21 Kasım 2015 Cumartesi

Zeze / IU

Zeze'yi bilir misiniz?

Hani şu Yoksul bir ailenin oğlu olan 5 yaşındaki o müthiş hayal gücüne sahip çocuğu.. hani şeker portakalını kaybetmiş o küçük cocuğu...

Evet o benim en sevdiğim kitaplardan birinin, şeker portakalı kitabının ana karakteri :) Bir aralar kitaptan o kadar etkilenmiştim ki, her elime geçtiğinde belli kısımlarını tekrar tekrar okur ve ağlardım. Okumanız tavsiye edilir!
Peki IU ne alaka?

Benim de yeni edindiğim bilgiye göre IU yaklaşık 1 hafta önce yeni albüm çıkarmış. Şarkılardan birinin adı da Zezé. Açıkçası şarkı ismini ilk gördüğümde şeker portakalındaki karakter olabileceği aklıma gelmişti ama üzerinde durmamıştım. Sonradan  okuduğum skandal yazıları ile anladım neler olduğunu...

Sanırım 2 hafta önceki yazımla IU ya nazar değdirdim.

Öncelikle şarkıyı dinleyin.


Çok inanılmaz bu baksana nasıl gülümsüyorsun 
Gülüşünden belli yaramaz biri olduğun
İsmin bile güzel söylemek istiyorum sürekli
Söyleyemediğim şeyler var, bu kötü düşünceler o kadar şirin ki 
Ufak parmaklarınla seslere dokunuyorsun
Nazik sesinle renkleri ve tabiatı söylüyorsun
Zezé acele et de tırman ağaca
Değdir yaprakları dudaklarına
Sakın yaramazlık yapma, zarar veremezsin ağaçlara
Zezé acele et de tırman ağaca, al en küçük yaprağı avcuna 
Götür türünün tek örneği çiçeği uzaklara
Tırman bana...
Kızaran yanaklarına baksana açan çiçekler gibisin
Gerçekten hem masum hem sinsi
Ufak bir çocuk gibi safsın ama var  kirli bir yanın 
Ama öğrenmesi zor içinde neyin yaşadığını
Vb... 
Altyazı alıntı: https://www.youtube.com/watch?v=6ZsQ7DCD5S8

Renkli yerlerle dikkati çektiğim kelimelerden anlaşılacağı üzere bu şarkıda bir gariplik var.  

Yani başta klasik bir şarkı gibi yakışıklı bir erkekten bahsettiğini sanıyorsun fakat maviliklerle belirttiğim kelimelerden sonra o erkeğin aslında küçük bir çocuk olduğunu fark ediyorsun. 
"Şarkı küçük bir çocuk hakkında olabilir burda ne sorun var ki?" dediğinizi duyar gibiyim.
Evet, buraya kadar bir sorun yok.  
Şimde de koyu ve açık pembe kısımlara bakalım. İşte buralar skandalın yapı taşlarını oluşturuyor. 

kötü düşünceler ????o kadar şirin ki 
dudaklarına?
hem sinsi??

Bir yetişkin küçük bir çocuk hakkında niye böyle bir kelimeler kullansın ki? Anlam veremedim. İşte IU burada hata yaptı ve bence hatasını kabul etmeli. Fakat netizenlerin bu kadar gereksiz ve salakça yorum yapmaları da saçma. IU tabii ki dava açar.

Açıkçası bana göre durum çok da büyütülecek bir olay değil. Çünkü bu şarkı sözleri diğer şarkıların yanında pek masum. Yani alayacağınız netizenlerin neden bu kadar olayı büyüttüğünü anlayamadım. 

Siz ne düşünüyorsunuz?  Netizenler büyütmekte haklı mı?


16 yorum:

  1. Netizen ne demeek -tugba

    YanıtlaSil
  2. Sözlerin nesi kötü? Diğer tüm şarkılar sütten çıkmış ak kaşık ya, bunda sorun bulmuşlar.

    YanıtlaSil
  3. Netizen'lerin HER ŞEYİ abarttıkları bir gerçek, ama bu konuda haklı gibiler. IU takipçisi değilim ama Netizenbuzz'da okuduğum kadarıyla mevzu sadece Zeze'nin şarkı sözlerinden ibaret değil, Chat-Shire kapağında Zeze file çoraplı resmedilmiş ve 23 şarkısında da klibinde de pedofiliye referans gibi duran gönderemeler var. Valla laf yapmayı seven Netizen'lere baya güzel malzeme verdi IU ne diyeyim ıasdhşfıa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle bi şey de duymustum ama tam anlamamistim anlattigin iyi oldu.

      Kesinlikle haklısın. IU bu konuda yanlis yapti.

      Sil
  4. &
    Offf... zaten ne doğru ki? Şuan her şey benim için çökmüş vaziyyetde! Ne yapacağımı şaşırmış durumdayım! Off! Yani iue de şaşırmıştır belki..:/ (üzgünüm doğru dürüst düşünemiyorum...)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nolduuu???

      Yoksa yazılılariniz mi basladi diycem sacma olucak sustum. En iyisi anlatmani beklemek.

      Sil
    2. Yazılılarım var ama yazılı beni üzmez. Sadece geleceğim için o kadaaaar kaygılıyım ki! Düşünmekten yoruldum artık! Dünyanın düzeni zor kurulmuş malesef. Ve belki saçma gelecektir ama gerçekten kaygılanmak insanı yoruyor. Yaptığım her şeyde geleceğimi düşünmek zorundayım ve ben robot değilim! Bunu başaramam! Muhteşem olmak istemiyorum ama en azından her kapı yüzüme kapanmasın! Kendim için önem ifade ermek istiyorum. Hayatımın mecburiyetlere bağlı olması ve buna alışmam çok üzücü işte. Küçük olmak istiyorum sadece.. 1 saatliğine bile olsa küçük olmak istiyorum.

      Sil
  5. Kucuk bi cocuk icin sacma seyler soylenmis ama bu kadar buyutulmesi gerekmiyo bence sonucta bussuru kufurlu veya sacmasapan konularda sarkı var onlsrın yanında bu bi hic kalıyo -tgb

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iste bu (yunoka diyisiyle)

      Anladin sen anlaadiysan D'ye gel ;)

      Sil
  6. Merhaba blogunu takibe geldim ve cok sevdim blogumada beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy böyle yorumlar gördükçe çok mutlu oluyoruum!

      Aslında yorumunu ilk gördüğümde gelicektim ama bazı sebeplerden dolayı(telefonumun bozulması internetimin bitmesi ve malum yazılılar) yapamadım. Ama şimdi BOŞUM!!!

      Sil
  7. Netizen = kötüleme zaten İU ilk şirketi iflas etti zorluklar çekti yanı kız üzüldüm :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GERÇEKTEN Mİİİİİİ! OHA! O kadar büyüyeceğini düşünmemiştim. Rin bilgi kaynağını bi atsana ben de araştırıyım.

      Sil
  8. Ranao müsait misin bilmiyorum ama mimledim seni, bir ara bakarsın ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telefonum bozulma eşiğinde olduğu için anca Yunokadan(ikizim) zorla kopardığım izinlerle yorumunu görebildim fakat cevap yazamadım kb.

      Tabii ki yaparımmm! Yazılı haftam da neredeyse bitti B)

      Mim için çok sağoolll ^^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...