28 Haziran 2016 Salı

İngilizcem için seferberlik ilan ettim!

Duyduk duymadık demeyin. Uğramadığım günler için de kızmayın.

"İnşallah Uzak bir diyarda dil okuluna gidiyorum!"**

Hem de 2 haftalığına. Hem de ikizim olmadan. Hem de 2.derece tanıdık bir kişiden başka tanıdığım kimse olmadan!!

**Sjkjskjsk şimdilik söylemeyeyim sonra aşağıda bir yerlerden öğrenirsiniz neresi olsuğunu :)

Kabul, ben kaşındım. İngilizcem adına yazılılar dışında hiçbir çalışma yapmayarak mı kaşındım yoksa ikizimden aşırı bunalıp tek başıma gitmek gibi bir özgüven patlaması yaşamamla mı kaşındım derseniz valla yalnızca kaşındım derim.

Dolayısıyla da son 1 ay kala dedim ki "Bu ingilizceyle ben ne yapmayı düşünüyorum orada acaba??"

İngilizceme bakışım.
Aslında ingilizcemin bir sorunu yok. Yani sadece derste öğrenilen, full teorik bilgiden oluşan grameri, azıcık uğraşla edinilmiş orta halli bir kelime dağarcığı ve itinayla boş verilmişlik psikolojisi var.



Babam ingilizceye önem verir. Özellikle ingilizce notlarımızı sorar, bakar ve bizi ekstra sınavlara sokar. Başta ikizim de ben de bu sınavlarda eşit net yapardık. Ama dediğim gibi başta.

Sonradan ikizimin hayatına my little ponny isimli çizgi film girdi. Sanırsam 4.sınıftık. Kız deli gibi izliyor hatta bazen çizmeye çalışıyordu.

O zamanlar bu çizgifilm yeni yeni çıktığı için türkçe dublajı yoktu. Türkçe altyazılısı ise aşırı nadir bulunuyordu. Fakat kısacık zamanda yunoka(ikizim) bu lovely thinglere aşık oldu. Valla hiç şaşırmamıştım çünkü oyuncak manyağıydı. Sırf onun için çok sevmesem de onunla oynamak için oyuncaklar alırdım. 50 tane minişimiz olmuştu. Neyse eski dolapları açmayalım.


Böylelikle yunoka hiçbir şey anlamıyor olmasına rağmen 5.sınıftan 7.sınıfa kadar altyazılısız inglizde dublaj mlp* bölümleri izledi. Bazen bana da izletti ama ben çabuk sıkılıyordum. Böylelikle aramızdaki seviye farkının oluşumu ilk defa başlamış oldu.

Sonradan okuduğu zibilyon tane mangadan ve oynadığı bir oyunda edindiği türlü türlü yabancı arkadaşla olan konuşmasıyla bana açık ara fark attı. Ağladım delice sjsjshsj şaka şaka benim derdim değildi. İngilizceye dair önesediğim tek şey ingilizce notlarım ve haifa'yı izlerken anlıyor olabilmekti. Peki sen ne zaman ingilizceyi halletmeyi düşünüyorsun diye sorarsanız tam tarih verebilirdim:

*Kazanmak İstediğim* üniversitesinin hazırlığında.

İşte bu kadar emindim sınavı rahatlıkla kazanabileceğimden ve ingilizcemi iyileştirebileceğimden.

Sonra nasıl olduysa bu fikirden sıyrıldım. Sanırım bosna hersekte tek başıma olma fikri çok hoşuma gitti. Ben de tamam dedim. Giderim.

Peki hangi ingilizceyle?

İngilizcem için de anca son bir ayım kalınca düşünmeye başladım. Ne yapmalıyım? Nasıl yapmalıyım?

Böylelikle yaz tatilinin ilk iki haftası kendimi kasmadan bir kampa girdim. Fakat bugünlük bu kadar :) Neler olduğunu öğrenmek için bir sonraki yazımda görüşmek üzere!! Neler yaptım neler!

Not: Araya küçük bir parantez yazı girecek haberiniz olsun!

8 yorum:

  1. Bosna Hersek'e mi gidiyorsun?? *-* Babamın işi sebebiyle 1 yıl Bosna Hersek'te kalmıştık gerçekten tarihi dokusuyla ve insanların Türklere olan sevgisiyle sıcacık harika bir ülke. Umarım dilini güzelce geliştirirsin ve harika anılar edinirsin FIGHTING RANAO!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo herkes de bosnada yaşamış çıkıyo :D yakın arkadaşım da 5-6 yıl orda kalmış O.o
      İnşallah!! 3 amacım var: İnglizcemi geliştirmek, arkadaş edinmek, GEZMEK!
      bİRİNİ YAPAMASAM ÖBÜRÜ OLUR DİYE KENDİMİ TESELLİ EDİYORUM BAKALIM AMACIMIZ 3'ÜNÜ DE BAŞARMAK İNŞALLAH!!(cAPSLOCk açık kalmı :( ) Elif sen tanıdıksın kusura bakma üşendim tekrar yazmaya sjdnbhvfv

      Sil
    2. YA bunu yeni gördüm snvwkwgdklfjs Ay yicem seni ya ne kadar samimi bi yorum olmuş djshjwnwnbd

      Sil
  2. Ya ben bir yıl amerika da kaldımda hiç yaşıtım olmadığı , olanlar da türktü -onlarda türkçe bilmiyordu ama ben inatla türkçe konuştum sonra türkçe öğrendiler sayemde hahaha - doğru düzgün iletişim kurmayınca pek çözememiştim . Ama sonra ingilizce çevirisiz birşeyşer izledim ikizin gibi ordan baya öğrenmiştim . Ama bir yıla unuttum çok hüzünlü :( inşallah sen ingilizceni geliştirirsin , bosnaya da hep gitmek istemiştim ne güzel bir yere gitmişsin ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu ilk okuduğumda şaşırdım çünkü sanki böyle bir şeyi söylemiş olduğunu hatırladım. Nasıl kuvvetli hafızam varsa artık sjkdjd. Biz en son görüşeli 2 yıl oldu değil mi? Yoksa 3 müüü O.o
      İnşallahh! Orada özgüven patlaması yaşayıp çenem düşsün istiyorum ki ingilizcem gelişsin :DD

      Sil
    2. Olabilir sanki, 3 oldu sanırım. Kesin anlatmışımdır çenemin kuvveti tartışılmaz :D

      Sil
  3. İşte ben tam anlattığın gibi :(
    İngilizcesi geliştirmeye calisiyorum :))
    Evet senin tavsiyelerini bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye demeyelim de son bir ayda izlediim diziler okuduğum kitaplar tarzında bir yazı olacak :)
      Hem tavsiye edebilmem için tecrübe etmeliyim ve 1 ay gibi kısa bir süre tecrübeye izin vermiyor :D
      İnşallah ikimiz de en kolay ve etkili yolda ingilizcemiz için elimizden geleni yaparız !

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...