17 Şubat 2016 Çarşamba

Mucize ⎟Palacio

"Benim adım August. Size  nasıl göründüğümü anlatmayacağım. Aklınıza ne geliyorsa muhtemelen ondan daha kötü görünüyorum "
Dedi Auggie. Uzun bir süre evde aldığı eğitimden sonra ilk defa okula başlayacak olan sıradan-En azından kendisi öyle düşünüyor- bir 5. sınıf öğrencisi...

Alıntı 
Bu kitapta, hayatında her zaman sıradan olmayı dileyen fakat olamayan bir çocuğun hayatını ve en önemlisi de çevresindekilerin hayatla iç içe yoğrulmuş düşünce yapılarını göreceksiniz. Yazar Auggie'nin ablasından tutun eski oyun arkadaşına kadar her karakteri özenle ele alıyor yazar. Kısa ve öz bir biçimde.

İşte sıradan olamama nedeni: "Tüm o gözler pusulaydı, bense onların Kuzey Kutbu..."

Kitabı 1 gün saati içerisinde bitirdim. Hızlıca okunabilen bir kitap. Bunun nedeni hem yazı puntosunun büyük olması hem de pek çok boşluk olması.



Genelde NewYork Bestseller kitaplarını okumam çünkü bana biraz sahte gibi gelirler. Bu kitapta olduğunu görünce de önyargılı bakmıştım. E adam kitabı kapağına göre değerlendirmeyin diyorsun da gidip bestseller'lığına göre mi değerlendirmemi istiyorsun??! Olmuyor ki böyle..

Okumalısınız çünkü bu kitap size nasıl davranacağınızı bilemediğiniz durumlarda istemeden üzmek yerine isteyerek üzmeme haline geçebilmeniz için iyi bir eğitim sunuyor.


Evet biliyorum biraz karışık bir cümle ama gerçekten bu durum da cümle kadar karışık. Bir yeri sakat olan bir insan gördüğünüzde şaşırırsınız ve saniyenin belki de milyonda biri kadar bir sürede duraksarsınız. sonra da onu üzmemek için gözlerinizi aşağı ya da gözlerinizin buluşma noktası olmayan herhangi bir yere çekersiniz. Bunu yapmayın. Neden mi? Bunun sebeplerini Auggie daha doğrusu yazar gayet güzel açıklamış.

Belki de bu kitap sayesinde bir Summer Dawson olabilir ve:
"Ortaokulu birinin hislerini incitmeden bitirebiliyorsanız "yıkılıyorsunuz"demektir.-Summer Dawson" 
Sözün başyapıtı olur ve ortalığı yıkabilirsiniz :)

Spoiler'dan önce son olarak şaşırmış olduğum bir duruma değineceğim:

Justin'in bölümlerinde neden noktalama hataları baya baya sık? Acaba o kısmı editlemeyi mi unutmuşlar O.o

Buradan sonrası spoiler içerebilir.

Bu kitaptan anladiğim kadarıyla herhangi bir yerinde özrü olan insanlarla yüzleşin, kaçmayın, kaçamak bakışlar atmayın, acıyan bir gülümseme yapmayın. Elinizden geliyorsa gülüşünüzü samimiyete çevirin çünkü onların buna ihtiyacı var.

Onlar kendileri tarafından zaten kabullendi. Bizler tarafından kabullenmedikleri için bütün problem!
"Summer çok sevimli"dedi annem.
"Hı hı, biliyorum." diye cevapladım. "Biraz Güzel ve Çirkin gibiyiz."
Annemin tepkisini görmek için beklemedim ve kaldırım boyuca taşın peşinden koşmaya başladım.
Auggie'nin kitapta ne kadar çok kendiyle dalga geçtiğini gördünüz. Bazen esprileriyle yarıldık fakat bu duruma üzülmeden duramadık. Bizim üzülmemize ihtiyacı yok. Üzülmemiz pek de bir şey değiştirmiyor sonuçta.

Kitapta beni en çok en etkileyen karakter Via'ydı. Kitaptaki tek özgün karakter diyebilirim. Gerçekten onun durumu da baya baya zor ve bazı noktalarda Vianın yerine kendimi koymayı başardım. Bu her karakterde-kitapta gerçekleşmez bende.
"Auggie'nin kapısında kaç gece böyle duduğunu düşündüm. Ve benim odamın önünde hiç böle durmadığını."
"O aptal kostüm için 2 haftasını harcamıştı. Ve hayır annemin bana hiçbir zaman kostüm yapmadığından bahsetmeyeceğim çünkü bunun konumuzla ilgisi yok." 
Kısacası Via'ya hayran oldum baya dirayetli bir kız ama bazı tercihlerinde hata yaptığının kendi de farkında.
Yurttayken resim eklediğim için elimde olan tek resim olarak bunu bulabildim. Amacım mucizeyi değil imzayı çekmekti...
Bir de kitabın içinde kendi sözlerinden alıntı sözlere kadar güzel anektodlar var. Korkma Ben varım kitabından hemen sonra okumuş olduğumdan beni fazla etkilemediler(sonuçta devede kulak kalıyor bir) Yine de beğendiklerim oldu, Mesela:
"Havalı olmak için kasmayın. Mutlaka çaktırırsınız ve bu hiç havalı olmaz. -Palacio"
"Haklı olmak ile nazik olmak arsında bir seçim yapmanız gerektiğinde, nazik olmayı seçin. "
"Güzel olan iyidir, iyi olansa güzelleşecektir."
Son olarak bir şeyle dalga geçebilir miyim? Sondaki sözlerden birkaçı ne öyle ya?! Ben yazıyorum siz yorumlayın.
"Çiçekler güzeldir ama sevgi çok daha güzeldir. -Justin Bieber(!!!!)"
"Hayatta gerçekten istediğin bir şey için çok çalışmalısın. Şimdi sessiz ol, piyango çekilişi açıklanıyor!- Homer Simpson.(!)"

4 yorum:

  1. Kitapçılarda çok görüyorum. Şimdi popüler ya alamıyorum. Popülerliği sönsün alacağım. Yoksa çok merak ediyorum. Bu güzel yazı için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten şu anda baya popüler bir kitap ve çok haklısın almamakta.
    Ne demek :)

    YanıtlaSil
  3. Merak ediyorum bu kitabı, çok fazla yerde gördüm ve hep övüyorlar hiç kötü yoruma rastlamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda öyle müthiş bir kitap degildi ama kotu de degildi Hem amacı da insanlari bilinclendirmekti ve bunu da en sade ve masum dille başardı. iste bu yuzden ovülüyor. Ve Bence ovgulerin cogunu hakediyor :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...