25 Mart 2016 Cuma

Hiçbir Okul hiçbir Sınav senden daha değerli değil!

Merhaba.
Sonunda cuma günü geldi de evime kavuştum. Şükür.
Beni seven, yüksek veyahut da düşük notlarımla seven aileme kavuştum.
Neden mi böyle diyorum?

Çünkü bu hafta profesyonellerin diliyle "Kriz" denebilecek bir durum gerçekleşti.

Bu kriz Öğrencilerin dönem grubundan daha etkin bir gruba, veli grubuna bomba gibi düştü.

Fakat işin garip yanı küçük çaplı her olayda kıyamet koparıp bizi arayan veliler bu büyük olay karşısında tutumlarını değiştirdiler.  Ve biz aramadıkça aramadılar.

Neyden mi bahsediyorum?

O zaman Mart'ın kazma kürek yaktırmadığı güzel ama alınan haber sonucu buruklaşan bir çarşamba gününe gidelim, 24 mart'a.

O günler yeni yeni yazılılarımız başlamış daha, psikolojisine bile alışamamıştık. Mesela ben kötü geçen bir yazılıya asla üzülmemem gerektiğini unutmuşum.

Bu hafta da iki kötü geçen yazılı birden yüklenince ve notların git gellli durumları benim kafamı kurcalayınca Biyoloji yazılısına pek mutsuz girecektim. Unutmadan söyleyim Biyoloji benim hayatımda aldığım ilk dört ortalamalı dersimin ta kendisi. Pek severim kendilerini..

Haliyle insanın içinde yapamayacağım kokusu oluyor.
Sanki Dünya'nın en iyi satranç oyuncuyla maç yapacak ve haliyle birkaç hamlede yenilecekmişsin gibi.

Her sınav öncesi yaptığım gibi dersin bitmesine son 5-10 dakika kala çıktım ve lavoboya gittim.

Bu sefer de bir arkadaşıma rast gelmiş ve seslenmiştim. Duymadı, telefonuna bakıyordu belki de önemli bir şey yapıyordu.

Bir defa daha seslendikten sonra aynada saçımı başımı düzelttim ve dönüp hey dedim. Bana döndü ve "fark etmemişim" tarzından bir tepki verdi ve elindeki telefonu işaret ederek şuna bir bak dedi.

Baktım.

Babasındandı.

"Sevgili Kızım,

Hiçbir okul hiçbir sınav senden değerli değil. Biz seni çok seviyoruz, hep seviceğiz. - ve burdan sonra uzuun bir paragraf. Ben söyleyim destan siz anlayın 6-7 satır. Ve sonunda- Gözlerinden öperim."



Bu sırada tam olarak neyden bahsettiğini anlayamadık. Fakat kara haber tez duyulur ya. Tuvaletten dönüşte hemen yan sınıftan çıkan sürüyle ağlayan 9.sınıf kızlar gördüm, sonra da haberi.

Okulumuzdan bir çocuk ölü bulundu. Kaldığı özel yurtta bir dolabın içinde.

Başta reddettik fakat haberlerde de çıkınca ve üstüne yazılılar iptal edilince çocuğun kaybolduktan sonra ölü bulunduğuna kesin kanaat getirdik.

Hepimiz şaşkın ve durgunduk. Bütün gün okula bir sessizlik hakimdi. Kimse zorbalık etmedi. Kimse sesli bir şekilde kahkaha atmadı. Herkesin ağzında tek bir konu vardı. Neden ve Nasıl öldüğü.

Bazıları intihar etmiş şeklinde bir ithamda bulunurken arkadaşları bu tarz düşünceleri kesinlikle reddetti fakat bir süre sonra kimse bu çaba içerisine girmedi.

Soruşturma sürüyor, belki de sonlandı. Biliyorsunuz ki bu gibi durumlardan vatandaşın haberi olmaz, olmamalı.

Bize düşen tek şey dua etmek ve bu durumdan az çok ders çıkarmak.

Allah'ım sen Ahmet'in günahlarını affet.
Ve Lütfen siz de bir Fatiha okuyarak ona yardımcı olun.
Belli ki hayatta iken yardımcı olamadık. Bari şimdi olalım.

Hiçbir şey hatamızdan daha değerli değildir. Bunu hiçbir zaman unutmayalım.

6 yorum:

  1. Umarım en kısa zamanda failleri bulunur. Allah cenneti nasip etsin

    YanıtlaSil
  2. Çok yakın bir çevreden bu haberi duymak çok kötü olmalı. Ben buradan etkilednim, kim bilir sen nasıl etkilendin...

    Allah rahmet eğlesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah kimseye böyle bir olay yaşatmasın. Amin

      Sil
  3. Çok şaşırdım Ranao-chan,açıkçası ne diyeceğimide bilmiyorum.Mekanı cennet olsun,denilebilecek tek şey budur sanırım.Ayrıca bu sizin okulunuzda yaşanan bir durum olduğundan sizin psikolojinizide büyük ölçüde etkileyecektir diye düşündüm,sınavların iptal edilmesi iyi olmuş.Ve lütfen dikkat edin kendinize,insan endişelenmiyor değil...
    -Kinu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen bana ben çocuğun sınıf arkadaşlarına yanıyorum. Onların durumu ne olacak? Ama hayat bu. Her şey beklenilenden daha çabuk unutuluyor. Ve insanlar bir kez daha anlıyor unutmak bir niğmettir. Olaydan sonra garip bir şekilde en yakınımdakilerden korkmaya başladım. Kendilerine bir şeyler yapacaklar diye. Bunun dışında elhamdülillah ki benim psikolojim daha iyi. Yorumun için teşekkürler. İnşallah ölümünün arkasından bir faydamız olmuştur, amin.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...