19 Aralık 2016 Pazartesi

Youtube Korkularım #1: Davacılarım.

DAVA EDİLDİM!

Bir değil, iki değil, tam 3 defa!!

Hem de dava edildiğimden habersiz...

İnsan bir haber verir çok ayıp.

2013 yılından beri bu ülkelerdeki vatandaşların videomu izlemesi yasakmış:

Amerika Birleşik Devletleri, Amerika Birleşik Devletleri Virgin Adaları, Amerikan Samoası, Avustralya, Birleşik Devletler’e Bağlı Küçük Adalar, Christmas Adası, Cocos (Keeling) Adaları, Cook Adaları, Heard Adası ve McDonald Adaları, Kanada, Kiribati, Nauru, Norfolk Adası, Porto Riko, Samoa, Solomon Adaları, Tonga, Tuvalu, Vanuatu, Yeni Zelanda 

Hayatımda duymadığım adalar beni engellemiş. SİNİRLENDİM. İşin gerçeğini öğrenmek adına youtube anlytics'e başvurdum.

Böyle bir yer.

Dava nedenim yazıyormuş meğer, SME Sony BMG Music UK  beni Heartbeat - Scouting For Girls şarkısı nedeniyle dava etmiş. Ee adam haklı, vercektim 15 doları alcaktım telif hakkını. Ama böyle bir prosüdür olduğundan bile haberim yoktu Kİ. Bu seferlik görmezden gelseler ne olacaktı!

İlk davam yetmiyormuş gibi bir de Türk halkına kolaylık olsun diye yüklediğim Bi Bi erişte videosunu da dava etmişler. Bir de videom Kore ve Japonya'da gösterilemez hale getirilmiş! Resmen sırtımdan vuruldum. Güvendiğim dağlara kar yağdı. Ben onların dizisinin reklamını yapıyım onlar engellesin. Tamam ya bi daha reklam meklam yok.

Ve son olarak geldik üçüncü davalı videoma. Bir öncekine bir şey diyemezdim çünkü ben de bir yerden indirip insanlar kolaylıkla bulsunlar diye youtuba yüklemiş, aslında pek de bir emek harcamamıştım. FAKAT bu seferki videom 3-5 saatlik bir emekti...

Oturmuş Kore dizi OST'leri adlı ergenkolik bir sayfam için DreamHigh ostsini türkçeye çevirmiş bana göre dünyanın en güzel videosunu yapmıştım. Sonra da benim gibi youtube'da altyazı arayıp bulamayanlara kolaylık olsun diye yüklemiş, emeğimi kore camiasına armağan etmiş, arkama yaslanmıştım.

Video yüklendiği gibi tüm ülkelerde engellenmesin mi? Ben şok Ben iptal, BEN SİNİRLİ!

Şimdi düşündüm de, o zamanlar bu duruma fena bozulmuştum ama aslında hiç üzülmeye gerek yokmuş. Sonuçta bu durum beni bağlamıyor. İstediğim zaman youtube'dan yüklediğim videoları izleyebiliyorum. SİZ İZLEMEYEMİYORSUNUZ MUHAHAHAHHA!


Youtube korkularımın ilkini de yazarak bu yükten kurtuldum.

Allah başka davalar göstermesin. Bir de başka youtube korkuları...

8 yorum:

  1. Aaa çok saçma ama niye durup dururken böyle birşey oluyor ki . Birde sen url'i filan mı değiştirdin ben blogger kontrol panelimden baktığımda bu blog silinmiş yazıyordu , google plus dan açıp baktım ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😂😂 merak etme yakında eski urlme geri dönücem ama şimdilik bu urlde kalmalıyım. Yalnız iyi bulmuşsun tebrik ederim😄

      Sil
  2. Ay bunlar benim başıma da çok geldi. Ben gideyim adamın hiçbir altyazısı bulunmayan şarkısını türkçe ye çevireyim arkadaşım için adam iki siteden de engellesin. Zaten ilk çevirim koredeki kanal tarafından anında kaldırıldı. Bundan sonra bir şeyler yüklemeye korktum açıkçası. KoSkoda şirketlerle nasıl başa çıkacağım? En sonda Tori Kelly nin şarkısı hiçbir kazanç sağlanamam kaydıyla belli ülkelerde ve cihazlarda görünlenme hakkı kazandı. Yani biraz sinirliyim açıkçası. Youtube hangi konularda bu tip şeyleele karşı karşıya kalacağımız haklında bizi uyarmalıydı ya da belli kurallar olmalıydı. Üstelik belli sayıda bu tip olayla karşılaştıktan sonra hesaptal tüm videoların siliniyor diye biliyorum. Çok sinir bozucu. 😣

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok sinir bozucu! Sonuna kadar katılıyorum 👐🏻 Bi de işin ilginç yanı youtubeA hergün yüklenen video sayısının 1950lerden bu yana çekilen tüm filmlerin sayısından daha fazla olduğu gibi bir şehir efsanesi duymuştum. Hepsini nasıl anında denetliyorsa artık Gerçekten çok korkunç ☹️

      Sil
  3. Allah allah youtubeda hala birçok şarkının altyazılı hali mevcut. Kaldırırken neye göre kaldırıyorlar acaba. Yazık olmuş emeklerine üzüldüm gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen benim de aklımın almadığı bu☹️

      Sil
  4. O kadar verdiğin emeğe de yazık olmuş ya.. :( Credit bölümünü yazıyor musun? Bir de para kazanmıyorsan yani çıkar amacı yoksa neden böyle bir şey yapıyorlar ki ya >:( Neyse sen gruba at biz izleriz :D Bloga da video yüklenebiliyor ayrıca :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaa kötü oldu. Credit? Baya yıl oldu youtubea video yüklemeyeli.. Bloga yüklenen videolar bana 2000lern video playerlarını hatırlatıyor😑

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...