27 Eylül 2015 Pazar

Korece özel adlar ile imtihanım

Uzun bir kore fanlık sonucu korece isimlere az çok alışmışızdır.

Fakat bazı isimler var ki oldum olası ilk önce google'a başvurup yazarım.

Bu kelimeler de oldukça ilginç.

Bu yazımda sizlere bu kelimeler hakkında az çok, gerekli gereksiz bilgiler vereceğim, hazırsınız başlıyorum.

Not: 3 yer adı ve 3 de ünlü ismi yazdım sıkılırsanız ünlülerde eğleneceğinize eminim.Ayrıca şok da olacaksınız ;)



1) Syunkyunkwan

Birkaç yazımda Syunkyunkwan Scandal adlı dizden bahsetiştim. Biraz da Syunkyunkwan'tan bahsedelim.

Sungkyunkwan, also called Taehak (태학, 太學), was the foremost education institution in Korea during the late Goryeo and Joseon Dynasties. It is located in its original location at the bottom of the Seoul campus of Sungkyunkwan University. Today, it is managed by the local government. Twice a year, the ceremonial rite Seokjeon Daeje is performed here to honor Confucius.

Kısaca türkçesi, Korenin goryeo ve jeosondan beri en önemli eğitim kurumu.

Eski hali böyle iken:

Yeni hali(gündüz)

Yeni hali(gece*^*)


Syunkyunkwank scandal dizisi de bu zorlu üniversiteye girmeye çalışan bir kızın hayatını anlatıyor. Tabii ki yalnızca erkeklerin alındığı bir okulda başrol kızımız kimliğini nasıl saklayacaktır?

Güzel bir diziydi.

2) Gwanghwamun

 Yazılışını beceremediğim bir kelime daha! Fakat bunun bir ekstrası var, söylemeyi de beceremiyorum. Resmen kelime kendi kendini ingilizceye bağlattı.

Peki ben bu kelimeyi nereden biliyorum?

Tabiisi biricik kyuhyun'un abnormal summitte kısacık bir yerini söylemesine rağmen aşık olup indirdiğim solosundan.


Gerçekte burası neresi??


Gwanghwamun (Hangul: 광화문hanja: 光化門) is the main and largest gate of Gyeongbokgung Palace, in Jongno-guSeoulSouth Korea. It is located at a three-way intersection at the northern end of Sejongno. As a landmark and symbol of Seoul's long history as the capital city during the Joseon Dynasty, the gate has gone through multiple periods of destruction and disrepair. Restoration work on the gate was finished and it was opened to the public on August 15, 2010.[1]



Kısaca, (adını yazmaya üşendiğim, gyepngbokgung palace)'ın en önemli kapısı. Yani önemli bir kore sarayının önemli bir parçası.

Fakat burada street felan demiş ben de uzuun bir gwanghwamun street yazan videoya denk geldim. İzlemek isteyenler buraya.

3) Cheongdamdong

Yine bir dizi ismi olan ve içerisinde sıkça tekrarlanan bir yer ismi. Dizisinden anladığım kadarıyla, zengin mekanı olan bu yerde pek çok giyim kuşam marka mağazaları var.



Cheongdam-dong (Hangul: 청담동hanja: 淸潭洞) is a ward of Gangnam-gu in SeoulSouth Korea.[1][2] The area epitomizes the wealthy lifestyle of Koreans, especially for young professionals who have studied overseas. It is known as an upmarket shopping area, with the main shopping street dubbed 'Cheongdam’s Fashion Street'. Along with Apgujeong’s Rodeo Street in Apgujeong-dong and Garosu-gil in Sinsa-dong, which are connected by the main Apgujeong-ro, they are seen as fashionable and trendsetting destinations.[3][4]

Yani yaklaşık olarak tahmin ettiğim gibi.


Dizisine gelirsek;

Dizide Korenin lüks kıyafet mağazaların bulunduğu Cheongdam-dong semtine düşen Alice (Han Se Kyung)bu harikalar diyarında kendine bir prens bulup bu diyarda kalma niyetindedir. 

Dizi, evliliğin gerçek anlamını anlatmayı hedeflemektedir. 

(Yeppudaa'dan alıntı ) 

Gerçekten özgün bir başrol erkeği olan fakat bir o kadar kurnaz ve sinir bozucu başrol kızı olduğu için bölüm atlaya atlaya izlediğim ilginç bir diziydi.
Dizinin hedefi bana Mask'inki gibi geldi. Fakat mask'te daha güzel anlatılmış, daha çok sevdim.

Videoyu izlememişler için gelsin!


4) Kim hyun joong

Kilit ismimize geldik. Ayrıca sevmediğim isme de. NEDENİNİ BİLİYORSUNUZ.

Peki neden bu ismi karıştırıyorum??

Kim hyun joong'u tanıdığımdan beri ismini khj olarak yazarım. Bu nedenle fazla dikkat etmem yazılışına. Böylelikle yazacağım zaman belli kombinasyonlar yapıp öyle yazarım:

Kim hyung jong
kim hyun jun
Kim hyung jun
Kim hyung jooong
vb.

Yazdıklarım arasındaki ikinci ünlüyü görebildiniz mi?

İpucu:
 
Evet kim hyun jun aynı kim hyun joong gibi SS501 üyesi, yakın zamanda ünlenen idol. I summon you gold'taki işsiz kardeş.


Karıştırmamın nedeni belki de yakın isimlere sahip iki kişi olduğundandır.

Fakat biliyor muydunuz bu isimden birden çok oyuncu var. Küçükler, büyükler, isim değiştirmek zorunda kalanlar. Kısaca lanetli isim :D

Şu isim değiştirmek zorunda kalanlardan biri de kim woo bin. Evet heirs'ın young do'su. İlk duyduğumda çok şaşırmıştım.

Bütün khj'leri saydık. Devam edelim.

5) Kyuhyun

Daha yeni solo şarkısını tanıtttığım adamın ismini bilmemem gerçekten çok komik. Falat bunun nedeni okunuşu gibi yazmam. Kyunhyun? kunhyun? Yok olmadı baştan deniyim. İşte böyle zorluklar çekiyordum. Her seferinde de google'a yazıyordum taa ki yazıyı yazmaya yakın ezberleyene kadar.

Lisa bu sana gelsin ;)
Sonuç olarak, ZAFER BENİM.

6) Kim je hee

Bu seferki ismimiz hepimizin bildiği tatlı bir blogger olan kim je hee. Benim diyişimle kim jae hee. Ve birkaç kişinin daha yazılımını karıştırdığı şeker isim. Je hee seviyoruz seni merak etme! Bunların hepsi sevgiden :D

Bu da kanıtım:

11 yorum:

  1. &
    Ufkum sayende 15. kata çıktı:D:D:D:'D:D Sungyukwan (doğru yazdığıma emin değilim) bilinçli şekilde izlediğim ilk kore dizilerindendir:) Ama bazı konularını sevmedim:/ Bazı kavramların kullanılmasını falan. Kimseye de tavsiye etmedim hiç. Ama diziyi işte:) zaman geçiriyor:))
    Senin yazmakta zorlukekitiğin yer isimlerini ben hiç okuyamıyorum belirteyim:D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazı yerleri cidden sacmaydi...
      Ilk kore dizin olmasina sasirdim fazla bilinmez :)
      Korece calismani devam ettiriyor musun merak ettim?

      Sil
    2. Nedense o zaman tarihi kore dizisi diye arama yapmıştım:D
      Evettttt! Yakında kursa başlıcammm:)))

      Sil
    3. Whooawwww supeer! Detaylari basladiginda hemen anlat bekliyoruuum~

      Super yaa hala super hala!!! Yerinde olmak isterdim ama senin eksine benim dillerimi ilerletme gibi bir hedefim yok olsa da daha hic basarili olmadigimdan kendime guvenim yok bu konuda özgüven e ihtiyacim var.

      Yani soyle ki ingilizcede ortalamayim. Anliyorum ama grammerim zayif. Bugun hocamiz ingilizcenin yalnizca kelime bilgosi oldugunu soyleyince aklima korece geldi. Ben yakin zamandaki denwylerime gore dizileri altyazisiz izleyince anlayabilirum (yani bazi dizileri) bu da demektir ki izleye izleye kulaktan dolma bir suru kelime ezberlemisim. Fakat grammerim hic yok. Eger ki birkac grammer öğrenirsen ufaktan nasil seyler ogrendigini anlatirsan sevinirim.

      Yalniz daha demin baya baya icimi döktüm. COK MUTLUYUM XD

      Sil
  2. .post-header-line-1 { text-align:center; } eğer gerekliyse bu kodu css ile eklemeyi deneyebilir misin? doğru yapmışsam yazar adını ortalaması gerekiyor ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke daha önce baksaymisim suan yurda geldim ve bilgisayarimi evde biraktim. Fakat cuma dönüyorum o zaman denerim. kod için Sağol^^

      Sil
    2. Denedim ama ortada biraz kötü durdu. Tarihi de ortalamam gerekiyormuş gibi hissettim. Denedim onu da beğenmedim. Sonradan sağda durmasının solda durmasından daha hoş göründüğüne karar verip burada bıraktım. Nasıl olmuş?
      Kod için tekrardan çok sağol ^^

      Sil
  3. Güzel post olmuş :) Gerçekten söylenişleri çok zor sözcükler. Bu arada ilk mimimde ben de seni mimledim :) Eğer şu ana kadar bu mimi cevaplamadıysan tabi...

    YanıtlaSil
  4. orjinal bir konu olmuş, bazı isimlere kaç kere baksam da yanlış yazıyorum :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...