7 Şubat 2016 Pazar

Mim #22 : Yayınevleri

Mim sayım aldı başını gitti. acaba mim yapmaya ara mı versem? ama çok eğlencelii...
Konumuz yayınevleri. Yani bu mime kadar dikkatimi çekmeyen büyük ayrıntılar.
Beni bu mime ilk etiketleyen Betül'e teşekkürlerimi yolluyorum :) Sonunda yaptım şu mimi!

1. En sevdiğiniz yayınevi hangisi?

Dedim ya dikkatimi çekmeyen diye şaka yapmıyordum. Hiçbir zaman kitabın yayın evi "şuşu" diye bir kitap almışlık yapmadım. Genelde tavsie üzerine kitap ismi ile alışverişe çıkarım. 



(Yazarın çizimi...<3)
Fakat illaki birini söylemem gerekiyorsa şu sıralar çok sık karşıma çıkan: (nedeni tamamen wattpad'den okuduğum bir kitabın kitaplaşmış olması) Timaş yayınları. Hazır kitaplığımda bu yayından aldığım pek çok kitap varken mimi Timaş mimine çeviriyim.


2. Bu yayınevinden okuduğunuz bir kitabı kısaca yorumlayalım.

Kitabı en güzel beyinsiz adamın kendisinin anlatımından dinleyebillirsiniz:

Hayatta en çok çayı seven, yıllarca Jean-Jacques Rousseau, Sokrates okuduğu halde dönüp dolaşıp babaannesinin laflarını hatırlayan, gündelik dertleri önemsemeyen, üşengeçlikte sınır tanımayan bir genç adam; Beyinsiz Adam. 


Neredeyse hiç görüşmediği ve onu evlatlık aldıklarından şüphelendiği anne babası, onun için üzülen ancak mahallenin dedikodularından fırsat bulup da pek ilgilenemeyen babaannesi, kirayı ödeyemediği için kapısını sık sık çalan ev sahibinden başka kimsesi yok; gerek de yok zaten! 

Ama… Herkesin hayatında bir gün hiç hesapta olmayan olaylar cereyan edebilir. Mesela bir gece tanıştığınız bir kız değiştirebilir hayatınızı ve adı Bedia olabilir o kızın… Aşk her insanın hayatında yanardağ patlaması etkisi yaratabilir, peki ya Beyinsiz Adam'ın? Hakim Türkmen, bildiğimizi sandığımız bir hayatı aslında hiç bilmediğimizi gösterirken, kahkahalar attırıyor...

3. Bu yayınevinden okuduğunuz bir kitaptan bir söz yazın.

Kitaptan değil de yazardan bir söz paylaşmak istiyorum:

3 ay önce kurulmuş firma 5 yıl tecrübem olmadığı için beni reddetti. "en azından sizden tecrübeliyim" diyemedim. dese miydim keşke.
*Twitter'dan alıntı*

4. Yazarın başka okuduğunuz ya da önerdiğiniz bir kitabı var mı?

Timaş değil de resmen beyinsiz adamı tanıtım yazısına döndü sjskjsks. Hakim Türkmen'in başka kitabı yok ama 3 yıldır esprili bir şekilde ele aldığı problemlerle ilgili yazıları için buraya tıklamanız yeterli. Yalnız adamın bütün yazıları bir kitap edicek kadar fazla!


5. Yayınevinden kitap çıkartsanız ve tutmasa ne hissedersiniz?

Zaten yazdığım bir kitabın tutacağını pek sanmıyorum bu nedenle çıkmış olması bile mutluluk verici.
Yukarıdaki ilk soruda belirttiğim Wattpad kitabının yazarı @MERVEÖZCAN bu yayını tercih etti ve iyi de yaptı. Timaş sayesinde gençlere daha da hitap eder oldu.

6. Bu yayınevinden almak istediğiniz kitap hangisi/hangileri?

TABİİ Kİ DE GHS! (Gözlerini Haramdan Sakın) Herkesin okumasını öneririm. ben de kitabı alınca tanıtımını yazmayı planlıyordum şimdiden sizlere tavsiyem olsun!!


(Alıntı)

Peki sizin en sevdiğiniz yayınevi hangisi?

Bir ev kızı

Moka
Little Black eyes



6 yorum:

  1. Rica ederim canim. Guzel bir yazi olmuş. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. tutar tutar yazdığın o kitap, güzel yazıyorsun ki geliyoruz baksana ;)
    Kalemine sağlık!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy aldığım en güzel iltifatlardan teşekkür ederim^^

      Sil
  3. &
    Evdeki kitaplara baktım da- her yayınevinden var o.O Hepsi çoçuklarımız gibi:D:D:D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ama tek sorun: yıllarca çocuklarımızı fark etmemiş olmamız...
      hangi yayın evinden aldığımı nerden bilirdim bu mim olmasa sjkssjsk

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...