28 Ocak 2016 Perşembe

Death note'tan günlük olur mu? #Günlük sorunsalı

Hani answer me 1988'de junghwan'ın babasının bi hastalığı vardı ya, kalçasını kırmasından bahsetmiyorum. Anı değeri olan olmayan her türlü eşyayı saklama hastalığı. Heh işte sanırım bende ondan var.
Kim sung kyun demişken lol

Her yıl en az 2-3 defa dolaplarımı karıştırır, karnelerimin hepsini bir dosyada toplar, katılım belgelerini(utanç duyduklarım dahil) alır bir dolaba saklarım. Eminim bunu hepiniz yapıyorsunuzdur. Fakat bizim ailede bu olaya bu kadar vakit ayıran tek kişiyim. Ve bu huyum yalnızlıktan yavaş yavaş artarak eşyalarımın çığa dönüşmesine neden oluyor.

Artık anı niteliğine sahip eşyaları o kadar çok abarttım ki nereden aldığımı hatırlamadıklarımı bile kutuya koyuyorum. Kırılmış ya da bozulmuş olması fark etmiyor. Ve yavaş yavaş nereden almış olduklarımı da unutuyorum.

Bu sorunla karşı karşıya kalınca düşünmeye başladım. NEDEN VE NASIL UNUTUYORUM?

Sanırım unutma kavramının tam manasını anca belli bir yaşa gelince anlıyorsun. Elbette daha o yaşa gelmedim ama gelmekten çok korkuyorum. Ya bir gün ilkokulda neler hissettiğimi unutursam?!

Evet sadece unutmuş olacağım fakat ben nasıl hissettiğimi unutmayacağım bir duruma gelmek istiyorum. Gelecekte geçmişime dönüp neler yaptığımı, yaşadığımı, hissettiğimi bir şekilde hatırlamak istiyorum.

Bunu sağlamak için aklıma ilk gelen çözüm yolu saçma bir şekilde anı eşyalarımı etiketlemekti...

Biliyorum çok saçma... Bu nedenle bu kısmı atlayabiliriz.

İkinci çözüm yolum da Günlük tutmaktı. Bak bu mantıklı olabilir dedim.


Fakat şöyle bir durum vardı ki şu ana kadar tuttuğum günlüklerin hiçbirinde başlangıçtan 5-6 gün kadar sonrasından sonra hiç yazı yoktu. Ve kullanım şeklim biraz yanlıştı:


Benim günlük niyetine kullandığım defterlerin birinden bir kesit
Resmen *7 yaşındaysanız ve tatliş 2 kardeşe sahipseniz hayat gerçekten çok güzel* temalı bir fotoğraf. #cedric

Neredeyse her yıl istisnasız günlük tutmak için defter almam günlük tutmaya küçüklüğümden beri günlüğe ilgim olduğunu gösteri̇r. Yani sakin olalım en azından küçük bir umut kırıntısına sahibim.

Söylemiş miydim? Benim küçüklük ilgi alanlarım genelde hep başarılı olduğum (yani devamını getirebildiğim) alanlar. Mesela Kara kalem, satranç, blog vb.

Böyelikle karar verdim günlük tutacaktım. Peki nasıl??

Bunun için en kolay öğrenme ve bilgi edinme yuvası olan Youtube'a başvurdum. Karşıma çıkan ilk video gayet etkili ve yararlıydı:


Video'yu izledikten sonra boşluğa düştüm acaba günlük tutmak için çok mu geç kalmıştımm!!

Geç kalmış bile olsam daha çok geç kalmadan başlamalıydım.

Yalnız günlük tutmak için en önemli materyal bende var mıydı??


Geçtiğimiz 2015 yılında gerek hayır niyetine gerek bana verilen hediyelerden elde ettiğim birkaç defterim vardı. Aşağıda bunlardan birkaçını görüyorsunuz:


Zeki ben ilk elime geçen ilk deftere aklıma ne geldiyse yazdım ve de tarih attım böylece resmen bir defteri günlüğe terfi ettim. Peki sizce bu hangi defter?

DEATH NOTE!!

Doğru defteri mi seçmiştim?? Tabii ki hayır ama artık yapacak bi şey yok. 2016 yılının kaderi de kederliymiş demek. Neyse Allah büyük.

Kitaplığımı topladım temalı fotoğraf.
Hadi size eywallah!

21 yorum:

  1. Death note görür görmez geldim.Olur mu olmaz mı bilinmez. Ama ben çok istemezdim. Defterden L öldükten sonra iyice nefret etmiştim.:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye defterden nefret etmistin ya? asıl suç pislik lightinken..

      Sil
    2. evet suç light pisliğine aitdi.ama insanları o şekilde öldürülmesini sevmediğim için :)

      Sil
    3. Ne desem haklısın. Açıkçası death note animesi ile ilgili aldığım her şey yavaş yavaş içimi karartmaya başladı(defter hariç)

      Sil
  2. &
    Günlük tutmanı tebrik ederiiimmmm!! Ben cesaret edemiyorum. Ve ben bir şeyler yazmayı çok severim ama kesinlikle benim için çok özel olan şeyleri yazamam. Bir çok kere yaşadım bunu:yazıyorum ve birden o kısma geldiğimde "tamam, unuttum" diye her seferinde inandığım yalanımı atıyorum. Ben ilk sınıflara gittiğimde çok içtenlikle her şeyimi ŞİVEYLE yazdığım bir günlüğüm oldu ama daha sonra olmadı işte:D Fark etdim ki kısa zaman önce bence ben okunmasından korkuyorum. Gerçi okumazlar ki! Ama olsun, korkuyorum. Ben de bu ihtimale karşın, Dino diye bir alfabe buldum! Kore alfabesitle yazıyorum ama söz başka dilde! Mesela: merhaba bu gün çok kötü!-맬하바 부군 촠 코투!
    Telaffuzda sorun olsa da bir az mantıklı bir yöntem gibi durmuştu. Ama bu alfabe de sadece eğlence amaçlıymış. Hatta aynen senin gibi "günlük tutmak için çok mu geç kaldım?!?" düşüncelerindeyim ama olmuyor işte. Ben günlük tutamıyorum!
    Death note günlüğüne hayran oldum! Kesinlikle ben de onu seçerdim ve günlük için defter seçimi doğrusu yanlışı yoktur ki:) Seçersin ve seçmiş olursun:) 2016 hala tıkırında:))
    Kitaplığını toplamanı da tebrik ederim! Ben toplayınca tüm evin ortak olduğu deeeev kitaplığı topluyorum. Ne hikmetse bilmiyorum ama benden başka kimse yapamıyor orayı. Küçük bir bölgeye başlıyorum ve annem hepsini yapmamı söylüyor. Ama olsun, olsun ya, olsun:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ben de öyle şeyler yapıyordummm makoto ile birlikte! Bazen arkadaşlarımın ismini yazıyorum kore alfabesiyle :)
      Fakat 1 sene ara verdim arkadaşsız korece öğrenmek zor iş... Özellikle 10.sınıfta *ühüühüühh*

      Herkes doğruyu seçmişsin dedi ne kadar mutlu oldum bilemezsin!
      Niye okunmasından korkuyorsun ki? Ben herkesi uyarıyorum sonra da gelecekte açınca hep beraber okuyoruz. Bazı kısımları atlayarak tabii ki :)

      Bizim evde deev kitaplıkta hiçkimsenin okumadığı kitaplar duruyor :DD
      Şu an bilgisayardayım telefona geçtiğim ara mekanı sohbetten korece mesajlaşabiliriz istersen ama önce bir ka hatırlatma yapmalıyım beynime ;)

      Sil
    2. Ne biliim işte, rahatsız oluyorum. Ama olsun! Hayat böyle de yaşanır:D
      Veeee elbette çok isterim konuşmak^•^ Pratik de yapmış oluruz! İstediğin zaman yapalım^^

      Sil
  3. Death note ah ne animeydi be bende her yıl günlük yazmaya calisirim ve en fazla 2 hafta sürer :(

    YanıtlaSil
  4. BİRİSİ ANSWER ME 1988 DEDİ! HKHGHDKFHJKFG Şaka bir yana ben 2. sınıftan beri düzenli günlük tutarım ve dışını kendim süslerim. benim için önemli olan kullanımdaki rahatlığıdır zaten. Sonra onu saçma sapan kişiselleştiririm. Evde bir sürü günlüğüm var hepsi olaylar olaylar dfhdgj ERgenliğimin en tehlikeli zamanlarını yazınca baya ekşınlı olmuş hep okur okur gülerim :D Ama bi kez annem 8. sınıf günlüğümü bulmuştu........................... DIrırırırııııııım işte o zaman tam bir dramdı :C

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo saygı duydum senpaim!! Gerçekten *ilk defa* günlük tutan biri ile karşılaştım
      Hahahhaha dram!! 8.sınıf sınav senesi ne yazmış olabilirsin ki sjksjsk ergenlik başa bela!

      Sil
  5. Ahahah death note'u seçerek BENCE çok iyi iş görmüşsün.İşte Otakuluk budur yaa :D Sen de kıvılcım görüyorum sen de ışık var.İşte buu!! :D (Fazla abartdım) Kalp kalbe karşı.Benim de blog headerim de death note var.Ya senin günlüyüne bayıldım.Bizim buralarda da death note'un kurallarını yazan kitap var.Çok istiyorum da alamıyorum.Zaten o günlüklerden en güzeli de death Note ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi de Ranao death note'un yeni live action'nina baktin mi?

      Sil
    2. Ayy beğenmene cidden sevindiim! Death note iyidir hoştur da son zamanlarda beni kötü hissettiren bir dearth note t-shirt'üm oldu bu nedenle samimiyetim fazla yok. Sadece mangakasına hayranım :D

      Sil
    3. Ya onu görüyorum herkes de beğeniyor da ben live action izlemem... Yani gerçek animesi varken niye bu uğraş? Belki yazın bakarım ama yakın zamanda düşünmüyorum :)

      Sil
  6. blogunuzu kahvemin kokusunun blog keşif etkinliğinden keşfettim ve takibe aldım bloguma gelirsen çok sevinirim.
    http://sengulasikkutlu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  7. Death Note gordüm və Sherlock da gördüyüm üçün oxumazsam olmazdı. :) O dəftəri sənə kim aldı? Off çox gözəldi. Amma mən qıya bilməzdim o dəftəri o niyyətlə işlətməyi/kullanmayı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu defteri uzun uğraşlarım ve araştırmalarım sonucu ben almıştım :) Diğerleri hediyeydi. Belki de bu nedenle kullanmak istedim :D
      Bu defter bi 6 aydır anı kitaplığımda duruyordu dediğin gibi kıyamamıştım. Ama gelecekte içi boş bir deftere mi dolu bir deftere mi baksam hoşuma gider? Tabi ki dolu. Bu nedenle artık zamanı geldi dedim ve başladım!

      Sil
  8. Günlük yazma macerasına herkes bir kere karar verir ve bazıları gerçekten ilersi için güzel anılar olacak şekilde saklar da ama bende deneyip bunu sürdüremeyenlerdenim :( sen inşallah devam edersin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim 100. kere olduğu için tecrübelendim devam edeceğımı düşünüyorum :))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...