18 Mayıs 2015 Pazartesi

《 Soru-Cevap 》 : Neden Anime ?

Saat tam 23:57 ve bana bir ilham geldi. 

Dedim ki, evebeyinlerin ve üst düzey bilim adamlarinin bile yanit bulamadigi bir soru. Neden cevabi bende olmasin ? 

Ve bu amaçla Soru-Cevap adli bir bölüm açiyoruum. *alkisalkisalkis*



Basliyoruz. 


《 Soru 》 : Neden Anime ? 

《 Cevap 》 : 

Öncelikle. Güzel soru ( ゚o⌒).

Bu soruya cevap bulabilmek için önce kendimize , 

' Animeye nasil basladim ? ' 
' Neden bir bölüm izleyip birakmadim ? ' 
' Neden sabahin 4 üne kadar Naruto izledim ? ' 

gibi sorular sormaliyiz. Biliyorsun. Bu sorulara cevap sadece SEN verebilirsin. Ama bu bölümde ben kendi görüslerimi yansitacagim.

Öncelikle anime kelimesini ILK KEZ 6. sinifta, Amerika'da, okulun açilis gününde zenci bir arkadasimdan (o zaman ilk tanismamizdi) duymustum. Kizin elinde Soul Eater mangasi vardi. Ortam çok gürültülüydü. Bana yaklasip, 
' DO YOU KNOW ANIME? ' diye bagirdi. Tabiki de muhtesem Ingilizcemi kullanarak kiza, 
' ENEMY? ' diyerek geri bagirdim. Kiz sorusunu tekrarladi, ' It's AANNIIIIMEEE ! ' . Çok anlamis olan ben ise , 
' I UNDERSTEND. ANIMAAAAL ! ' diye geri bagirdim. Kiz bana ' anlamadiysan tamam yani sorun yok ' gibi birsey söyledi ama içinden ' neyini anlamadin lan saatlerdir bagriyorum burda iste ' diyordu ... 

Sonralari kızı daha fazla görme firsatim oldu ve olayi çözdük. 

Her neyse. Animeyi ilk duyusum olsa da eve gidip, merakli bidiklar gibi hemen arastirmadim dogrusu. Ilk animemi bana Bangladeshli bir arkadasim izletti. Geldi yanima. Dedi ki ' Anime diye bisey var. Izlemezsen cahilsin. ' dedi. Dedim ' Taam abla. ' Veee ilk animem : 

ANGEL BEATS ti. Naruto falan bekliyodunuz dimiiii. Nasil trolledim amaa ... ( bence çogunuz trollenmediniz ama neyse :( ) 



ÇOK BEGENMISTIM. Kiz gidene kadar bölüm bölüm izletti. Konusu muhtesemdi ( isterseniz anime tanitimini yaparim sonra ). Arkadas gidince ben kesildim merakli bidik. Gittim sabaha kadar bütün bölümleri bitirdim. 



Son bölümdeyim böyle. Agzima bi tuzlu su tadi geliyo. Baktim. AGLIYORUM. Dedim ki kendi kendime IYI MISIN ? BI ÇIZGI FILM IÇIN AGLANIR MI ? Ama her sey o kadar basit  degildi. O göz yaslarimin bir anlami vardi. Artik Anime denen demon la anlasma yapmistim. O benim saatlerimi yiyordu, ben de onun bana gösterdigi dünyayi yiyordum.


Ve sonra Naruto denen mahlukla tanistim. Olaya direk Shippudenle girdim. Zaten çok fazla flashback vardi, bütün animeyi çözdüm 2-3 bölümde ... Sabahlara kadar izledim. Gözlerimin 6.50 numara olmasinin en bariz açiklamasi. 

2-3 haftada yaklasik 300 bölüm bitirdim. Sizi bilmem ama benim yeni baslayisima karsin bir rekordu. Sonra daha derinlere indim. Oksijenimin tükenmesine aldirmadan çekiliyordum diplere. Anime beni ele geçirmisti. DAN DAN DAAAAN. 
Anime :

Tabiki de buna izin veren BENDIM. 

Annemler beni yakaliyip duruyorlardi. Bi ara telefonumu almislardi elimden... Ergene dönmüstüm bi aralar. Telefonumu verin falan diye agliyordum ; 3;. 

Asil cevaba gelelim siz sayfayi kapatmadan önce. Beni bu kadar derine çeken sey neydi peki? Neden bu kadar obsesif olmustum? 

1) Anime bana bilmedigim, duymadigim bir dil ögretiyordu. 

2) Kahramanliklari, arkadasliklari, savasi, öfkeyi, yalnizligi, sevgiyi hayal gücüyle süsleyip sunuyordu bana. 

3) Yapacak bir seyim yokken, yalnizken, aglarken, gülerken beni sicaklikla karsilayan bir arkadasti.

4) Çok degerli arkadasliklar kurmami sagladi, köprü oldu.

5) Kore kültürünü de tanimama yardimci oldu. ( Koreyi de baska bir soru-cevap ta Rana ile birlikte anlatiriz ;) 


K-Pop veya J-Rock duyunca ben :

6) Uzak Dogu hakkindaki ön yargilarimdan uzaklasmama yardimci oldu. 

7) Managaka olmak istedigim zamanlarda hikaye bulmak için beynimin en dip köselerinden fikirler çikartti. 
// Burda bir gönderme var ...

8) Rana ve Yunokayla tanistirdi :D . (bu biraz 4. Maddeye giriyor ama orda Amerikadaki ve internetten konustugum arkadaslarimi kastettim.)

9) Çizim yetengimi gelistirdi. Manga çizimleri için bir göz yetengi olustu.

10) Bana , 

→ ASLA PES ETMEMEYI

→ SEVILMESEM DE SEVMEYI

→ GÜÇLÜ OLMAM GEREKSE DE AGLAYABILECEGIMI 

→ HAYAL KURMANIN GÜZELLIKLERINI

→ SEVDIKLERIMI KORUMANIN ÖNEMINI

ve en önemlisi 

→ ÖZEL OLDUGUMU (Herkes özeldir.

ögretti. 
Anime : 

Ve bu yüzden anime izliyorum. Kim ne derse desin animeyi seviyorum. Ve ölene kadar da bu tarafimi yasatmak istiyorum. 

→→→→→

Okudugunuz için tesekkurler ~ 



Lütfen, zamaniniz varsa, diger postlarımıza da göz atin ;) 

- Makoto Senpai ] 

4 yorum:

  1. Makoto, yazını çox bəyəndim. Anime çox izləmirəm ilk sevdiyim anime digimon və
    n son izlədiyim (1 -2 ay əvvəl) death note oldu. Death note dan sonra da mən o qədər gözəl anime varmıdır deyə heç anime izləyə bilmdəim. amma yazın insana anime sevdirir. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim ^^ Begendigine sevindim~

      Anime dünyasina daldin mi çikamassin valla , eger sevdigin bir tür varsa öneride bulunabilirim :)

      Sil
  2. &
    Ben pek bölümü anime izlemedim. Ama bir şey far ettim. Animelerden öğrendiğin şeyler var ya ben onları Harry Potter'dan öğrenmişim:D:D:D Ve de animelerde tanışman çok komik olmuş. Ben TVde "Sefiller" romanının anime uyarlamasını görmüştüm. Tabi isminin anime olduğunu bilmiyordum... Ama sonradan öğrendim!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahha :D Haklisin ! Ben de Yunokanin baskilariyla Harry Potter a basladim ve gerçekten de o da anime kivaminda ~

      Animenin ne oldugunu bilmedigim zamanlarima Cahiliye Devrim diyorum xD

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...