22 Haziran 2016 Çarşamba

Mim#25: Gözümüzü korkutan kitaplar

Merhabalar!

Yazılılar, onlar, şunlar, bunlar derken izleyemediğim diziler birikti. Böylelikle izlemeyi unuttuğum dizileri dert ettim. Hem de uzun bir süre. En sonunda boş vermeyi seçtiğim bu davada önemli bir şeyi hatırladım.

Diziler tamam da senin kitaplar ne alemde?!


Kendi bağımsızlığımı ilan etmek için yer aradığım şu ergenlik yıllarımda ailemin bana yaptığı en büyük imtiyaz yurt bahanesiyle açtırdığım banka kartımdı. Genelde artıları olan bu kart bazen kendi işini kendin gör gibisinden acımasız sorunlara yol açtı. Fakat bu durum sayesinde benim için kitap alımlarında yeni bir çağ başlamıştı.

Birkaç aydır kitap alışverişlerimi internetten kendi başıma özgürce ve ucuza yapıyorum.
Ve evet Kitapyurdu'ndan.

Güzel bir site. Mobili iş görüyor. 30 tl üzeri kargo bedava olsa da genelde maymun iştahlı ben 4-5 kitap birden alıyorum dolayısıyla 50 tlyi aşıyor yani bu özelliğin bana pek bir faydası olmuyor ama mantıklı bi şey yani :)

VelHasılı kelam dizileri dert etmek yerine okumayı unuttuğum kitapları dert etmeye karar verdim. Bu mim de tam üzerine geldi!
Teşekkürler Ayrılmaz ikili, teşekkürler!

Mime başlamadan önce küçük bir belirtme yapmak istiyorum:

Son iki haftadır gerek blog olsun gerek kitaplar olsun tembelliğimden ödün vermediğim için anladım ki okumamak için bahane çokmuş! Neredeyse bütün gün evde olduğum şu günlerde zamanım yok diyerek atladığım okuma seanslarım bile oldu. Düşünün artık!

Bu nedenle bu mimde bazı sorunlar olduğunu düşünüyorum:

Bir kitabı okumak içimden gelmiyorsa onu her kalıba sokabilirim :) Başladığım anda uykumu getirmiş olabilir, daha ilk sayfasında olsam da konusu hoşuma gitmemiş olabilir vb...
Hatta eğer ki 120 sayfalık kitaba kalın dediğimi duyarsanız bilin ki kılıfını (okumamak için belirteceğim bahaneyi)  uyduramamışımdır.
Tembellik de zor iş bea!



1- Okuyamadığın bir kitap?

Okuyamadığım çok kitap var hangi birinden başlasam...?
Bir de soru biraz eksik sanki... Sıkıcı olduğu için bıraktığım kitap mı soruluyor yoksa başka nedenle mi anlayamıyorum bu nedenle okuyamadığım kitaplarımdan birini şuraya iliştiriyim:


Kitap gerçekten çok şekil. Okuyucularının sevdiği bir kitap. 7-8 ay önce komşumuzun tavsiyesi üzerine almaya karar vermiştim. Fakat sorun şu ki bir türlü o okuyucularından olamıyorum.
Bir gün oturdum bunu düşündüm ve karar verdim! Bu kitabı okuyamama nedenim kafama silah dayatılmaması.  Yoksa okurum ben bu kitabı ya! 


2- Zamanın olmadığı için okuyamadığın bir kitap?

Açıkçası havamda olmadığım için okuyamadıklarım dışındaki tüm kitaplar bu katagori içerisine girer diye düşünüyorum. Fakat en önemli olanlardan örnek vermem gerekirse:


Teog dönemi öylesine başladığım bir kitaptı. Dedim ya öylesine 50.sayfada kitabı bıraktım. Açıkçası o zamanlar insanlar bu kitabı okumak için küçük olduğumu söylüyorlardı onlara uydum. Ama artık alıp okumak istiyorum. Şimdi de sorun şu ki onca okumam gereken kitap varken nasıl alıyım!?

Yalnız bir dakika ya!! Biz daha bugün yaz tatiline girmedik mi? Neyin zamansızlığı. Ben artık dünyanın en boş insanlarından biriyim!!
Peki neden bloga bu kadar az yazıyor diye sorarsanız dedim ya çok boşum diye havamda değilim.

3-Bir serinin devamı olduğu için okuyamadığın bir kitap?

Ya aslında okuyamadığımdan değil de biraz çekiniyorum. Hem ondan önce okunacak onca kitap varken.. Neyse söyleyeyim bari:

Bi de bu kitabı ben almadım. Kardeşim almıştı okumak için ama dediğim gibi kimse cesaret edemedi. Bir de birkaç duyum almıştım betimlemesi çok diye ondan önyargı gelişti sanırsam...
Yüzüklerin efendisi

4- Yeni çıkan ve okumadığın bir kitap?

Genelde yeni çıkan kitapları takip etmem. İşimi garantiye alıp eski kitapları okurum. Fakat Sevgili blogger yazarımız Kafa dergi blogunun sahibinin kitabını almak ve okumak isterim :)



Ama işte okuyacak onca kitap varken yeni bir kitap almak vicdan azabı ile sistemin çökmesine neden oluyor...
Hem ikinci kitabı yazım aşamasındaymış ;) sonra beklemek istemem. Çıksın öyle alıyım.

Ters düz

5- Okuduğun bir kitabı beğenmediğin için başka kitabını okuyamadığın bir kitap?

Öncelikle Pabucumun ajanı! Ardından Alper Canıgüz'ün Cehennem çiçekleri  ve en son olarak pabucumun nobellisi Jose saragamo'nun ölüm bir varmış bir yokmuş kitabı.


Üçünün de başka kitaplarını almayı düşünmüyorum. Fakat eğer ki bir şekilde çoook ucuza alma şansı yakalarsam Alper Canıgüz'ün tatlı rüyalar kitabına bakabilirim. O konuda katı değilim. Fakat Asude'nin başka kitabını almam! Şuraya yazıyorum. Resmen kandırıldım(ne konuda olduğunu maalesef ki söyleyemem.)

6-Havanda olmadığı için okuyamadığın bir kitap?

Harper lee'nin meşhur Bülbülü öldürmek kitabı. Yaa aslında isteyerek almıştım ama 2 tane klasiği yeni bitirmişken klasiğimsi bir başka uzun kitaba başlamak beni kesmedi. O zamandan beri kütüphanemde duruyor. Arada bakışıyoruz.


Fakat geçen gün yakın arkadaşlarımdan Miss M'nin bu kitabı aldığını öğrendim sanırım beraber okuyacağız B)

7- Çok kalın olduğu için okuyamadığın bir kitap?

Sophie'nin Dünyası

Yaa bu kitap iyi hoş da fazla kalın! Ben ki ilerleri tuşunun kraliçesi dizikolik bir insanım, benim de bir sabrım var değil mi? Bu nedenle karar verdim önce alıştıra alıştıra sayfa sayılarını arttırıcam öyle devam edicem bu kitaba. Ha gayret Rana yalnızca 490 sayfan kaldı :(

8- Kapağını beğenip aldığın fakat kötü eleştirilerden dolayı okuyamadığın kitap?

Ölüm şarkısı.

Yine teog dönemi dershaneden çıkmış babamı bekliyordum. Arkadaşla bim benzeri bi markete girdik. Ve biz şok! ***Newyork Bestseller***'lar 9.90'a düşmüş! Hiç düşünmeden kapağını ve konusunu en çok beğendiğim romanı alıp çıktım.
Sonradan ablam beni fena azarlamıştı. Bestseller yazısına güvenmemem gerektiğini, yanlış yaptığımı vb söylemişti. Ben de o zamandan beri kitabı kütüphanemde saklıyorum. Geçenlerde instagramda resmine rastladım. Kitap yorumu da baya iyiydi. Okumaya karar verdim ama emin değilim. Bazen bookstagramların şişirilmiş yorumlardan oluştuklarını düşünüyorum.

9- Okumaktan en çok çekindiğin kitap?

Kitap türü var. Bu tarz kitaplar kısayolcudur. İnsani hazı kullanarak ahlakdışı şekilde para kazanmayı amaçlar. Hiç tasvip etmediğim bu tarz kitaplardan olabildiğince uzak dururum.

10- Uzun zamandır okunmayı bekleyen kitap?

Gün olur asra bedel.


Vay arkadaş ne kitapmış. Hem çok güzel hem de çok zor bir kitap. Yani konu güzel anlatım güzel ama her seferinde olağanüstü bir uyku bastırıyor beni. N'apıcam bilmiyorum.

Not: Bu kadar okuyamaz durumda olduğuma bakmayın. Doğru koşullarda(NŞA) herkes gibi ikişer üçer hüpletiyorum kitapları ama her zaman o ince çizgiyi tutturabiliyor değilim.

Geçen gün Bu kadar çok kitaba rağmen yüreğini haramdan sakın kitabı aldım. Vicdan azabından ölmemek için de geldiği günlerde bitirdim. Mutluyum :)

Twitter'da bu yazım için anket yaptım. Katılım bir hayli azdı ama olsundu.

Siz ne düşünüyorsunuz? Bitirilebilir mi?

8 yorum:

  1. Selam :)
    Rica ederiz :)
    Çok güzel bir mim olmuş gün olur asra bedeli ortaokul yıllarındayken okuduydum.
    Yüzlüklerin efendisi sevmiyorum ben ya yani filmlerini sevemedim kardeşim hastasıdır yüzlüklerin efendisinin ama benim için aynı şey söylenemez :(
    Çok güzel bir mim olmuş yaptığın için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim tekrardan :)
      Vay be ortaokul #.#

      Sil
  2. Sofinin dünyasını başlamışdım amma bu ara gizli tənbəllik tutub məni. Heç kitab oxuya bilmirəm, heç nə izləyə bilmirəm. Düzəlim bir gün davam edəcəm. Çünki əmin ol çooooooooox maraqlıdır. Düşündürücüdür. Ən azı oxuduğum qədəri elədir. ;) Xoş oxumalar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha gizli tembellik *kalp*
      Yorum için teşekkürlerr :)))

      Sil
  3. Gün Olur Asra Bedel'i ben 9. sınıfta okumuştum, öyle bekletmeye gelecek bir kitap değil, 30 sayfa okuyup kenara atma biraz sık kendini yoksa çok güzel ama sırf okumak için de okuma yazık edersin kitaba.
    Ve ben de bitecekleri yönünde kullanıyorum oyumu. Gerçi 7 defa başlayıp bitiremediğim bir kitap var ama :) :) :) biterler herhalde :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani 120ye bir haftada gelmiştim ama sonra araya aylar girdi...
      Ahahah 7 defa da çokmuş benim de 3.denemem olacak gün olur asra bedel amaartık hayırlısı :)

      Sil
  4. bence bitirilebilir ama genel olarak kitaba bağlı
    güzel bir mim olmuş, eline sağlık, çalmak istedim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki mimlermi genelde kamuyq açık yaparım :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...