29 Ekim 2016 Cumartesi

Google'ın bana yamadığı aramalar #1

Google amca ünlü blogger'ların tümünde yeni bloggerları imrendirecek bir sihir yapıyor. Sihre kavuşan bloggerlar da "Google'ın bana yönlendirdiği kelimeler #9866633" şeklinde yazılar yazıyor. En azından ben uzun bir süre böyle olduğunu düşündüm.

Her ay yayınlanan bu yazılar genelde komik kelimelerle dolu olup blog yazarı tarafından özenle seçilip yorumlanıyor. İnsanlar da merak ediyor bu sihir nerden geliyor? Haliyle de bu tarz yazıların altındaki milyonlarca yorum aynı soruyu soruyor:

Bu kelimelerden biz nasıl bulabiliriz?

Kimse de anlatmıyor ki bu anahtar kelimeler sihir değil. Dedikleri tek şey zamanla oluştuğu.
Peki oluşuyor da, ne işe yarar? Kimseden ses yok.
İnsan, biraz daha araştırma yapınca boşuna ümitlenmemesi gerektiğini anlıyor.
Zamanı akışına bırakıyor. Zaten istese de istemese de zaman akışında ilerliyor.
Böylelikle bir yılı geride bıraktım.

Sonra bir gün şu ekranla karşılaştım.



Ben de sanıyorum zamanla blogger'ın verdiği bir hediye. 
Meğer sizlerin blogumu bulma yöntemleriymiş.

Yani şöyle, hani benim eşsiz çoraplarımla ilgili bir yazım var ya. İşte o yazıyı bulan bir arkadaş:

"  UCAKTA UNUTULAN CORAP  "
şeklinde bir aramayla beni bulmuş.

(Size bir sır vereyim: bu aramayı görünce google'ın arama motoruna yazıp 
uzun bir araştırma yaptım fakat hiçbir yerde bloguma rastlayamadım. 
Arayıp da bulan arkadaşı tebrik ediyorum, buradan sevgiler!

Yani sistem böyle işliyormuş. Hoj bir şey bence. İnsanı mutlu ediyor. Fakat belirtmeliyim ki bu uygulama genelde ünlüleri mutlu ederken yeni bloggerları mutsuz etmekle meşgul. Blogger'ın acımasız yönü sjkjfrfjnf

Yukarıdaki tweetim 8 Ağustosa ait. Dolayısıyla bu ay bana başka anahtar kelimelerin gönderilmiş olması lazımdı. Google da göndermiş sağolsun unutmamış, yenileri göndermiş. Fakat arkadaşlar hayal ettiğiniz gibi kelimeler yok. İnsanlar medeni bir biçimde dizi konusu arayıp bulmuşlar beni. Yani boşuna heveslenmeyin.

Bu arkadaşlara da burdan teşekkürlerimi ve sevgilerimi yolluyorum :)




Son olarak bir yönlendirme var ki adını hiç duymadığım bir şeyle ilgili. Google amcaya sordum o da pek anlamadı bence:



Ne olduğunu bilen varsa yorumlara yazsın öğrenelim bari :)


Vee son olarak en özgün yönlendirmemi açıklıyorum!


Blogumu seviyom ben ya!

(Yazı aylar önce yazılmış ama uzun bir süre düzenlenmeyi beklemiştir!)

8 yorum:

  1. bu yönlendirmeleri nasıl buluyoz anlamadım bende merak ettim beni ne diye aramışlar dkjf

    YanıtlaSil
  2. Adres veriyorum hatta kal: İstatistikler bölümüne gir. Alt birimlerinden olan "Trafik kaynakları"na tıkla. 3 farklı konu başlığı bulacaksın: Başvurulan URL'ler, Başvurulan siteler ve son olarak da Arama anahtar kelimleri. İşte burası google'ın sana gönderdiği kelimeleri barındırıyor!

    YanıtlaSil
  3. Ben de mokalad akil ve mercedes 123 gibi şeyler vardı. Nasıl yönlendiriyor anlamıyorum lkfb Çok tıklanan bloglarda çok daha ilginç şeyler var. :D

    YanıtlaSil
  4. Hahaha bende uzun süre anlamamıştım , niye bana da gelmiyor diye , sorun bende değilmiş iyi :D
    Uçakta unutulan çorap , iyiymiş , hahhaha :D

    YanıtlaSil
  5. Bu kelimelerin bloguma gelmesini, bloguma dair ilginç aramalar yapılmasını istemiştim hep(hala istiyorum ama çaktırmıyorum). Ama hala bana ilginç bir şey gelmedi, sadece normal birkaç arama ve çoğu url ile olmuş ://

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimkilerin de çoğu url😏 İlginç bir şey gelene kadar sabretmek bizlerin yapması gereken en sinir bozucu bloggerlık görevlerinden biri. 😄

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...