniz şiddetle tavsiye edilir.
  • ANOTHER: İlk görüşte aşık olduğum bir OST'dir kendisi.
  • AO HARU RİDE:  Bu ost'yi makotoyla sık sık söylerdik.
  • ANO HANA: Şu anki telefon zil sesim(doyatte ima wa diye başlayan yerden başlıyor.)
  • DURARARA: Bu Ost'nin sadece 28. saniyesinden sonrasını seviyorum.
  • KUROKO NO BASKET: Her OST'sini çok severim fakat bunu koymak istedim.
  • GİNTAMA: Her OST'sini severdim taa ki Yunoka(ikizim) her birini 134434 milyon defa dinletene kadar. Bıktım artık bu nedenle en az bıkmadığım ost'sini koydum
Sanırım bu kadarı yeterli
GOSİCK OP1
ANOTHER OP1
AO HARU RİDE OP1
ANO HANA OP1
DURARARA! OP1
KUROKO NO BASKET OP1

GİNTAMA OP 8
Makoto: Hmm... OST ka ..? Op ve ed lerini sevdiklerim ; 
- Ao Haru Ride Opening
- Gintama 2015 tüm openingler 
- Katekyo Hitman Reborn ! tüm op ve ed ler
- Free ! openingleri 
- Kuroko no Basuke openingleri
- Haikyuu ! openingleri 
- Durarara ! op  1

*uzgunum vidyo koyamadim ...* 

Şimdi de bu yorucu mimi yapsınlar diye:

- Mizunee
- River
- Gözlüklü otaku

'ya paslıyoruz. Yeni bloglar ile tanışşma fırsatı! Tanıştığıma memnun olduum!

9 yorum:

  1. &
    Her gün post yayınlıyorsunuz!!!! Sizi sarang yapıyorummm^-^. Çok güzel yazı olmuştu. OSTları görünce aklıma yaptığım bir şey geldi^^ Dans dersindeydim ve hocamla şöyle bir diyalog geçti aramızda. Herbir detayını hatırlıyorum:
    Hoca: Şuan çalan eser hakkında düşüncelerin ne?
    Ben: ?
    H: ...
    B: Klasik olması tanınmasını sağlamış.
    H: Tanındığı ve sevildiği için klasik olmuştur zaten.
    B: Bence bestecinin birkaç meşur eseri olduğu için bunu da klasik gibi kabullenmişler.
    H: Sana ders diye diye tembellik bedenime işlemeseydi böyle olmadığını ıspatlardım belki.
    B: :)^^
    H: Çalıştın mı?
    B:... Hayır...
    H: Mazeret lütfen.
    B: (düşünürüm ve salakça bir şey uydururum) Çalışmadığımda daha özgür bir şekilde dans etğimi fark etmiş ola bilirim...
    H: Haa yani çalışmadığında aklıma "şimdi napıcam" diye seler gelmiyor? O zaman bir teklifim var
    B: ....!....!....!....!....!
    H: Senin dinlediğin bir şarkı koyup özgürce dansını seyredicem^^
    B: taaa-mmmmam.
    Hocaya telefonu veririm ve Another OSTunu seçmiştir kendisi:D Ne yazık ki kendisi bu şarkıda dans etmiş olduğum için çalışmadığımı hiç bir zaman fark edemedi!:D:D

    H: özgür ruhunu sevdim. Gelecek sefer çalış.
    B: şarkıyı sevdiniz mi?
    H: sevseydim söylerdim. Neden zevkini eleştirmemi istiyorsun?
    B: (aklından geçirir: siz yaşlandığınızda hiç çekilmezsiniz).


    Neyse çok uzun oldu! Ana another hakkında anımı yazmasam olmazdı! *_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha anına bayıldım! O şarkıda nasıl dans ettin merak ettim şimdi :D ben her duyduğumda ürkütücü geliyor ama seviyorum :)

      Sil
    2. Ahahah banada aynen :D

      Sil
    3. Hocanın sevdiği de zaten ince olmayan danstı. Klasik müzik dışında da bir şey yaptığımı gördü:)) Ve de dansında epeyce kendimi yere attım:D:D

      Sil
    4. @Lisa ayrıca bundan sonra bu blogda olduğum gibi "&" işareti ile bloğunda her gün biticem^^ Adım Misakidir*-^

      Sil
    5. Hayır bitemicem:/ anonim yorum yokmuş://

      Sil
    6. Ahaha keske orda seni gorebilseydim ciddi ciddi merak ettim :D

      Sil
  2. Shonen anime, Shoujo manga ♡ Ay buna o kadar çok katılıyorum ki *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Shonen mangayi okumak çok zor geliyor, bir sürü cizgi fln ;)

      Shoujo animelerdeyse gözler 5747839 metre ayrik gibi geliyor xD

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...