19 Mayıs 2015 Salı

' AÇIL ?¿SUSAM?¿ AÇIL ' GERÇEKLERİ

Geçen DSK'nin mimini cevaplamak için metaryal ararken Ali baba ve kırk haramilerden bildiğimiz "Açıl susam Açıl!" gerçekleriyle yüzleştim. Ben Küçükken tahmin edemesem de şuan tahmin ettiğim gibi  aslında susam bildiğimiz susam değilmiş.


Buradan sonrasi araştırmam sırasında rastladığım çok hoş bir yazıdan alıntıdır. [Ekşi sözlük...]

Gençlik yıllarını geride bırakmaya başlamış pek çok insanın küçüklüğünden aklında kalan cümlelerden biridir açıl susam açıl. ilk duyulduğunda merak kaplar küçük zihinleri. Bildiğimiz susam nasıl açılır ki? ama aferin haramilerin liderine. o kadar ilginç bir parola bulmuş ki, kolay kolay kimse tahmin edemez.

Beni yatırırken anlattığı masallardan biriydi anneannemin ali baba ve kırk haramiler. Her duyduğumda merak ederdim o susamın nasıl açılacağını. ama bırakın sorup öğrenecek mecali, masalın sonunu bile getiremezdim.

Yıllar geçti, anneannem vefat etti, çok sonra susamın sırrını öğrenmeye fırsatım oldu. meğerse o bildiğimiz susam değilmiş efendim. kapı, giriş anlamında kullanılırmış susa eskiden. yani haramilerin lideri susamı açmaya değil, kapısını açmaya çalırmış.

Amerika'ya haber edin, çeviri hatalarına eklesinler open sesame openı.

Nienna'nın notu: susa aynı zamanda yol anlamında da kullanılıyormuş. 


Keşke susam sır kalsaydı da anneannem hala masal anlatıyor olsaydı.

Ne güzel yazmış ne var ki susam olarak sandığım zamanlar aynı alıntıladığım yazıdaki gibi liderin şifreyi dahice hazırlandigini düşünüyordum çünkü kimsenin 'açıl susam açıl' demek için bir sebebi yoktu, kimse liderin hazineye ulaşmak için böyle gereksiz bir şifre koyacagini düşünmezdi çünkü susam bir yemekti.
Ne zaman ki ben yazıyı okudum zaman anladım ki aslında 40 haramiler kılıç yeteneklerinin aksine çok da zeki değillermiş  :D Kapının açılması için ne dersin sorusuna açıl kapı açıl demişler.Yeayy! Ne kadar creative bir cevap -_- insan gider 1v3h78hdjk gibi bi şifre koyar. Sonuçta içeride bir hazine var :)

Not: yıl 2008 yılından nienna adlı kullanıcının yazıdır yayınlanan site için tıklayınız.

Not 2 or mesaj: DBS sanirim mimi cevaplamam bi hafta değil de daha kısa sürecek ama yine de sınavlar gibi gereksiz mahluklarim da var...Cevap mimim için beklerken bana paslanan mim konusu hakkında bilgi edinin: Ben küçükken 

Not 3: Makoto Amerikaya geri dönüyor (ağlama emojisi) O yani makoto Amerikaya iletir open sesameyi. Washington'da obamayla bi konuşur halleder yani :D (tam bir gülme emojisi olarak algılamayın acı acı gülüyor)

Notlar böyle devam mı etsin ya ne biliyim hızımı alamadım ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...