5 Ağustos 2016 Cuma

Acemi Kitap dünyası ❲Öneriler #1❳

Bugün önyargı zincirimi kırarak bilgisayarımın başına geçtim. Sevdiğim bu acemi kitapları sizlerle tanıştırmak için tüm parmaklarımı seferber ettim. Gözlerim beni neredeyse uykuyla geride bırakacaktı. Yılmadım.
Kısacası gece gece tipimin dal po'dan aşağı kalır bir yanı yok sjskjs

Acemi kitap dünyasından önerilerle sizlerleyim. O zaman başlayalım.

Kitap Beyza adında 17 yaşında başörtülü bir kızın Yabancı bir ülkede yaşadığı olayları ve edindiği dostlukları anlatıyor. Olaylardan çok sizi duygu yönünden etkileyecek şeker bir kitap. 

Yazara (hem kalemine hem bilgisine) hayran kalacağınız, karakterlere aşık olacağınız, yok böyle bir masum aşk diyeceğiniz bir kitap. Finalinde mutluluktan ağlayacak kadar beni derinden etkilemiş olduğunu belirtmek isterim. 



Belki de okuduğum ilk güzel wattpad hikayesi olduğundan dolayı yazara biraz fangirl'lük yapmıştım. Şimdi geriye dönüp baktığımda kitaptaki acemilikler gözüme batıyor batmasına fakat kaç defa okusam da beni etkileyen o ruhu tekrar yakalayıp herkese önermekten kendimi alıkoyamıyorum. 


İşte bu nedenle kitapla tanışmamdan 1.5 yıl sonra burada bu yazıyı yazıyor, blogumu okuyan insanları bu kitaba en azından bir göz atmalarını rica ediyorum.


Başlayanlar memnun😏



Bir tatlı hikaye de burada var ama bu hikaye biraz daha değişik. Burada modern bir leyla ile mecnun var. Hem de 1 adet değil 2 tane!! Yetmedi mi? bir 3.çiftimiz de yazarın 3. kitabında ama ona sonra değineyim. Nerde kalmıştık?



Bu kitaptaki karakterler aşkları dillere destan olacak kadar şekerler. Dilvin ile Yekta elma şekeri üstünden bir 15 bölüm götürmüş olsa da bu tatlılığın büyük çoğunluğu Ferhat ile Elvin'e aitti(Bu çift 2.Leyla ile mecnun vakası, fakat bunlar Y&D'dense L&M'ye daha çok uygun. Okursanız anlayacaksınız. Ne demişler Kavuşursan meşk olur kavuşamazsan aşk olur.)

Kitap 25 gibi az bir bölüm sayısından oluşuyor. Bölümlerin uzunluğu başlarda beni sinir etmiş, sonlara doğru ise istediğimi alamamanın verdiği hırsla "nerde şu yeni bölüm!", " bölüm niye bu kadar kısa" gibi yakarışlarda bulunmama neden olmuştu. Yeni bölüm merakı çıldırtmış, Elvin ve Ferhat ise yıkmıştı. 

Aynı şekilde kitabın finalinde duygu patlaması yaşamış.,Sinirden gözlerim dolmuş, evde "Nasıl ya" diye bağırmış, annemlere kitabı baştan sona özetlemiştim. Neden diye sorarsanız size Ferhat'ın karıncaları, Elvin'in nazı derim susarım. Gidin okuyun da öyle gelin be ya! Dertleşek!

Okurken yazarın radikalliği sizi şaşırtmasın zira ben yazılarında birkaç paragrafı garipsemiş iyi niyetinden dolayı bozuntuya vermemeye çalışmışlığım vardır. Dinini idealist yaşamak isteyen şeker bir müslüman kardeşimizi de böyle kabul etmek gerek. Benim gibi olmayın. Bir erkeğin unutulan çantayı kıza uzattığında kızın almamasına sinir olup bölümü kapatmayın. 



Aslında GHS'ye acemi kitaplar arasına koymak yanlış oldu çünkü 2016 ocak itibari ile o Pro kitaplar arasında yerini aldı fakat gönlüm onu bu kitaplardan ayırmak istemedi. Çünkü bir zamanlar buralardaydı, yalnızca bu kitaplardan daha çok kitleye ulaşıyordu. Herneyse başlayalım.


Özellikle sevdiğiniz bir kitabın ya da diziyi yorumlamak diğer tüm kitaplara nazaran daha zordur. GHS de benim için bu kadar değerliydi. Sırf bu nedenle uzun bir süre instagramda yayınladığım GHS-YHS fotoğrafının altını boş bıraktım. Sonra bir gün dm'den bana ghs'nin nasıl bir kitap olduğu hakkında bir soru geldi ve o an tamam dedim. Yazacaksın Rana başka çaresi yok. Ve yazdım. Baya uzun sürdü. Baya da uzun oldu. Umarım düzgün bir şekilde yorumlamışımdır 😊

Ghs'yi yaklaşık 1.5 yıldır takip ediyorum. Yani benim okuyuculuğum taa wattpad dönemlerinden kalma. Ghs diğer wattpad kitaplarından farklıydı çünkü Merve Özcan kitabındaki her bir bölüme ciddi manada özen göstererek yazıyordu.(benim okuduklarım arasında farklıydı demek istiyorum-okuduklarım da bu postta yazdıklarım oluyor sjshjshsj) Bu nedenle kitap olarak çıkmasına şaşırmadım.

Yazarın ilk istanbul imza gününe de gittim hatırlatayım. Fangirllk bizden sorulur.


Konusunu illaki biryerlerden okumuşsundur. Kısaca Ömer'in tutumunu Betülün merakını anlatıyor. Bu kitap bir kere konu olarak çok farklı. Wattpadde bu tarz romanların olmadığını farkedip böyle bir çalışma başlatan ilk yazarlardan kendisi. 


Bir fark olarak da: Genelde az karakterli romanlarda kısır döngüye girilir fakat merve özcan bu sorununu lehine çevirmiş bir yazar ve 200 bölüm boyunca kitaptaki tek karakterler anaKarakter ikili olmasına rağmen okutmuş ve böylelikle karakterlerin kişiliklerini detaylıca anlayabilmemizi sağlamış biri. Bize Ömeri göstererek klişe playboy erkek başrollerinden farklı bir karakterlerin varlığını gösterdi. Betül gibi dibine kadar klişe bir karakter koyarak da ümitvar olmamız gerektiğini anlattı. Neden olduğunu okuyunca anlarsın😄


Velhasılı kelam kitap oldukça sürükleyici. Yeri geliyo gülüyosun yeri geliyo kızıyosun ama 2.kitabı da çıktığına göre kızman gerekn bir yer kalmayacak çünkü seri tamamlanınca kızgınlığın kalmıyor. Herneyse. Güzel bir kitap. Tabii ki müthiş değil. Özellikle de kurguda eksiklikler var ama göze batsa da sorun olmuyor çünkü amaç olay kaynaklı bir şey değil. Amacına ulaşan bir kitap. İnşaallah zevkle okursun. 🤗


Kitap yorumlarına kısa bir ara:

Aslında uzun bir müddet Hayat şimdi başlıyor kitabının bu toz pembe etkisinden kurtulamamış her yerde reklamını yapmış durmuştum. Sonra ghs'nin kitap olacağı haberinde 2 ay evvel olay örgüsüne kendimi kaptırmış, Ömerin ölümüyle etrafta çığlıklar ve taklalar atacak hale gelmiştim. Ghs haftada bir mutluluk kaynağımdı. Sonra kitap oldu dozları bir anda aldık ama ilk hali kadar etki etmedi.

Sonra aşağıdaki kitapla tanıştım. Nasıl oldu Allah nasıl denk getirdi hiç bilmiyorum ama bir şekilde denk geldim. Kitapta kendimi buldum. Yazarın samimiyetimi kalbimde hissettim darısı Rabbimizi bütünüyle hissetmeye!



Hayat şimdi başlıyordan alışık olduğumuz yabancı isimleri Stef ile devam ettirmiş oldum. Hatirladığım kadarıyla Stef, annesi de babası da türk olan fakat uzun yıllar hollandada kalmış zeki bir çocuktu. Stef tek çocuk değildi. Bir de kardeşi vardı ama o konu klişe bir yere gidiyor okurken de anlayabilirsiniz. Benim bu kitapla ilgili değinmek istediğim şey başka.

Arkadaşlar bu kitapta senaryo cümbüşü var.
Bir kere karınca kardeşler var. Kayıp kız kardeş var. Ölmüş tarık dublörü Stef var. Mısralara dökülemeyecek kadar narin bir mısra aşkı var. Kitap kurdu Stef var. -Kendisi biraz da serseri.- Daha bir sürü şey var ama en önemlisi şeker bir yazar var. Kalemi tam sevdiğim ayarda olan.

Duyrulur bu kitapta iş var.

Anlatmaya dilimin dönemeyeceği kadar çok iş var. Okuyun derim. Her güncellemede mutluluk kaynağınız olur benden söylemesi :)

Buraya kadar okuyup uzun zamandır yazmak istediğim bir yazıyı değerlendirdiğiniz için teşekkür ederim. Blog takipçilerimin yazıyla ilgili nasıl tepki vereceklerini bilmediğim için şimdilik bu alandaki ilk yazım olduğunu belirten # işaretini koydum. Eğer siz de devamı öneri ve yorumlarımın gelmesini istiyorsanız, özgüvenime destek olmak için yorum butonuna R yazmanız ve göndermeniz yeterli. Gönder butonuna tıklamayı unutmayın :)

Belki okumak istersiniz diye her başlığa okuma bağlantı linkine yönlendirdim. Benden, hobilerimden bir parça okudunuz. Hayırlı günler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...