29 Nisan 2015 Çarşamba

Depresyon ve şarkı seçimi + MIM #03

Depresyondayken çoğunlukla ne tür müzikleri dinlemeyi tercih edersiniz? Slow? Rock?Rep? Çoğu insan slow müzikleri tercih eder ama anarşist ben diğerlerinin aksine isyan etmeye meyilli bol bağırmalı nakaratı beni derinden sarsan şarkıları daha çok severim nedense onlarla ağlamak daha bi tatlı geliyo ama tabii ki slowlarım da yok degil.
Kolay kolay depresyona giren bir insanimdir. Derler ya çok gülen çok ağlar diye iste o çok ağlayan insanım. Küçükken yere düşüp her yerimi kanatsam da acıyı bastırıp ağlamayan ben simdi en küçük şeyden etkilenen duygusalın teki oldum.
Artık her bi sey piskolojimi derinden sarsıp beni depresyon uçurumuna itiyo.

Su an depresyonda olan biri olarak genellikle bu gibi zamanlarda neler dinledigimi paylaşacağım.Çogunuz önereceğim şarkıları daha önce duymamıştır ama kesinlikle en az bir defa dinlemenizi öneririm!!

1-Spyair Niji♥


Bu sarkiyla ilk favori japon aktörüm Matsuda shota'nın son dizisi ile tanıştım ve bi aralar günde 5-6 defa ard arda dinler olmuştum...Bu şarkıyı seviyorum çünkü vokalist bağırırken bütün dertlerim adeta sona ermis gibj rahatliyorum!
Not: Spyair'ıı bilmeyenler icin kısa bir aciklama;Gintamanin o müthiş op'larinin sahibi olan japon band'i♡

2-Coffee House ost -page one-

-yanına wanna be yazsanız çıkar tam adını bilmiyorum-
Coffee house dizisini izleyenler bilir ki eminim bu postu okuyacaklarin %2 si bile izlememiştir herneyse nerde kalmistik heh izleyenler bilir dizinin ne kadar komik ama bi o kadar da hayal kırıklığı olduğunu çünkü dizinin müthiş espri ve oyuncular var ama senarist 6.bolumden itibaren mahvetmeyi becerdi neyse devamini baska bi postta anlatirim
sonuc olarak bu ost müthiş!!!
Keman severlerin baştaki kemana bayılacağına eminim -zaten başını dinleyen devamina da hayran olur-iddia ediyorum!

Bir klasikle devam edicem bu ost size çok tanıdık! 

3-That women ama by HYUNBIN♥


Adamın sesi beynimde yankılanıyo o derece etkilenmişim. iste bu sarkim da slowun ası olan best şarkim!

4-Aaron yan -This is not me


Favori tayvan dizimden-favorim olmasinin bir sebebi de sadece iki dizi izlemis olmam eger daha fazla izleseydim fall in love with me son 6 bolumu yüzünden 1.' liği kaybederdi -_-
Herneyse yine konu dışına çıktım. Bu şarkı da diğer bütün önerdikleri gibi nakarati ile beni derinden etkileyen bi şarkı♡dinlemenizi öneririm 

Biraz da yeni trendten ekleyelim listeye son zamanlarin en çok ssvilen dizilerinden olan kill me heal me den efsane ost!

5-Jang jae in-  Auditory hallucation!


 
Gercek şu ki repten nefret ederim. Sırf bu nedenle kmhm nin ilk bolumlerinde şarkının başta bayan vokalist tarafından söylenen yerlerine bayılsam da telefonuma indirmedim. Sonradan dizide o kadar cok kullandılar ki şarkıya iyice bağladım ama hala repi sevmiyodum bu nedenle telefonuma indirip rep kısımlarını kestim. Ardından kmhm nin son bölümlerine geldik ve bana artik rep kısımları o kadar itici gelmemeye başladı çünkü artık dinleye dinleye ezberlemiştim ve böylece şarkıyla platonik aşka girdim!

6- 3 idiot -jaane nahin denge


İzlediğim en anlamlı filmdi diyebileceğim kadar müthiş bi film olan en az 3 kez izlediğim 3 idiottan en sevdigim ost ki her ostsi superdi. Filmi de ost yi de izleyin çok şey kazanırsınız!!

Bir tane de türkçe şarkı koyayım diye 720 sarkılık müzik listemden aradım taradım-aslında toplasan anca 30 turkce sarkim arasından ardim ama neyse :/
Ve buldum!


7- Pinhani Yitirmeden

 Bu sarkiyla tanışma hikayem yılın başına-okul yılının- dayaniyo. Oda arkadaşıma -Dünyanın en iyi oda arkadasina- bana türkçe sarki öner diyerek uzun zamandır ilk defa Türk müziklerine merak saldığımda bana canli performansla bu sarkiyi acti-canli performans dediğim klipteki beden dili hareketlerinin aynısını yaptı ve o zaman benim gerçekten cok hoşuma gitmişti adeta şarkı tarafından büyülenmiştim ardından 1 ay boyunca bu şarkıyla yaşadım!

Baştaki yazımda şarkıların çoğunun slow olmayacagindan bahsederek feci yanılmısşım sanırım ben normal bi insanim. Bunu duymak beni rahatlattı kendimi depresyondan çıkmış gibi hissediyorum. 
Ama anlayamadigim bi sey var ki her türlü müzikten birer adet almışım (korece, japonca,Türkçe, hintçe hatta tayvanca(çince) bile -tabii ki koreceden birden çok- ama asıl sorun ingilizce şarkılarımın hiçbiri depresyonuma iyi gelmiyormuş, şaşırdım. Biraz ingilizce slow arıyım bari.

MIM BASLATIYORUM!!

Tam postumu bitirmişken odaya makoto girdi ve anlatma meraklisi olan ben de hemen yazdığım postu anlattim. Makoto ile postun konusunun cok hoş oldugunu konuştuk ve makoto kendi odasına gitti tam bu sırada benim aklıma bi fikir geldi:
"Neden bu konu bi mim olmasin ki???!!!"
Kosarak makotonun odasina daldım ve icerdeki 5 kisi de bana baktı. Bense "makoto bulduuummm bu konuyu mim yapalım" dedim veee postu mim yapmaya karar verdik!

Mimin konusu: hepinizin anladığı gibi depresyon ve müziği ele alan bi mim ama genel olarak sorularımız şu şekilde:

~Depresyona ne sıklıkla girersin?
~Bu gibi zamanlarda ne dinlersin??

Evet simdi de mimlediklerim:

-mugilock
-Makoto♥♥♥
-Nana Happy

NOT: DEPRESYON BULAŞICIYMIŞ MUHAHAHAA!!! 

16 yorum:

  1. bu MIM i sevdiiim <3 ;) özümü mimləsəm? :D mən də roku sevirəm depresyon üçün olan rok mahnılarım var :D playlistlerim var telefonumda her ruh halıma uyğun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen mimliyorum seninkileri de duymak süper olur! << yeni sarkilar = mutlu normal ben :))) >>

      Sil
    2. ha ha :D mən də yeni mahnı/şarkı tapanda çooooox sevinirəm ;)

      Sil
  2. 1 numarayı ilk kez dinliyorum. Sevdim !

    3 numaranın kız vokal versiyonu var bende. Yine dizide can alıcı bölümlerde çaldığı için bende ayrı yeri olan şarkılardan..

    5 numara son zamanlarda favorim olan şarkı. Rap kısmı biraz uzun sürüyor. Ama şarkının bütünlüğü için onun olması lazım. Ben biraz iç çatışmalarıma benzetiyorum bu şarkıyı. Bağırıp çağıran sitemli yanım ile (kızın kısmı olan) diğer yanım.. Seviyorum o yüzden..
    Ayrıca sözler diziyle mükemmel uyuşuyor.

    6 numara.. Boğazıma takılır, ağlatır, iç burkar.. Filmi izlerken o kısım gelir ve bi bakarsın gözyaşları damlar.


    Güzel paylaşım !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için Sağol! Sarkilarimi begenmene sevindim^^ Peki ekstra olarak ne dinlersin? Bu aralar daha sik depresyona girmeye basladim haliyle yeni sarkilara ihtiyacim var :)))

      Sil
    2. TK - Unravel. Tokyo Ghoul'ün ikinci sezon finali sağolsun. Bu şarkının akustiğiyle ağlattı. Öncelikle Tokyo Ghoul'ü bilmelisin. :/

      Yavaş şarkıları pek tercih etmiyorsan belki
      bir FT Island - Black Chocolate.
      bir One Ok Rock - Smiling Down / Chaosmyth / The Beginnig
      bir Sung Joon - Wake Up (vovovov)
      bir Avril Lavigne - Losing Grip

      Durağan şarkılardan önerilerim:
      Kim Bo Kyung - Suddenly.
      EXO- My Turn To Cry ( Depresyon değil de kırgınlık boşluk anında..)
      Nammaka Thapani (Hint filmi şarkısı)
      Park Jung Min - Even If A Thousand Years Pass (Ben bunu dinleyince bir garip oluyorum.)
      Chelsy - I Will (Şarkının kendisi değil piyano versiyonu)
      BEAST - 12.30
      Ernest- Because I'm Weary
      J-Symphony - Lonely Day
      Gumiho ost - Fox Rain ( Normali de akustik hali de ayrı ayrı değerli)

      Bunlar, listemdeki kim bilir kaç güzel şarkıyı göremeden seçtiklerim..

      Sil
    3. Bu arada. Depresyonu tadında bırakmaya bak. Toparlanmayı öğren.

      Sil
    4. Sung joon♡ un wake up'ının nakaratına bayılıyorum bi aralar çok dinliyodum
      Suddenly ve fox raini biliyorum severim :)l bi de chelsy i will i biliyorum ama chelsynin piano versyonunu dinlememistim
      ayrica beast 12.30 is my love♥
      15 sarkidan sadece 5 sarkiyi bilmeme uzuldum ama geri kalanlarin da soyleyenleri tanidik o yuzden seveceğimi düşünüyorum ^^
      tavsiye için Sağol ~_~
      Hemen indirme programina gitmeliyim :)))

      Sil
  3. Teşekkürler, mimin konusu gerçekten iyi aslında :D Heeç dee depresyona girmediim, bulaşıcı değilmiş yani! :3

    YanıtlaSil
  4. Mim için çok teşekkürler ve 1. şarkı ah Spyair'ı ilk tanıdığım zamanlarda gece gündüz dinlerdim. Spyair'ı bilen kişilerin olduğunu bilmek çok güzel ;v;

    YanıtlaSil
  5. &
    https://m.youtube.com/watch?v=6H8optu9rTU
    https://m.youtube.com/watch?v=lm8oxC24QZc
    https://m.youtube.com/watch?v=sWp7iNnAfX8
    https://m.youtube.com/watch?v=ZuI61cTNbAk
    Ve işte benim seçimlerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım Eddie Vedder fanısın fakat ben adını ilk defa duyuyorum. Amerikan şarkıcılar konusunda cahilimdir de :P zaten eski bir şarkıcıymış bilmeme imkan yokmuş. ama sayende tanıdım. sesi güzel, beğendim! Ayrıca yavaş ve depresyona uygun!
      Piano sololarına bayılırım! hemen indirmeliyim çünkü en sonki piano solo şarkım(yiruma-river flows in you) bağımlılık yaptı yeni şarkılar daha iyi olur. Ama tavsiye ederim çok güzel bir şarkıdır. dur ben de linkini atıyım:
      https://www.youtube.com/watch?v=rhN7SG-H-3k

      Sil
    2. &
      Fanlık bünyemde yok aslında:D Bir türlü fan olmayı kabullenemiyorum:)) Linke baktım ve benim de çok sevdiğim şarkı:) Piyanoda kendim sık-sık çalıyorum hatta:) Eddie Vedderi "Into the wild" filmi şarkıcısı gibi tanıyorum ben de sadece:P Ve de şarkıları beğenmene ve bir-bir dinlemene çooook sevindim unnim benim:))

      Sil
    3. Ooo benziyoruz! bende de fanlık vardır ama kişiye yoktur :D
      Waayy pianoda çalıyorsun bi de !!!! maşallah! ben de mi bi ara öğrensem *-*

      Sil
    4. &
      Sana benzemek güzel^^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...