4 Ağustos 2016 Perşembe

EMMA ⎜Kitap & Film

Emma ⎜ Kitap

Yazar Jane Austen'ı bilir misiniz? Hayatı boyunca İngiliz sosyetesinin bizzat içinde olmuş, eleştirmiş ve ölümünden sonra yaşadığı dönemin temsilcilerinden sayılmış soylu bir kadındır Jane A. Ben kendisini çok severim. Bunun en önemli nedeni gerçekten ahlaklı, inançlı ve güçlü bir yazar olmasıdır. Oluşturduğu karakterlerden tutun soğuk ama esprili anlatımına kadar kitabı ile sizi etkiler.


Aslında Jane Austen yazar olmasının yanı sıra bir sosyologdur(diplomasız :) Halk sosyoloğu yani. Her kitabında yirmi yirmi beş farklı karakteri kısa ve öz bir biçimde anlatır ve o kişilikleri kafanızda olaşmasını sağlar. Belirtmeliyim ki bu karakterlerin hepsi yaşayan insanlardan alınmış ve doğrudan yansıtılmıştır. 

Şimdi biraz Emma kitabından bahsedeyim. Emma, Jane Austen'ın göz bebeği kitabıdır. Bunun bir nedeni de Jane A'nın Emmayı kendisine benzetmesiymiş. Fakat şunu belirtmeliyim ki Yazarın en sevilen kitabı Emma değil, muhtemelen daha önce duymuş olduğunuz aşk ve Gurur kitabıdır. Elizabet ve Darcy'nin aşkı dünyayı sallamış da biraz. 



Eee tabi Emma ünlenemez. Bu kitaptaki başroller o kadar geç belli oluyor ki fanı olacak kadar bile zamanınız olmuyor. Başrol erkek son ana kadar belli olmuyor ve öğrendiğinizde deliriyorsunuz.

Bütün yazı boyunca başrol erkeğin hiçbir fotoğrafıyla karşılaşmayacaksınız baştan haber vereyim. Eğer paylaşsaydı büyük bir spo yemiş olurdunuz. Ne kadar da iyi biriyim, değerimi bilin! :D

Kitabın konusunu 1000kitap'ta yazdığım yorum ile anlatmayı düşünüyorum. Spo yoktur. Biraz karmaşık yazdığım için kusura bakmayın!



Emma ⎜ Film
Bu yorumu 1 Mayısta kitabı bitirdikten hemen sonra yapmıştım. Yani aslında bu yazımızın konusu kitap değil de 1996 yapım Emma filmi olacaktı. Tabi kitabı anlatmadan filme geçilmesi zor olduğu için önce kitabı anlatayım dedim ve sonuç O.o

Oldukça uzun bir zamandır doğru düzgün film izlemediğim için okul dönemi bu yazı film izleyerek geçirmeye karar verdim. Film kültürüm olmadığı için de nasıl başlamam gerektiğini düşündüm bu sırada ablamın yardımları ile Jane Austen filmleri ile tanıştım.(Gerçi ben daha 9-10 yaşlarındayken Aşk ve Gururu izlediğimi hatırlarım ama neyse.)


Böylelikle İngiliz filmlerine açılışımı bu güzel filme yaptım. Film gayet güzeldi. Film olması dolayısıyla kitabın hap şekli gibiydi. Kitapta 50 sayfada anlatılan bir olay 2 dakikalık bir dialogla verildiği için okumadan izleyenleri biraz zorlayacak bir film olabilir diye düşünüyorum. Bunun dışında olayları bol bir filmdir. Eğlenirsiniz.
Filmde beğenmediğim bir nokta da yalnızca bir karakterin- fakat bu karakter başrollerden biri- Hiçbir şekilde kitaptakiyle uyuşmayan bir tipte olmasıydı. 
Kitaptaki betimlemesi:
Miss Smith(Harriet) 17 yaşında bir kızdı.Güzelliği çoktan beri Emma'nın gözüne çarpmaktaydı. (anlatılan ilk paragraf)
Hariet çok güzel bir kızdı. Tipi Emma'nın beğendiği türdendi: Ufak tefek, balık etinde,pembe beyaz,mavi gözlü, sarı saçlı. Yüzündeki çizgileri iyice ölçülü, bakışı, duruşu da iyice sevimli, yumuşak başlı , utangaç...
Evet üşenmedim yazdım. Şimdi de filmdeki tipine bakalım:

...

Kısacası güzel bir filmdi. Emma karakterine zaten bayılmıştım filmde daha çok sevdim. 1998 Dizisinin eş tahmin etme durumu burada da vardı ama burda biraz daha karmaşık bir durumdu. Sonuçta kız yalnız da kalabilirdi. Ama kimse bir aşk romanını yalnız sonla bitirmez. Tabii ki aşıklar evlendi ve mutlu soooon!
Bir sonraki yazımda görüşmek üzere!!

6 yorum:

  1. Emma'yı ben de geçen yaz okumuştum. Hatta Frank'e bayılmıştım. Emma ile Frank'i aşırı shiplemiştim. Ama sonu benim için şok ediciydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Frank mııı😄😄 ben onun daha başlarda başrol olmadığını anlamıştım ama açıkçası ben de jane ile olmasını beklemiyordum. Baya cinayet romanı gibi bir kitaptı ne olacağı belli olmayan :D

      Sil
  2. Ben en başından Emma ile Knightley'i shiplemiştimm , çok mutluyum tahminim doğru çıktı :)) -filmi şimdi bitirdim,hala etkisindeyim-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa okumuşsun😂😂 bir önceki yorumda önermiştim komik oldu..

      Waaay shipperlamakta proluk😎 Tebrikler 👏🏻
      Film nasıldı? Beğenmişsindir muhtemelen ama benim asıl merak ettiğim nereleri beğenmediğin😄

      Sil
    2. Aynen denk gelmiş :D Gerçi filmini izledim sadece,en yakın zamanda da kitabını edinip okumayı planlıyorum :)

      tşkler, iyi shiplerim :D
      Filmi beğendim ama fazla uzun geldi 1996 yapımı olduğundan herhalde çok etkileyici gelmedi. Aşk ve Gurur'un filmini daha çok beğenmiştim ben açıkçası :)

      Sil
    3. Film gerçekten Aşk ve Gurur kadar kaliteli değildi. Zaten ben Aşk ve gururun filmini kitabından daha çok sevmiştim :D
      (Fakat bunun nedeni kitabı ani bir şekilde yarıda bırakmam olabilir...)

      Gönül isterdi ki önce kitabını okumanı sonra film izlemeni ama kısmet değilmiş demek ki :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...