29 Ekim 2015 Perşembe

Mim #19: Yemek sitili mi yaşam sitili mi?

Merhabalar!

Aramıza yeni katılan Blogger Mervenin mim pasını aldım ve sahalara geri döndüm!

Başlığa gelirsek, açıkçası bu başlığı benim yerime başka biri yazmış olsaydı her şey daha mantıklı açıklanabilirdi fakat yaşamak için yemek yiyen ben, bu başlığı yalnızca benden sonrakilerin ne düşündüğünü bilmek için yazdım.

"Yaşamak için mi yersiniz, yemek için mi yaşarsınız?"


Böyle dediysek de yemek ayrımı yapmam anlamayın. Ben sadece hiçbir yemeği yemek için yaşamadığımı belirtmek istiyorum yani kısacası yunoka kadar boğazıma düşkün değilim :D

O zaman daha fazla uzatmadan sorulara geçelim.

1-) En sevdiğim yemek;


Açıkçası bu yemeği annemin hazırlayışından başka şekilde yemedim ve örsellerde pek yediğim tarzda bulamadım. En çok benzeyeni buydu. Fakat siz yine de daha ince dilimlenmiş sopsoğuk ve de pirinci bol bir tabak düşünün :)


2-)En sevdiğiniz tatlı;

Açıkçası belirli bir "en sevdiğim" başlığı altında belirli bir tatlım yok. kriterlerime uysun yeter ;)
Peki o kriterler neler?
  • Sulu bir yemek içinde sert tanecik asla olmamalı (örn: Aşure asla yiyemem veya cevizli herhangi bir sulu ya da akışkan tatlı) Ayrıca kek içerisinde ceviz üzümden de hiç hoşlanmam olması halinde benim için kek operasyonu başlar.
  • Kestane içermemeli (Küçüklüğümden beri ailemizde en sevilen tatlı türüdür: kestane şekeri...
Şu an aklıma gelenler bu kadar. Bu kriterlere uyarsa beğenerek yerim sonuçta o bir tatlı değil mi ;)


3-) Siz küçükken anneniz sizi;

Valla her bi şeyi yemem için zorladı. Dikkat ederseniz zorlardı değil de zorladı kelimesini kullandım çünkü o günden bu güne değişen pek bi şey yok.

Annem abartıp benim için oyun bile keşfetmişti, işkence oyunu...

Oynanışı:
  • Anne çocuğunun "iyiliği" için yemek yedirmek zorundadır ve çocuğa ilginç bir soru yöneltir:
"Bu yemek kaç kaşıkta biter hesaplayabilir misin?"
  • Saf çocuk annesinin sorusunun altında yatan hileyi anlamayarak 5 ile 8 kaşık arasında bir rakam söyler.
  • Anne ise sırıtarak:
"Yanılıyorsun bu yemek 4 kaşıkta biter" der. 
  • Annesini rakip bilen çocuk, oyunu kazanmak adına göğsünü gerer ve kendini bekleyen dolu dolu 4 kaşığı karşısına alır...
Devamı benim hayatımı oluşturuyor.


4-)Çocukken de şimdi de:

Domatesi sevmem de yemem de fakat trajikomk bir şekilde ketçap-domatesten yapılıyor olsa da- en sevdiğim sostur. Ayrıca salatanın suyu domaesli olsa da yerim.

5-) Yemeyi sevdiğiniz ilginç şeyler:

Haşhaşa bayılırım! Garip görünümünün yanında tatsız tuzsuz bi şey de olsa herhangi bir tatlıyla gerçekten çok süper oluyor. 

Hele haşhaş tatlısına ciddi manada çok severim.


6-)Türk mutfağı dışında sevdiğiniz mutfak:

Yapmaya çalışmadan önce hiç tatmadığım kore yemekleri favorimdi fakat şu an tatlarını az da olsa biliyorum ve çok da sevdiğim bir mutfak olduğu konusunda diretemeyeceğim. Tek adayın olması sonucu galip gelen kore mutfağı 'nı gönül rahatsızlığı ile yazıyorum.

Yalnız foto çok coolll!

7-) Yemeyi sevdiğiniz en sağlıksız şey:


Reklam felan yapmak istemiyorum ama abi tatları çok güzel yea! 

8-)Alerjiniz:

Yemekle ilgili alerjim yok. Bu nedenle ben sizi benim alerjime değil de yunokanın o korkun günde yaşadıkları sonucu öğrendiğimiz alerjisine yönlendiriyim:

9-)Kitap okurken, dizi izlerken vb. yanınızda bulunmasını istediğiniz:

Hmm... Sanırım çekirdek çerez tarzı şeyler yerim genelde. Sivilcelerim de tam bu nedenle varlar, a bi de stres faktörü sağ olsun.
Eğer hiçbiri yoksa bana bir sakız da yeter.

 10-)En sevdiğiniz meyve:

Muz? mandalina? Şeftali?

11-)En sevdiğiniz atıştırmalık:


Tabii ki baharatlı krispi :DDDDDDDDD (hunharca güldü fakat yalan da değil)
Bi aralar piskopatıydım. Fakat aşırı tuzlu olduğundan son iki haftadır ikramla yetiniyorum.

12-)En sevdiğiniz içecek:

Sanırım çok sevdiğim bir içecek olmadığından ice tea diyorum. A yada didi mi desem :D o da olur gerçi çok da farklı değiller birbirlerinden.

13-) Asla yemeyeceğin ve içmeyeceğin şeyler:

Öyle bir şey olacağını sanmıyorum. Zor bir durumda, burnumu, gözerimi kapatarak da olsa zorla yiyebilirim.

14-) Sonsuz tane olsa yiyebileceğiniz:

Her şeyin fazlasının zarar olduğu bir dünyada her şeyin fazlası da can sıkıcı. Kısacası yok.

15-) En sevdiğin çorba:

Yok. Çoğu çorbayı yerim ama müthiş severek değil.

16-)Kahvaltıda tercih ettiğiniz şey:

Sucuk? Ya da evimize misafir gelmesiyle hazırlanan misafir kahvaltısında olan her şey mi desem. 

16-)Açken ben:

Ben değilim demeyeceğim tabiiki...
Açıkçası aç olduğumu anlamak konusunda çok zayıfım. Yani şöyle diyeyim, 8-9 saat yemek yemeyip de açlığımı anlamayacak kadar duyarsızım. Yani bilmiyorum. Orucu açmaya yakın uyuya kaldığıma göre yorugun?

17-) Bir keresinde yemek yerken:

?(bulamadı siz doldurun bari ;)

BİTTİİİ!

Fark ettiyseniz son bir haftadır çok üşengecim bu nedenle,

Bunu okuyan ve bu mimi yapmak isteyen herkes yapabilir!

Hoşça kalıın!

26 yorum:

  1. Güzel bir mim olmuş .Seni böylelikle daha da tanımış oldum yazılarını severek okuyorum ama şimdilerde çok ders calıstımdan...
    Bu mimi üzerime alıyorum :) İnşallah bu hafta içinde ...
    Yapabilirim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun zaman sonraki ilk yorumun :D okuyucularımı özlemişim sen dahil ^^
      Hepimiz aynı durumdayız... Şu dersler sağ olsun haftada anca 3 defa yazı yazabiliyorum. blogdaki aktifliğim giderek azaldı halbuki daha yazılı haftasında bile değiliz!(neyse bu kadar yakınma yeter...)

      Yanlış hatırlamıyorsam blogunu kapamıştın ne ara geri açtın? Acaba linkini atabilir misin?

      Sil
  2. Ya da evimize misafir gelmesiyle hazırlanan misafir kahvaltısında olan her şey mi desem :)))) Çok güldüm ya :)))) Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim :) mim için yeniden kumao!!

      Sil
  3. hppt:/ayrilmazikil.blogstop.com
    Bilgisayarı bozdum da...
    Blogu açalı bir ay olmadı bende kendime bir yandaş buldum ve yola çıktım.
    Sürekli ders çalışmaktan haftada bir kere girebiliyorum telden ,tabletten.
    Sınıfta bir akım başlattım ya utanarak söylüyorum çok inek biriyim ,bu sene sınıflar karıştı bu yüzden bu senekiler beni gördükçe ders çalışıp bana meydan okuyorlar ...
    Bence bizi karşı karşıya oturtsalar kaç saat yakınırız biz okul derdi :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A bendensin ;) ben de makoto ile geri gelmistim. O zaman bloguna bakma vakti ;)
      Hahahdghdhf aynn bence sen sag taraftaki sohbet mekanina gel daha cook seyler konusuruz senle ;)

      KESINLIKLE GEL! BEKLIYORUUUM~

      Sil
  4. Ben bu mimi sevdim, konu yemek olur da sevmem mi ? Alıyorum ?

    YanıtlaSil
  5. Ulan 2 gündür ben ne zaman bir yazıya yorum yapsam ya internet ya elektrik gidiyor!S**acam he töbest...Lan birde mimi o kadar yapmıştım,cevapları yazıyordum yorumu yollayamadan elektrik gitti!Yapmıyorum lan,çok sinir oldum şuan.Atarımıda burda kusuyorum.Sinirim geçince tekrardan mimi üstüme alınıp yapacam.Çünkü mim müthüş.Saygılarımla Ranao-chan,atarlı yorumumu okuduğun için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oww fena ... Bende de bazen oluyo ve resmen butun istegim uçup gidiyo :D Bu nedenle sorun degil istedigin zaman yap ama dikkat et internetini kontrol etmeden yazma. Bir "yorum gönderilemedi" vakasi daha olmasin ...

      Sil
    2. Sinirim çoktan geçti...Hemen yapıyorum çünkü mim çok müthüş *-*
      1-) En sevdiğim yemek;
      Annemin özel tarifi,soslu kızarmış tavuk *-* Ayrıca annem sadece misafir geldiğinde yemek yapar,onun dışında forever Burger King ve Sbarro.Yani nadir yiyebildiğim birşey olmasıda onu özel yapan şeylerden biri benim için *-*
      2-)En sevdiğiniz tatlı;
      Başta ekmek kadayıfı olmak üzere birçok şerbetli tatlıyı en sevdiğim tatlı olarak gösterebilirim.Aşırı tatlı sever bir insanım ben.Aynı zamanda sütlü tatlılarıda çok severim!Sütlaç dedinmi benim için hayat durur.Ama malesef sütlaçıda sadece anneannem bizdeyken yiyebiliyoruz.
      3-) Siz küçükken anneniz sizi;
      Ahaha,annem zaten yemek yapan bir kadın olmadığı için beni zerre kadar zorlamazdı :D Zaten bende yemeğimi yerdim,hem yediğimiz şey büyük ihtimal hamburger ve pizza gibi sevdiğim fast foodlar olduğu için yememem söz konusu bile değil :D
      4-)Çocukken de şimdi de:
      Pizzamın içindeki mısır tanelerini ve biberlerini ayıklarım.Nefret ederim onlardan ıyk.Normalde mısır yerim ama pizzanın içindeki mısır?Pizzanın tadını bozmaktan başka bişey yapmıyor!Ve biberde sevmediğim bir sebze olduğundan dolayı.Ayrıca hamburgerin içindeki marulada burdan selam söylüyorum.Nefret ediyorum ondan,bütün tadı bozuyor.Ha aklıma gelmişken maydanoz ve benzeri bir kaç ottanda nefret ediyorum.Daha bir sürü var ama yazma gereği duymuyorum.
      5-) Yemeyi sevdiğiniz ilginç şeyler:
      Ne kadar ilginç birşey diyebilirimki?Yinede bi düşüneyim...Tırnaklarımın yanındaki eti :D Ne bakıyorsun öyle ilginç birşey sormadınmı dfghjk Yiyorum yalan yok fghjk
      6-)Türk mutfağı dışında sevdiğiniz mutfak:
      Bu soruda benden İngiliz mutfağı demem bekleniyor herhalde ama hayır :D İtalyan mutfağı diyorum,çünkü ne zaman İtalyanlara ait bir yemek yesem çok beğeniyorum ve ikinci bir tabağı istiyorum.
      7-) Yemeyi sevdiğiniz en sağlıksız şey:
      Vala bilmiyorum,ama sanırım bu soruya bende cips olarak cevap vereceğim.Doritos!Ve tabiki Lays çeşitleri.Gerçi Çerezzada güzel...Lanet olsun hepsi güzel!
      8-)Alerjiniz:
      Alerjim var ama yemekle ilgili değil.Zaten o kadar çok hastalığım var ki birde yemeğe karşı alerjim olsaydı artık kendime sen yaşama diyecem sdfghjk
      9-)Kitap okurken, dizi izlerken vb. yanınızda bulunmasını istediğiniz:
      Tabiki cips ve kola.Gerisi önemli değil :D
      10-)En sevdiğiniz meyve:
      Ben her meyveyi severim ama en sevdiklerim;kayısı,armut,portakal ve elmanın yeşilidir :D
      11-)En sevdiğiniz atıştırmalık:
      Valla ne bulursam yerim atıştırmalık olarak :D Okulda atıştırmalık olarak bende genelde Crax alıyorum ama sdfghjkl Baharatlısı ve Mısırlısı bir tanedir *^*
      12-)En sevdiğiniz içecek:
      Birkaç tane var.Meyvesuyu(her türlüsü hiç farketmez :D),ayran ve çay <3 <3 (Çok çaysever bir ailenin içinde büyümenin yan etkileri sdfghj)
      13-) Asla yemeyeceğin ve içmeyeceğin şeyler:
      Nasıl birşey olduğuna bağlı :D Gerçekten pis birşeyse mideme indireceğimi sanmıyorum ama dediğim gibi nasıl birşey olduğuna bağlı.
      4-) Sonsuz tane olsa yiyebileceğiniz:
      Meyve ve cips!Keşke tükenmeseler...
      15-) En sevdiğin çorba:
      Bilmem.Sanırım tavuk çorbası.
      16-)Kahvaltıda tercih ettiğiniz şey:
      Kaşar peyniri.Ve mümkünse bir et ürünü(salam,sucuk,sosis vb.)sdfghjkl Ama kahvaltı şüphesizki en çok tıkındığım öğündür.Yani herşeyi yerim.
      16-)Açken ben:
      Aşırı halsiz ve yorgun...Hiçbirşey yapmak istemiyor,sadece yemek yemek istiyorum.
      17-) Bir keresinde yemek yerken:
      Tabakta kalan son patates için ablamın eline çatal batırmıştım.xdfghjklşcvgbhnjkl :D :D :D Tabakta son bir patates kalmıştı.Ablamda bende o patatesi istiyorduk.Birbirimize ters bir bakış attıktan sonra,ikimizde elimizde çatalla patatese uzandık hızlıca.Ablam patatese çatalı batırdı,bende ablamın eline dfghjk Hala izi duruyor dfghjkl
      Mim çok güzeldi :D

      Sil
    3. Kinuğğğğğ! Çatal batırmak O.o
      Craxın yalnızca mısırlısını severim onun dışında krispi candor :D

      Şu tırnak ya da et yeme meselesi çok karışık ya
      Tırnak yiyen
      Tırnak koparan
      Yandaki etleri yiyen
      Yanındaki etleri koparan

      Ben sonuncu gruptayım. Stresli olduğumda veya boş bulunduğumda yapmadığım şey değil :)
      Peki bunu neden yazdım?
      İnsanlar tırnak yiyen olarak toplu bir kavram kullanıyor. Halbuki ben varım sen varsın onlar var

      Neyse ben artık susıyım
      Yorum için ve üşenmediğin için sağoll

      Sil
  6. Çekirdekli resimde kiriz geçirdim :D çok yasa acılı krispi!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acılı da iyidir de baharatlıı *kalp*
      ÇekirdeK!

      Yalnız dediklerimiz hep tuzlu... Ah sivilceleriiim!

      Sil
    2. çekirdek ve patlamış mısır sevmiyorum şanslıyım B)

      Sil
  7. &
    Isteyen her kes yapsın demişdin ve deeee mimi çok sevdim:D
    1-) En sevdiğim yemek
    Sezar salatası!
    2-)En sevdiğiniz tatlı;
    Ballı pasta!
    3-) Siz küçükken anneniz sizi;
    Annem ben yemek yerken (yemem için tek şartım annemin yanımda olmasıydı:D) doğru beslenmeyi anlatırdı. Şunun faydası, şunun zararı falan:)
    4-)Çocukken de şimdi de:
    Fastfooddan nefret ederim! Ve de havyardan!
    5-) Yemeyi sevdiğiniz ilginç şeyler:
    Elmanın sapı:D
    6-)Türk mutfağı dışında sevdiğiniz mutfak:
    Ingiliz:D:D:D
    7-) Yemeyi sevdiğiniz en sağlıksız şey
    Çikolataaaaaaaaaaaaa
    8-)Alerjiniz:
    Ben astım geçirdiğim için hemen hemen her şeyde sorun ola biliyor:/
    9-)Kitap okurken, dizi izlerken vb. yanınızda bulunmasını istediğiniz:
    Sanırım meyve suyu^•^
    10-)En sevdiğiniz meyve:
    Muz, HINDISTAN CEVIZI!
    11-)En sevdiğiniz atıştırmalık:
    Kreker:)
    12-)En sevdiğiniz içecek:
    Kahve, bitki çayı (erikli)
    13-) Asla yemeyeceğin ve içmeyeceğin şeyler:
    Mecbur kalmadığım sürece haram olan hayvanlar, mecbur kalsam bile insan...!!!(yazması bile ürkünç)!!!
    14-) Sonsuz tane olsa yiyebileceğiniz:
    Nutella!!!
    15-) En sevdiğin çorba:
    Domates çorbası.
    16-)Kahvaltıda tercih ettiğiniz şey:
    Sadece acı kahve
    17-) Bir keresinde yemek yerken:
    Hmm... Düşüneyim...
    Çatal yere düştü:D:D


    Çok sevdim bu mimi!!! Sürekli yemek yiyen biri olarak beni mutlu ettin ranaooooo^•*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çatal düştü :D
      Erikli bitki çayı O.o
      kahvaltıda acı kahve holl!
      Cevapların kalp ben :DDDDDDD

      Sil
  8. salaaaaaaaaaaaaam ozumu mimledim. bu ara blog yazmiram :/ siz dersleri deyirsiniz ancaq isleyen/calisan biri olaraq daha cox yoruldugumu etiraf edirem :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi çalışma hayatına atılıyım inşallah ilk işim hangisinin yorucu olacağına karar vermek olacak. Çünkü gerçekten cevabını aşırı merak ettiğim bir soru: İş hayatı mı öğrencilik mi daha yorucu?

      Tabii ki mimleyebilirsin ^^ istediğin zaman yap :)

      Sil
  9. Domatesi sevmiyon ama tum yemekler salcayla yapılıyo salca da domatesten yapılıyo yani hrp domates yemis oluyon -tugba ��

    YanıtlaSil
  10. 1-) En sevdiğim yemek
    Mantar veya bamya olabilir.
    2-)En sevdiğiniz tatlı;
    Cikolatalı her seey
    3-) Siz küçükken anneniz sizi;
    Annem ben yemek yerken cok zorluyodu cunku cok yavas yiyodum (simdiki gibi) ve bitiremiyodum yemekleri.(yine simdiki gibi ahahah)
    4-)Çocukken de şimdi de:
    Abur cubur cok sevmem saglıklı beslenirim ama coook yavas yerim ✌
    5-) Yemeyi sevdiğiniz ilginç şeyler:
    Aklıma gelmiyur
    6-)Türk mutfağı dışında sevdiğiniz mutfak:
    Turk mutfagı candır gerisi patlıcandır sjsjsjsj
    7-) Yemeyi sevdiğiniz en sağlıksız şey
    Tabiki çikolata
    8-) Alerjisi olduğunuz şey
    Alerjim yok belki de vsrdır bu yuzden doktora gittim daha test olmadım ins bise cıkmaz
    9-)Kitap okurken, dizi izlerken vb.
    Kitap okumam ahahhahahab dizi ixlerkrn de her sey olabilir cay kuru yemis mısır ama en onemlisi fskir eroini olan cekirdek
    10-)En sevdiğiniz meyve:
    Eriiikkk
    11-)En sevdiğiniz atıştırmalık:
    Püskevit
    12-)En sevdiğiniz içecek:
    Süüt
    13-) Asla yemeyeceğin ve içmeyeceğin şeyler:
    domuz eti yemem ıyk ve dee bocek yemem sacma sapan seyleri yemem icmem
    14-) Sonsuz tane olsa yiyebileceğiniz:
    Patateeees
    15-) En sevdiğin çorba:
    Tavuk sulu sehriye çorbası.
    16-)Kahvaltıda tercih ettiğiniz şey
    Patateeees ve cay
    17-) Bir keresinde yemek yerken:
    Sofradan ilk ben kalkmıstım cok acayipti bole bise nasıl olabilirdi ben de anlamadım
    Yine beeeen -tugbbyrktr ������

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tugbaaggg 17de koptiummm! Ayrica " Türk mutfagi candit gerisi patlicandir myhahahahwhrhrhhthjtjtnnt tubga yaa. Tuğba bugunden sonra en sevgili blog okuyucu gercek hayat dostumsun💓💓

      Sil
    2. �������������� -tugba ��

      Sil
  11. Aaa emojiler gozukmuyoo *sasırmaktanhayaletedonenemoji* -tugba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynn bu yuden yayinlamiycaktim sonra yayinliyim dedim^^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...