16 Ağustos 2016 Salı

Arwwwww yorumları {Fangörllük mod:on}-İng bedava kitap önerisi-

Arww kelimesi genelde hoşumuza giden romantik bir durum olduğunda verdiğimiz bir tepkidir. Bu kelimeyi söylerken gözlerimizden kalpler fışkırır ve karakterlere aşık oluruz. Ya da zaten bu karakterlere aşık olmuş olduğumuzu fark ederiz.


Bir ingilizce kitabı daha doğrusu ingilizce bir wattpad kitabını okurken bu kelimenin aynı zamanda fangörllerin sanatlarını ifade etme biçimleri olduğunu öğrendim. Özellikle de bu kelimenin koro halinde söylendiğini hiç bilmiyordum sjskslsk (aşağıda açıklayacağım)


Ne mi demeye çalışıyorum?

Şunlara bir göz atın derim, istatistikler oldukça ilginç.


1- "Peki karıcığım, benim kız arkadaşım olmak ister misin?"

( başrolün kızla dalga geçmek için yaptığı bir espri.. kitabı okurken sebepsizce sırıtmanıza neden oluyor sjdjdnj)

2- W'lerin uzunuğu:

Tahminlerime göre Aww kelimesindeki w'lerin sayısı değiştikçe nota değişiyor. Sanırım fangirllerin de müziği böyle işliyor!
(Fotodaki esprinin kilit noktası benim nişanlım kelimesi, çünkü bu fanlar için unutulmayacak bir ilk adımdı)

3- EVET, İtiraf ediyorum o awwlardan çoğunu kitabı okurken aklımdan geçirdim. Evet, fangörl olacak kadar değiştim hem de dini bir kitapta ahhahahaahahksdjjenf !

Dini derken hikayemsi dini bir kitap. Hem öğreten hem öğreten misali :DD
Bu değişimimi de yalnızca Sağdan yaklaşan şeytan ile açıklayabiliyorum sjskjdksn
Yani bir insan nasıl nişanlı bir adama "Nişanlını bırak benimle evlen!" diye yalvarabilir ki?

Cevap: Fangirller.(ve ben)      Raiyan "kalp"

Toplu sor: "Nereden bir Raiyyan sipariş edebilirim?"


Ben en iyisi bu kitabı size baştan anlatayım. Nasıl tanıştım, neden değiştim?

Kitap ile tanışmam:


İlk ingilizce kitabım olan Eleanor & Park'ı okumam ile ingilizce kitaplardaki hazineyi fark etmiş oldum. Kitabı sevdim. Tatlı pre-ergen aşkı işlenmiş. Fakat asıl sevmemi sağlayan kısmı kitabın ingilizce olması ve benim de kitabı anlamış olmamdı ! Yoksa senaryo öyle kaliteli ya da sıradışı değildi. Daha çok basit ve softtu.


Eminim ki kitabı Türkçe okusaydım kitabı oldukça boş bulacak ve beğenmeyecektim. Fakat ingilizce okudum. O boş olay örgüsünü anlamaya çalıştım didindim ve anladım. Repliklerin özünü kavrayana kadar canım çıktı ama ödülü kitaptan gerçek mesajı anlayarak aldım. Ben gerçekten kitabı sevdim. Eleanor ve Park'ın son kalan masum amerikan aşkı olduğunu fark ettim. Herkese öneririm ! İngilizce okuyun çünkü ingilizce olduğunda değerli !


(Hatta gidin tüm klişe amerikan kitapları ing okuyun benden söylemesi)

Böylelikle dozunda aşk bir ingilizce kitap aramaya başladım. Düzgün bir kitap arıyorum çünkü son zamanlarda gerek para konusunda -ingilizce KİTAPLAR 32 TL- gerekse cıvık cıvık aşkı olmayan kitap bulma konusuda oldukça ümitsizim. Her yerde seviyesiz ilişkiler, masumiyetten yoksun aşklar var. Ben buna kısaca "Edebiyat katliamı" diyorum.

Dolayısıyla ingilizce kitapları Blogger Betül'ün önerisiyle internetten epub olarak indirdim ama canım hiç okumak istemiyordu. Malum amerikan kitaplara güvenemiyorum...

Sonra instagramda karşıma bir şekilde İslamic Wattpad yazan bir sayfa çıktı.

Böylelikle okuduğum kitap ile birlikte yeni bir dünyaya girdim.
Seviyeli, yararlı, farklı kültürlerle dolu ve bol fangörllü bir dünyaya.
İslamic wattpad ingilizce kitaplar dünyasına !

Zaten türkiye versiyonuyla tanışık olduğum bu dünyanın international hali o kadar hoşuma gitti ki kendime yaz bitmeden 10 ingilizce kitap okuma hedefi koydum. İşte kitap böyle de motive ediyor insanı.

Bu arada bu dünya kesinlikle bol fangörllü bir dünya, aksi halde şu tepkiler alınamazdı: Bakınız.


Bu kitapla bilikte bir zamanlar seviyesiz bir kuyu olduğunu düşündüğüm wattpadin ilk defa yararını zararından çok olduğunu gördüm. Kitapta bazen ingilizcemin yetersizliği nedeniyle espriyi anlamadım fakat pes etmedim ve hemen kenardaki komik- açıklayıcı yorumlara baktım. 

Yapılan 35-40 yorumu görünce insan espriyi gerçekten anlaması gerektiğini hissediyor. Böylelikle kendini zorluyor ve yazıyı tekrar okumaya çalışıyor, olmadı yorumlardan olayı çözüyor. Resmen kitabı okumama yardımcı araç oluyorlar. Hepsine burdan sevgilerimi yolluyorum. Okurken iyi yoldaş oldunuz !

Merak edersiniz diye kitabın kısaca konusundan bahsedeyim.

Tammara 21 yaşında hindistanda yaşayan üniversiteli bir kızdır. Yakın zamanda nişanlanacaktır. Kitap Tammara'nın bol entrikalı evliliğine giden yolunu konu almaktadır. Duygunun komedinin, kanlı hislerin yoğunlukta olduğu bu kitapta gülmekten ÖLDÜRECEKSİNİZ! Kimi öldüreceğinizi okurken anlayacağınızı düşünüyorum.

Kitap tam bir mini Jane Austen kitabıydı. Çok karakter vardı ve her birinin geçmişi, gelecekle olan bağı gevşekçe ama öz bir şekilde işlenmişti.
Okurken eğlendim ve aynı zamanda öğrendim. İngilizce kelimelerden tutun dini düşüncelere kadar.

Kısacası BEN YAZARI & KİTABI ÇOK SEVDİM BE YAA!


4- Yorumlardan dikkatinizi çektiyse karakterlerden birinin adı Raiyyan. Ne kadar çok türkçe isme benziyor değil mi? Tıpkı kitaptaki Furqaan, Suleiman, Aamine, Ishak isimleri gibi.
Benzer kültürler olması doğal olanı, Sonuçta hepimiz Elhamdülillah müslümanız.

Bunun dışında pani puri adında bir tatlı ismi, ingilizcedeki namaz vakitlerinin ismini ve daha pek çok kültürel şey öğrendim. Sevdim ben bu olayı ya!

Ben anlattım inşallah düşüncelerimi ve duygularımı düzgün aktarabilmişimdir. Gerisi sizin kararınız. Bence okuyun okutturun ! Aşklara bayılacaksınız !

Yalnız ben kitabın ismini söylemeyi unuttum !

Kitap adı : 11 days of halal dating

Ya da tık

Açıkçası yazarın yerinde olsaydım kitap ismini "Eleven" yapardım. Ama böyle yapınca da belli bir kesimin dikkatini çekmiş olmuş. Kendi bilir. Bana maaşallah demek düşer. Allah böyle yazarların sayısını arttırsın. Bizi doğru düşünceden ve yoldan saptırmasın. Amin.

Hoşçakalıın!

2 yorum:

  1. Ooo ingilizce, alırım bir dal. (Dilini kaybetmemesi lazım ama ingilizceye dair pek çaba sarf etmiyor.) İngilizce bir şeyler okumak güzel olabilir. I'm gonna think about it :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ok, go and read ! 😄
      İngilizce güzel şeymiş. Al bir dal😏

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...