4 Haziran 2015 Perşembe

Tehlikeli sular: Kore medyası

Burada yazdıklarım uzun zamandır takip ettiğim kore medyası ve benim biriktirdigim düşüncelerim. Yazarken biraz fazla gaza geldim bu nedenle fazla iddialı oldu. Eğer begenmezseniz boşverin.Zaten ben de kendimi fazla takmam :) yine de beni kırmayıp yorum yapın cabal~
Karakteristik olarak dış görünüşünden dolayı bir insanı takıntı etme gibi bir olayım yoktur. Beni daha çok yaptığı iş etkiler.Mesela enes kaya. Adam bir devrimdi. Yani en azından kore engeller koymadan önce. Neyse o mevzuları açmak istemiyorum. Enes kaya Fightinnngg!!
Genel olarak hep bir dizi yada fimdeki kişiyi değil karakterini severim.Zaten karakterini sevmem demek de o insanın rol yeteneğini beğenmem demek. İşte iş böyle olunca o insanın başka dizilerini de kaçırmam. Ama dikkat edin yüzü için değil rolü için ya da ona verilen karaktere katacağı can için.

Mesela lee min ho! Lee min ho herkes gibi benim de ilk göz ağrılarımdandı. ismini bilmediğimden değil ama ben lmh değil gu jun pyo derdim ona. Çünkü ben lmh yu değil can kattığı rolü gu jun pyoyu tanıyordum ve de asla bilemezdim lmh nun nasıl biri olduğunu.

Ablamın her zaman der: Biz ancak medyanın bize gösterdiği kadarını bilebiliriz.Hele şu son olaylardan sonra iyice hak verdim. hani Şu lee min jung olayı.  Hani şu sadakatsiz kocasının amerikadayken monstardaki kıza ve başka bir kıza daha sarkıntılık etmesi Ardından kızların onu tehdit etmeleri dolayısıyla hapse girmeleri vesaire vesaire...
burada bahsettiğim olay ne kadar kötü olsa da bilinçlenmeliyiz! medyanın bize gösterdiğine hemen inanmamalıyız. Çünkü lee min jung evlenirken herkes çok mutluydu ve aynı lee min jung'ın kocası gibi medya da sağ gösterip sol vurabilir.

Not: Bu sırada lee min jung hamileydi.
Not2: Bu olayların üstünden baya geçti ama hala tesiri üzerimde.
Belki hiç söz etmemişimdir ama sadık bir lee min jung fanıyımdır.Benim gözümde lee min jung bir mimik kraliçesidir.Hele ki son dizisi cunning single lady den sonra! Neyse Allah lmj'a sabır versin ve doğru yola iletsin.
Ayrıca bu postumu bi süre önceki kim hyun joong davasına da eleştiri amaçlı yazdım. Neden mi? Çünkü olayı korezinden okuduktan hemen sonra baktım fanlar ne demiş acaba diye. Gördüğüm şeyler karşısında kore fanlığımdan utandım. Neymiş "Benim bebeğin böyle şeyler yapmamıştır. Kesin o dıııt kadın ondan para koparmaya çalışıyordur ve benzeri..." bi kere sen nasıl bilebilirsin ki khj un böyle bir insan olmadığını. Alnında mı yazıyor. Neymiş çok masum yüzlüymüş. İnsanın iyi ya da kötü olduğu yüzünden belli olsaydı mahkemelere gerek kalmazdı.
Not: ben niye bu kadar atar yaptım bilmiyorum. Sonuçta bu haberi okuyalı nerden baksan 4-5 ay geçmişti. Demek ki içimde tutmuşum.
Ayrıca burdan khj fanlarına biyane diyorum dediğim gibi beni fazla takmayın ama gerçekler acıdır.

Yine aynı şekilde belirgin fanı olduğum grup yoktur. Dinlerim, severim ama grupta kimler var umrumda olmaz. Yani yine isimlerini ordan şurdan burdan  bilirim da yüzlerini çıkaramam.
NOT: Sadece cnblue iu gibi grupların bazı üyelerini çok iyi bilirim onları da sesleri için.

Hal böyle olunca benim fan listem ilk onla kalmaz ilk 100 olur ama fanlığım sadaketsizdir. Bir yanlışını görsem benim için o oyuncu ya da şarkıcı silinir. Üzgünüm gerçekler acıdır...


Not: Onlar benim fanlığıma kalmadılar da neyse.


Aslında doğum günün kutlu olsun tarzı yazıları hiç mi hiç sevmem. Ama ilham gelmeyince yoona diyerek başladım ardından kore medyasına sardım. Buradan bir fanı olarak sadece rollerinden tanıyabildiğim yoona ya doğum günü tebriklerimi yollama gereksizliğinde bulunuyorum. "Sengil cukhae"
Kiyomi!!!
Not: yoonanın doğum günü olduğunu da yeni duydum eminim ben bu yazıyı yayınlayana kadar doğum günü de geçicek. Takıyor muyum? Tabii ki hayır doğum günü çocuğu beni takmazken ben neden takıcaktım ki :D

Aa hani korelilerin tam fanı olmazdın diyeceksiniz cevaplayayım Yoona, lee min jung ve bir kaç oyuncuya hayranlığım başkadır. Bu insanlar hem olabildiğince samimi olup güzel rol yapabilirler. Ayrıca pek çok ünlünün aksine doğal ve estetikte aşırıya kaçılmamış.

Benim fanlığım da bu kriterlerim de :) biraz gereksiz bir yazı mı oldu ne! Peki siz nasıl düşünüyorsunuz? Önünüze gelen yakışıklı ya da güzele mi hayran olursunuz ya da yaptığı ise mi?

Çok iddialı bir yazı yazmış gibi hissediyorum. Allah sonumu hayretsin ^^
Bu yüzden yazımı bitirdikten sonra 4 gün beklettim...

4 yorum:

  1. Kore medyasida ayni bizim turk medyasi gibi icinde ne ararsan var.. Olaya kore fanligi olarak bak ve bizim bjrda abartili fan malesefki cok fazla .. Onune de hic bir zaman gecilemeyecek. Sana katiliyorum bu yazinda asiri fanliktan gozleri bisey gormeyen insanlar var .. Kore dizilerini seviyorum tabiki izledikce begendigim oyuncular var takip ediyorum yaptigi isleri ,dinledigim muzikler var ki grupta kim kimdir bilmem kulagima hos geleni dinlerim ama bir kore fani degilim ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk medyasını hiçbir zaman takip etmedim çünkü böyle olduğu kesindi. Türkler gerçekten fazla bağlanıp fazla abartiyorlar. Yorumun için teşekkürler~

      Sil
  2. Haklısın, medya bize ne gösteriyorsa onu biliyoruz. Ben de bu yüzden Kore fanı olamıyorum zaten. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de haklısın kore fanı olmamakta. bu zamanda fanlar gerçekten cçoçok sinir bozucu.yine de kore fanıyım ama dozunda :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...