7 Eylül 2015 Pazartesi

《 Soru - Cevap 》: Otaku Hastalik Mi ? Degilse Ne ?

Merhaba blogumuzun anime sever ziyaretcisi . 



Nasilsin ? Tatil boyunca kac anime serisi bitirdin ? 

Ben saymayi unuttum xD Nese. 



Bu soru-cevap postunda size anime dunyasinin en buyuk sorularindan birnin cevabini kendi goruslerime gore cevaplamak isterim. 

' OTAKU NEDIR ? OTAKU KIME DENIR ? BEN BIR OTAKU MUYUM ? '



Evet. Haydi baslayalim.

----

( Bu noktadan itibaren yazan cogu sey benim kendi gorusumdur. Benim size , sizin de bana bu konuda saygili davranacaginizdan hic bir suphmem yok :)

[ Soru :] Otaku hastalik mi ? Kim bulmus bunu?

( Kisa Cevap ; Bence degil , ama oyleyse Edison buldu derim ... MUAHAHAHAHAHAHA . )

[ Cevap :] 

Oncelikle OTAKU'nun wikipedia aciklamasini bir inceleyelim ; 


Anime Otaku şeklinde kullanıldığında: hayatını animelere adamış kişi anlamını çağrıştırır, özelliklede anime memleketi japonya'dan çıkan bir kelime olduğu için günümüzde Anime otakulara sadece otaku denir. Çağımızda bu kelime evrim geçirip herhangi bir şeye (animemanga) hayatını adamış, aşırı derecede hayranlık duyan, kişilere ya da antisosyal ve kendine özgü sebeplerden ötürü evden çıkamaya korkan bu yüzden değişik bağımlılıkları olan (kolleksiyonculuk,arşivcilik) kişiler için kullanılmaktadır. Sonuç olarak bu terim kullanılma şekline, kullanıldığı yere ve kullanan kişiye göre değişmektedir.
Evet. Sana 1000 PAASENT LAV ( Uta Pri'ciler anlar xD ) katiliyorum Wikipedia. 


Otaku kelimesi hayatini animeye adamis kisi olarak ortaya cikmis. AMA bu onun HASTALIK denilecek noktaya geldigini gostermez. 

Bu kelime ZAMANLA degismis, evinden cikmayan asosyel hastaligina dönüsmüstür. 

Dürüst olucam. Animeye ilk basladigimda birden bir sürü bölüm falan izliyordum ve boyle anime forumlarinda her yere 




  • ANIME HAYATTIR. 
  • ANIME 4 LIFE.
  • ANIMESIZ YASAYAMAM.
tarzi seyler yaziyordum. O zamanlar tek düsüncem ; 30 yasimda bile anime izlemek istiyorum du. 

Simdi tabiki de öyle degilim. Her seyi ölçüsünde tutarsam 70 yasimda bile MAKOTO YAPABILIRSIIIIIIIIIIN FIGHTOOOO diye bagirabilirim belki. 

Ben otaku muyum ? EVET. KESINLIKLE. 

Neden ? Cunku ben anime sevdigim icin farkli olma hissini seviyorum. Herkes farkli olmak ister. Kendime otaku demek beni mutlu ediyor. 

Bu benim tercihim. Butun gun odasindan çikmayan anime sevdalisinin tercihi de o. 
BU YANLIS BISEY.

Bence kimsenin kimseye 'otaku' lakabini takmaya hakki yok. Çünkü anlami degisebilir kisiden kisiye.


' Ben otaku degilim . ' mi diyorsun ? Peki. Sen nasil istersen. Kimse sana zorla otaku demiyor.

Ama boyle deyip de, baskalarini ' O odasindan cikmaya bir asosyel otaku, ben oyle degilim ! ' diyerek tatmin ediyorsan bilemem. Bu cok hos bir sey degil ama yine senin tercihin.
Yaa, bu Studio Ghibili amca degil miydi ? Neler diyor ...


Daha demin babama sordum ... BUTUN TEZIMI ÇÜRÜTTÜ ADAM BIR ÖRENKLE .

Dedi ki ; 
Simdi bir uyusturucu bagimlisi var. Diger insanlar ona bagimli diyor. Ama o kendine ben sadece uyusturucu faniyim diyor. Simdi senin dedigin nasil seni destekleyebilir ? Senin gibi dusunen baska insanlar varsa , postunda bunu ornek ver . Oyle daha iyi olur.

Baba. BI DAHA SANA BISEY SORMICAM. BURDA NE GUZEL ENTELLEKTÜEL KONUSUYODUM.

Ama burda kendimi bagimli kelimesiyle bagdastirmiyorum. Ben normal bir anime severin yaptiklarini yapiyorum. Animeyi olcusunde izliyorum. Buldugumda anime esyalari aliyorum. 



Babamin orda kast ettigi birseye bagimli olup bunu reddeden bir kisi. Ben reddetmiyorum. 

Tabi abarttigim zamanlar oldu ama degistim. MUAHUAHUAHA. 



Neyse. Uzun lafin kisasi :

Otaku bir hastalik degil(bana gore). Çünkü benim icin otaku kavrami, anime seven ve bu ölçüde sevdigi seyi yasam stiline aktaran bir kisi demek. 
Hic otaku gormemisler icin muze mi acsak xD

Hastalik olmasi, asiri ama asiri bagimli insanlar icin kullanilabilir. Ama bu bi insana 'engelli' demek gibi birsey bence. Bu anlamda kullanilmasini cok dogru bulmuyorum. 
Iste bunu demek yanlis ... Kimsenin degerini bir baskasi olcemez .

Herkes kendi kararlarini verme hakkina sahip. Herkesin bir iradesi var. Bunu dogru ya da yanlis kullanmak kisinin kendisine kalmis bir sey. 

Otaku musun ? Peki. Degil misin ? Peki. 

Bu kadar. Olay çözüldü. 

Ve birkac otaku gif i ~


Bu cok iyi yaa xD





---- 

Umarim yaziyi begenmis ve katildiginiz yerler olmustur. 

Farkli düsünceleriniz mi var ? Yorumlarda belirtmekten hiç çekinmeyin ~ 

Ana fikri anladiginizi umaraktan, iyi tatiller diliyorum ! 

Kendine iyi bak // 

- Makoto Senpai 


10 yorum:

  1. &
    Vauuuuu otakuluk garip bir kavrammışş O_o. İlginçççç. Yalnız babanın sana yaptığı şeyi benim babam da çok yapar:D:D:'D. Konuşma esnasında hiç bir itirazı yokmuşcasına dinler ve daha sonra dediğini der:D Aynı "uyuşturucu bağımlısı değilim sadece fanıyım" tipli bir şeyi potterhead olmayı kabul etmediğimde söylemişti:)) Bir şeyin tam olarak fanı olmayı kabul edemiyorum:/ Harry potter serisi muhteşem ama potterhead olmak istemiyorum:/ Neyse bizim işimiz çoooook zor. Post için de kamsahanamida!!!!!!!!!^•^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha xD Aynen //

      Postu begendigine sevindim ^^ Umarim dogru anlatabilmisimdir ~

      Sil
  2. Senpai (hep böyle başlıycam uymazsabile),15 anime falan izledim ama yeniyim 5 aydir izliyorum ama senin tarzında bir otakuyum . bence dediklerini çok doğru . wikipedia'li yerleri okumadim bile ezberledi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim ^V^ Katildigina sevindim ~~

      Sil
  3. Otakuluk denilince Japonya'da kişilerin akıllarına bunu bir hobi olarak sürdüren insanlar değil, bütünü mal varlığını ve hayatı için gerekli olan şeyleri rahatlıkla animeleri, mangaları, figürleri ve diğer buna benzer şeyler için gözden çıkarabilecek kişiler geliyor ve böyle kişilere yaptıkları bu davranışına hastalıklı demenin çok yanlış olacağını düşünmüyorum. Bizim yaptığımızsa sadece bir hobi. Tıpkı dizi izlemek nasıl bir hobi ise aynısı anime izlemek için de geçerli bunu abartmaya veya kendimize illa bir sıfat takmamıza gerek var mı? Bence gerek yok. İlla kendimize bir sıfat daha eklemek veya özellikle diğer insanlardan sırf bir hobi yüzünden farklı olduğumuzu ima ediyormuş gibi bir isim vermek mi zorundayız? Hayır, bence değiliz. Bu nedenlerle düşüncene katılmıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Otaku kelimesinin ana kökü hastalik mabinda degilmis. Insanlar o yone cevirmis. Bu kelimenin kullanimi kisiden kisiye degisebilir. Illa Japonlar oyle diyor diye oyle olmak zorunda mi ?

      Haklisin. Lakap takmak zorunda degilsin. Bu senin tercihin. Kendimi farkli gormek ise benim. Otaku kavramini kullanirken 'biz' li 'siz' li konusulmamali bence. Sonucta herkes ayni anlamda gormuyor. Butun anime izleyenler ayni degil.

      Bu hobi olabilir. Bazilari bunu hayati mesele yapiyor da olabilir. O kisinin kendi iradesine kalmis. Japonlar da otaku kelimesini bu anlama yormaya baslamislar. Hos degil, engelli demek gibi birsey ama napalim.

      Yorumuna ve dusuncelerine saygi duyuyorum. Sen de kendi capinda haklisin, ben de kendi capimda . Umarim cevabim atar yapiyormus veya zorluyormusum gibi gelmemistir. Oyle bir amacim yoktu zaten ^V^

      Goruslerini bildirdigin icin teskkurler ~~

      Sil
  4. Senpai bence çok güzel anlatmışsın bence otaku luk bit hastalık değil Tebrikler ✌

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler ^V^ Begendigine ve katildigina sevindim ~~

      Sil
  5. Otakulukla ya da animelerlede pek aram olmasa da okuyunca kendimi gözden geçirdim. Bir ara aşırı Kore dizisi izlerdim. Hayatımın tek konusu Kore haline gelmişti,hoş konu hala değişmedi. Doğal olarak insanlar beni yargıladı. Ama bence ben de sen de diğerleri de doğru yoldayız.Hayatımıza bir ilgi alanı seçtik. Şuan asosyal olabiliriz ama bizim gibi insanlarla bir araya geldiğimizde biz de normaliz bence. Yani uzun lafın kısası bence hiçbir şey abartılmadığı sürece hastalık olmaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok haklisin ~ Sana katiliyorum ^^ Bence anime icin nasil otaku kullaniliyorsa, kore hayranlari icin de belki bulunabilir bir isim belki de *^*

      Yorumun icin tesekkurler ^^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...