1 Şubat 2016 Pazartesi

World Hijab Day / Dünya Başörtüsü Günü

Birkaç gün önce İnstagram'dan takip ettiğim japon müslüman bir kızın hesabından 1 şubatın Dünya başörtüsü günü olduğunu öğrendim. Bu tarz "şuşu günü" olaylarında hep geç kalırım. Madem karşıma çıktı ben de yazıveriyim bu güzel günü!
Kız çok tatlı değil miiiii!!!!!

Peki bu günün amacı ne?

Amacı müslüman olmayan ya da müslüman olup da başörtülü olmayan insanların bir günlerini müslüman başörtülü bir insanmış gibi geçirmeleri. Bu uygulama aynı zamanda başörtülü insanların seslerini duyurmalarına katkı sağlamak amacı var.

Şu ana kadar bu uygulamayı duymamış olmam ülkemizde kutlanmıyor oluşundan kaynaklanıyormuş fakat amerika, fransa, mısır gibi 116 farklı ülkede organize edilmiş.

Resmi İG sitesinden de ne kadar çok ülkenin katıldığını görebilirsiniz.

Daha daha daha Ayrıntılı bilgi için TIKTIK!























Bu günün ilk kutlaması 2013 yıllında yapılmış. Nazma Khan adında bir bayan bulmuş bu günü.

Kim bu Nazma Khan??

Ben de bu yazıyı yazana kadar hiç duymamıştım ismini. Sizler için araştırdım!!

Nazma Khan 11 eylül 2001 saldırılarından sonra Amerika'da çokça aşağılanma ve hor görülme
durumları yaşamış. Bu nedenle bu günü tasarlamış ve başörtülü olmayan insanların bu durumla ilgili empati yapabilmelerini amaçlamış.

Şimdiden başarıya da ulaşmışlar. Bayanın yazısını çok beğendim.


Bu tarz önyargı ile ilgili daha geçen gün TED'de kısa bir konuşma dinledim. Onu da buraya koymadan edemeyeceğim. MUtlaka izleyin çok komik. adın biraz çatlak da :DD



Sonuç olarak: Dünya başörtü gününüz kutlu olsuun! Bu günü kutlayan belki de tek Türk olarak kendimle gurur duyuyorum!

Peki siz bu gün hakkında ne düşünüyorsunuz?

10 yorum:

  1. Bilmiyordum bilgilendirme için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Kadının aklına nasıl gelmiş acaba bu günü ortaya çıkarmak o.o Ben de denemek isterdim ama zaten bütün gün evdeyim, evde erkek yok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de evde denersin sjkssksj maksat elinden geleni yapabilmek :)

      Sil
  3. İlk defa dunya basortusu gunu diyr bşse oldugunu duyduuum -aslında okudum- cok guzeeel turkiyede niye kutlanmıyo acaba bence kutlanmalı cok havalı -tugba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayarsak bir de bakarsin insanlar bilinclenir :) kutlanmaya baslanir ulkemizde. Tugba her daim destekcim oldugun icin sonsuz kalpler!! Sarangheyoo

      Sil
  4. Vaay, hiç duymamıştım daha önce. İyi aklına gelmiş ama kadının, destek gördüğümüzü bilmek hoşuma gitti. :D

    YanıtlaSil
  5. Anlamlı bir gün ve baş örtülü kadınlar için destek verici ama keşke hiç böyle bir güne ihtiyaç duyulmasaydı diye düşünmeden duramıyorum. Baş örtüsüne karşı olduğum için veya benzer bir şeyler için söylemedim. Demek istediğim keşke insanlar bu kadar ön yargılı olmasaydılar ve farklı dinden olan kişilere hiç bilmeden ön yargılı gözlerle bakmasaydılar ve başkalarını anlayabilmek için özel ve tek bir güne ihtiyaç duyulmasaydı da azcık anlayış ve saygı göstererek birbirimizi her an anlamayı deneyebilseydik çok daha güzel olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok anlamlı bir yazı olmuş, haklısın. Fakat önyargı insanin nefsinden gelen bir sey. eger biz nefsimize uymayıp insanlara önyargılı olmazsak yavaşça insanlar da düzelir inşallah. :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...