27 Ağustos 2016 Cumartesi

100 years of beauty: TURKEY

Merhaba!

Bugün Youtube'da sürekli karşıma çıkan bir video serisinden bahsetmek istiyorum:

Hundred years of Beauty videolarından.

Adından da anlaşılacağı üzere bu videolar 100 yılda değişen güzelliği, değişen saç sitillerini, değişen her türlü tarzı güzel bir video ile size sunuyor. Hem de yalnızca 1-2 dakikada.

Son dönemde gerek Kore ve Japonya'dan sonra Endonezya'ya Malezya'ya Azerbaycan'a Hindistan'a olan merakım iyice arttı. Konuştukları dilden takındıkları tavra kadar her türlü davranışlarıyla ilgimi çekiyorlar. Haliyle bu tarz videoları izlemeden duramazdım.

Sanırsam önce Kore ile karşılaştım:


1910'dan itibaren tüm dünyayı kaplayan Amerikan'laşmaya en güzel örnek ülkelerden birisidir Kore. 1940'ta kuzey ve Güney olarak ayrılmalarından sonraki aradaki farklar da bunu gösteriyor.

Ardından benzer bir ülke olan Japonya'yla devam ettim. 


Video'nun açılma resmi bildiğiniz ullzang ya da her türlü makyajla kendilerini oyuncak bebeklere benzetmeye çalışan kesim olsa da Japonlar uzun bir süre insanlıklarını korumuş, Kore kadar güzelleşememiş olsalar da tarz yapmışlar, dizilerdeki tarzlardan...
Bu arada 2010'un insan versyonu bizim kuaförün herkese kestiği saç. Yani üzgünüm ama ben orada bir tarz göremiyorum. 

Ardından Klasik Avrupa ülkeleri ile yolculuk devam etti:

İtalya:


Almanya:


Amerika'yla ilgili çekilen videoların 4-5'i aştığını fark edip izlemeye üşendim.
Daha farklı ülkelerin videolarına bakmaya karar verdim. 
Seçtiklerim daha çok müslüman ülkelerdi:

Suriye :



İran:


Mısır:


Hindistan:



Böylelikle sonunda o soruyu sordum: "Peki Türkiye Nerede?"
Kısa çaplı bir araştırma yaptım.
Önce kardeş ülkemiz Azerbaycan'a rasladım:


Ardından da Türk soyunun bir kolu olan Kırgızistana:


Kadın çok şekerr! Özellikle 1910ların trendine bayıldım. Tatlı...sade...şık...
Tabi sonra biraz bozuyor. 

Türkiye yazınca karşıma sürekli farklı Kırgız videoları çıktı.
Fakat Türkiye ÇIKMADI!

İçimden Neden diye sordum. 
Kimse cevaplamadı.

Düşündüm: Neden yok?
Bu kadar çok ülkeninki çekilmişken Türkiye'yi unutmuş olamazlar değil mi?

Sonra bir şey fark ettim: 
Acaba Kültür değişimi o kadar fazla gelmiş ki toparlayamamışlar mı?

Açıkçası 100 years of Beauty: Turkey videos çekmeye karar versem manken olarak kullanılacak kızı seçmekten tutun yıllar içerisindeki hangi değişimi o yılın trendi yapacağımı şaşırırdım.

Yani zor işmiş bu ya özellikle de bizim ülkemiz gibi birbirinden farklı, özel ve güzel insanı barındıran halk için.

Tam bu sırada amatör biri tarafından yapılan komik bir videoya denk geldim:


Özellikle de sonuna dikkat ettim ve az da olsa haklılık payı verdim:

Tesettür modası o kadar yayıldı ki artık bir dönemin güzelliği olarak düşünülüyor. 
Başörtünün yüze kattığı masumluk, yeni çıkan gençlik başörtü sitilleri, özellikle bu sitilleri yapmayı beceren gençlere(açıkçası ben beceremiyorum) çok yakışıyor.

Ne desem şaşırdım şimdi. Ülkemiz o kadar karmaşık yapılı ki Allah pro bir şekilde çekilecek video'yu yapacak kişilere halkımızın trend'lerini bütünleyici bir özellik versin. Amin.

Umarım sizi iyi bilgilendirebilmişimdir.

6 yorum:

  1. Her ülkenin 80li 90lı yılları bir garip bence , topluca sapıtmışlar . Ama sanırım haklısın türkiye ile ilgili video yapmaya çalışsalar yapamazlar gerçekten de . Kırgız kızın yüzü ne güzel maşallah .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Amerkanlaşma çabaları.. Artık inşallah gelecekte nasıl yapacaklarını görücez🌚 O zaman eleştiricem :)

      Sil
    2. Kesin gelecekte de aynısını bize söylerler hahaha. Birde geçen gün kardeşim izlerken gördüm bu videoların türk erkeğinin değişimi olarak çekmişler , kadınlar için yok ama bir bak istersen :D

      Sil
    3. Ay gördüm ben onu(yazıyı yayınladıktan hemen sonra) Genel olarak doğru bulmadım fakat birkaç modelde gerçeklik payı vardı. Sonradan yorumlara baktım türkiye türkünü değil tüm türk erkeklerini kapsıyormuş.

      Sil
  2. Gecə gecə tək-tək izlədim videoları! Çox əyləncəlidir. Bu videoları əvvəllər də izləmişəm. Ancaq hər birini yox :) Bizim ölkənin qızına öz ölkəm olduğu üçünmü başqa, daha ciddi yanaşdım bilmirəm, sanki qızda videonun əvvəlində xüsusilə donuqluq gördüm. Qırğız qız çoooooooox gözəldir.. Bu yayda (summer :D) Bakıda tam da bu qıza çox bənzəyən turist bir qız görmüşdüm. Düşün durmadan qıza baxmışdım :D Göz rənginin mavi olması o gözlərdə (çekik) tez-tez(sıklıkla) görülən deyil məncə. Amma çox gözəl görünür. Qız özü də çox şirin idi. İtalyan qızda da qəribə cazibə vardı amma son videonla bu qız ən gözəlidir dedim. Sanki yarışma varmış kimi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay be cidden çekik mavi rastlanan bir durum değil ve eminim müthiş bir kombinasyondur😍
      Şimdi internetim sınırlı sonra azeri kızın donukluğuna tekrardan bakıcam 👍🏻
      Hahahah cidden bu kadar ülke videosunu ard arda koyunca içimden anket yapasınm geldi. Biraz uğraştırınca üşendim yoksa sona anket koyacaktım...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...