17 Ocak 2016 Pazar

Reply'lara protesto!

Çoğu kişi gibi ilk reply serim 1997'idi. Oldukça ergen ve bir o kadar da tasvip etmediğim sahnesi bol olan bir dizi olsa da beğenmiştim. Çünkü oldukça özgündü. Sonra 1994'e başladım fakat çöpe ve diğer ikiliye dayanamadım. Bilmem neden...

Birkaç ay önce de nasıl olduysa reply'ların en mükemmel serisi olan dizi yayınlanmaya başladı ve kalbim dayanamadı. Kendimi önce bir bölümün altındaki 1077 yorumda sonra da buralarda buldum.

Yorumlarda o kadar ileri gidilmiş ki en sonunda bu yorumu hak etmişler.

İlk once reply serilerini tanıtalım.

1) Reply serileri geçmişte komşu ya da çocukluk arkadaşı olan bir grup gencin günümüze kadar olan hayat hikayelerini anlatıyor.


2) Dizinin büyük bir kısmı dizi ismi olan yılda (1997-1994-1988) yaşananlarla geçiyor. Sonradan yavaşça yıllar atlıyor ve bir bakmışsınız ki 2000'ler.

3)Her birinde başrolümüzü seven bir grup genç var. Neden mi? Çünkü başrol kızların hepsi şirin, cesur, cıngar çıkaran, güzel ve özgün karakterler. En sevdiğim kore dizi kız başrolü tiplemesi :)

Yani dizinin sonunda kızın fanı olmanız an meselesi.

4) Kafanızdaki koca adayları her bölümde değişiyor neden mi? Çünkü çok sevgili senaristimiz her şeyi gün yüzüne çıkarmadan yavaştan satıyor bilgilerini. Bu da sizin kafanızı karıştıran en büyük etmen oluyor.



Kanıtlarını çokça görüyoruz fakat bu yorumlarla özetliyim:
Walla senariste acısam mı kızsam mı tebrik mi etsem bilemedim.

Türkler olarak Senaristi eleştirmek en büyük zevkimiz. Burada da atlamadık.


Sanırım türümüzün tek örneğiyiz. Bir türk olarak bu durumla gurur duyuyorum.


İnsanlar bu kadar teoriyi bilimde ortaya koymuş olsaydı şimdi ikinci nobel bilim ödülünü alırdık.
Şöyle diyim bu kadar teoriyi Achiara'cılar bile yapmadı.

SPO* Mesela ilk reply serim olan 1997de bariz belli olan başrol koca adayından bile şüphe duydurtmuştu senaristimiz. Ne kadar salakmışım.


Fakat spoiler da almak istemiyoruz.
 

İnsanlar sanki kendilerine eş seçermiş gibi heycanlı, umutlu ve kızgınlar. EN çok da kızgın.
Bunlar reply serilerinin başlıca özellikleri. Bu özellikler sizin kalp krizi geçirmenize bile neden olabilir. Çünkü yaklaşık 10 dk önce junghwanın yaptığı yarı itiraf ile etrafta salak salak sırıtıyordum.


Karakterleri en büyük destekçileri tabii ki fanlardır. Gelsin mi gelsin!

İşte bu nedenle Replyların sağlığa zaralı etkileri olabileceği ihtimalinden dolayı kaldırılması gerektiğini, biz fanların en sonunda başrollerin yalnız kalmasını isteyecek kadar düşmememiz için en sağlıklı yol olduğunu düşünüyorum.

Haklı yani şimdi ne diyim.
Bu duruma biri el atmalı yoksa fanlar olarak durumuna gelmemiz olası.

7 yorum:

  1. Yakındığın durumu çok iyi anlıyorum. Reply 1994'ün çok fena uzun uzun spoilerini yapmıştım birkaç arkadaşla. Çok fena çöpçüydüm bir de :D Reply 1998'e henüz başlamadım ama final de yayınlandığına göre uzun uzun bekleyip finali dört gözle beklememiş olacağım. Kim damat olacak heyecanını özlemiş durumdayım, bir an önce izleyeceğim umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaahaha sen de mi brütüs(gerçek yazımı brutusmüş ama türkler brütüs diye okumuyo mu yaw? neyse...) Tam tersine ben hiç spocu veya damatçı değilimdir. Yani sanırım... Ablamın izlemediği fakat benim izlediğim bir diziyi bütünüyle anlatıyor olmam sanırım spo anlatma bu ihtiyacımı karşılıyor :D Damatçı olma konusunda... Ya dakka başı gönlüm ötekine kayıyo napıyım. Senariste kızmakta haklıyız asdhdbf

      Başla başla hatta yorumlar ve yazılar ortaya çıkmadan önce hemen başla. Bu dizi gördüğüm en güzel dizilerden. Replyları bile ikiye katladı neden mi? Çünkü her reply serisi ergenlerin çevresinde dönerken bu dizide daha çok komşuculuk ve aile ilişkilerine yer verilmiş yani ben böyle bir fark olduğunu gördüm ^^

      Sil
  2. &
    Şu reply dizisiyle karşılaşınca gerçekten cahil gibi hissediyorum:D Seri olduğunu bile şimdi öğrendim:D hatta yorumlara bakılırsa izleyen de bayaaa çoooook varmış! Benim öğretmenim de izlememi önerdi o.O Ama bir türlü ilginç gelmiyor işte! Gelmiyor!
    Bu arada yorumların gerçekten çok iyi ve dürüstler. Tanımadığın insanları savunman gerçekten güzel bir duygu olmalı:) Ama bazen yorum yaparken gerçekten de kırıcı oluna biliyor. Ama iyi ki senin gibiler var!!!

    Not: sen bana bir keresinde demiştin ki, korece gramarinden bildiklerimi paylaşayım. Aslında, 1-ci seviyeyi daha yeni bitirdim ama ne isteğin varsa, söyleye bilirsin:) Eğer bu yorumu okuyacak başkaları da varsa onlara da yardımcı olmak isterim:) Sorularınız varsa öğretmenime sorarım:) Sonuçta iyi bir insanım ben:-)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahaha cahil değilsin sadece zamanın olmamış :DD
      İlginç gelmesi için biraz boş vaktin ve izlemeye dayanabilecek bir kalbin olmalı. Çünkü her bölümü 1.5 saatlik ve toplam 20 bölüm. Yakın zamanda tatilin varsa achiaradan daha çok izlemeni önerdiğim, Çünkü bu dizi insana mutluluk ve değer katıyor. Ayrıca ahlaklı, komşuculuk ilişkilerine önem veren bozulmamış bir kore kültürünü en güzel şekilde yansıtıyor. Kısacası bu diziyi kaçırma ;)

      Makoto okulumuzdan ayrıldığından beri korece çalışmalarımı bıraktım. Artık yalnızca kendi kendime sevdiğim replikleri konuşuyorum... Gramer konusunu belki yazın düşünebilirim fakat önce ingilizcemi geliştirmeliyim. Çünkü yakın zamanda ingilizcenin ne kadar önemli olduğunun farkına vardım. Bu yazki hedefim başta ingilizce sonra da korece :)))

      Bu arada misaki Ertuğrul 1890 diye bir film duydun mu? Duyduysan sohbet kutusuna gel de biraz sohbet edelim :)

      Sil
    2. Teklifini mutlaka değerlendirmek istiyorum:)
      Veee ne zaman istersen:) Senin için önemli olanı yapman en iyisi:)
      Veeeee evet duydum! Ama izlemedim! Mutlaka izlemek istiyorum ama! 1-2 dakika içinde geliyorum!!

      Sil
  3. Nə yalan deyim sebaristi mən də anlamadım. Taek deyildir deyirdim rahat. Hətta mən Taek ucun azca pis/kotu hiss edərəm deyə özümü hazırlamışdım amma o spoiləri aldıqdan sonra son 2 bölümə baxmaq belə istəmədim. İçimdən gəlmir. Jung Palın kafedəki etirafından sonra bu cütlük qəbul edilmir. Alınmır sadəcə. Amma bu haqda yazdığım ilk yer sənin blogundur. Yəni hər yerə yazıb doldurmadım mən :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahah anladım :) Ben de başlarda taek değildir diye rahattım ama sonradan şu taekin çine gitme olayında bir anda gönlüm kaymaya başladı asdfghsjnd yine de kalbim jungpal ile oldu fakat... Senaristin yaptığı da iş değil ki!

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...