28 Haziran 2015 Pazar

Mim #8 Doğu Asya ve biz

1-) Doğu Asya ile ne zaman tanıştın?

Ranao: Yaklaşık 4-5 yıl önce. Ablam sağolsun.

Makoto: 3 yil once ~ Annemin karnindan free wifi çekseydi keske ... 

2-)Ne ile tanıştın(blog,anime,dizi,film,müzik, oyun,arkadaş)?

Ranao: İlk önce çizgifilm olan Jang geum mu demeliyim yoksa ilk bilinçli Asya dizim Dae Jang geum mu demeliyim. Sonuçta ikisi de Jang geum. 

Makoto: Ilk anime . Pokemonun anime oldugunu ogrenince sok gecirmedim diil.


3-)Favori Ülken hangisi?

Ranao: Japonyayı da Koreyi de severim ama koreliler daha samimi geliyor bu nedenle KORE!

Makoto: Japore *gunesgozlukluemoji*

4-)Bu sevdana ailen ne diyor?

Ranao:Herkes farklı bi şey diyor ama genel olarak Annem "manga mungalarınıza biraz ara verin" şeklinde ansürt bir yakınma ile kendini ifade eder.

Makoto: NEFRET. Babam resim cizmemi destekliyor ama annem ... Her telefonu elimde gorunce " yine mi o Mangolari izliyorsunn ?!! " diyor ... Mangalarimin saklandiklari yerleri ogrenmesi ... Zaten cok kiziyolar almama :( Ama yine de aliyom. 

5-)Bu sevdan nasıl gelişti?

Ranao: Valla bağımlılık yapınca gerisi geliyor.

Makoto: Animeye bayildim. Cevremdeki insanlar da bu kulturleri sevince bu çukura düstük ...

6-)Peki arkadaşların ne diyor?

Ranao: Arkadaşlarımız ortak, Makotoya paslıyorum. Yine de bir cümle söyliyim:"Yaa yine mi KORE??" evet tabi ki♡

Makoto: anime icin; çocuk musun sen ? Ifit.
K-drama icin ; hepsi birbirine benziyo uff...
K-pop icin ; onlar kendi muziklerinj yapmiyo bi kerree . Hih. 

7-)İlk (anime, manga,dizi,film)'n hangisi?

Ranao: Animem Gosick, dizim jang geum, mangam Skip beat.

Makoto: Ilk anime; Angel Beats (ya da Pokemon ...) , dizi ; BOF galiba unuttum, manga ... unuttum. 

8-)Blogun sana verdiği faydalar?

Rana: Benim bu bağımlılığı yenmeme yardımcı oldu. Artık blogla uğraşarak dozunda dizi izleme işini başarabiliyorum.

Makoto: kendim olabildigim az sayida yerlerden biri . 


9-)Blog açmaya nasıl karar verdin?

Ranao: 2014'ün Nisanında yeni keşfettiiğim blog dünyası ilgimi çekti ve açtım. Ama o zamanlar ilgi göstermedim. Daha yeni yeni ne kadar güzel olduğunu farkettim.

Makoto: Ranaocuk sayesinde ~~ 

10-)Doğu Asya'ya laf eder misin?

Ranao: Gerektiğinde evet. Hatta ben de eleştiririm ama genel olarak Hayır.

Makoto: Ettirmem. Ama elestiririm. Biyle adaletliyimdir. *gunesgozlukluemoji*

5 yorum:

  1. &
    Benim dizilere başlamam çok garip bir şekilde gelişti aslında. 2-3 yıl önce - daha internetle oyun oynamak dışında uğraşmıyorken okuldan eve gelir gelmez televizyonu açıp hiç eğlenceli olmayan kanallarda gezinirdim. Baştan sona kadar hepsine bakardım "ilginç bir şey var mi" diye. Bir gün karşıma trt1 kanalında " Sarayın incisi" çıktı. Daha yeni başlamıştı. 3-4 yaşimda bilinçsiz olarak televizyonda birkaç bölüm izlediğim diziye benzettim ve izlemeye başladım. Sadece 1 saat olması ve reklamsız gösterilmesi benim için artı bir durumdu. O diziyi annem, ablam ve ben birlikte merakla izliyoduk. Hatta internetten tüm bölümlerini bulup güne azı 7-8 bölüm izliyoduk hatta. O derecede bağımlı olmuştuk. Şansızımıza dizi uzun çıktı. Tabi, her güzel şeyin bir sonu vardır. Dizi bitti.
    Ama 2-3 ay önce şöyle bir olay oldu. Bir kaç yabancı dizi buldum ve abimden izleyip izlemdiğini, tavsiye edip etmeyeceğini sordum. Abim tabi ki uygunsuz sahneleri yüzünden "izleme" dedi. Ama sonra ablamla abim aynen şöyle dedi birden :" Sen git chinchanchu dizileri izle. Bulursun bir şeyler sen". İşte o dakikadan itibaren kore dizi dünyasına atıldım :D Ablamla abim kore dizisi izlediğimi gördüklerinde gülerek "Gerçekten garip zevklerin var" diyorlar. Annemse " Tüm gün onlara bakyosun. Git biraz ders çalış" diyor:(
    Neyse fazla yazdım galiba :P Okuduğun için teşekküler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlattıklarından anladığım kadarıyla:
      Sen=ben.
      Hadi ben de benim kore serüvenimi anlatıyım. çok istedim :P
      Ben de 3-4 yıl öncesine kadar hep oyun oynayıp televizyon izliyordum.Bazen tv de denizlerin imparatoru çıkıyordu biz de onu izliyorduk(ablam ben ikizim). Ardından ablam kore dizilerine başladı ve bize de bu virüsü bulaştırdı. Nedeni ise amerikan dizilerinin aşırı sapık olmasıyı. Kore dizileri ve animeler onların yanında sütten çıkmış ak kaşıktı.
      Fakat Annem hala kore dizilerine karşı önyargılı, çünkü bazı kdramalar da amerikan dizileri kadar ahlaksız. (anneme de 4-5 dizi izlettim de).
      Sonuç olarak Ablam ve ben iyice kore manyaağı olduk ikizimse koreyi artık sevmiyo japon tarafı oldu.

      Ay benim gibi bir takipçi edinmeme çok sevindim!

      Sil
    2. Ay sana yazarken hatırladım ilk tarihi dizim denizlerin imparatoru. Ondan hemen sonralarda sarayın incisini internetten izlemeye başladık.

      Sil
    3. &
      Şu denizlerin imparatoru bi kısmet olmadı be:) Birden hevesleniyorum ama hiç izleyesim de gelmiyor bir yandan:)
      (Ahh anneler, annelerimiz... BİR GÜN ONLAR DA SEVECEK KOREYİ! BIR GÜN ONLAR DA HEVESLE YENİ BÖLÜMÜ BEKLEYECEK! ÜZÜLME RANAO! ÜZÜLME!!)

      Sil
    4. Ay sakın izleme denizlerin imparatorunu! çok saçma bir diziydi hem de sonunda *spo!!!!* herkes ölüyor ve ana karakterin küllerini denize atıyorlar... Ben bu nedenle o diziyi ilk kore dizim olarak hatırlamıyorum. Biraz fazla saçmaydı da.
      Haha annelik geni diye bir şey var biraz zor fan olurlar ama durmak yok yola devam! :P

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...